نوشته شده توسط : hsi

 

قشم,جزیره قشم,جاذبه های گردشگری قشمتنگه‌ی چاهکو در جزیره قشم

 

سفری به آریزونای ایران + تصاویر شگفت انگیز
خیلی عجیب نیست که ما از داشته‌های خود غافل باشیم؛ اما در این چند ساله، به‌همت تغییرهای نسلی و تکنولوژیکی، بهبهودهایی در این زمینه‌ها به‌دست آمده و در حال شکل‌گیری است. یکی از این موردها، معرفی رو به رشد تنگه‌ی نادر و زیبای «چاهکو» در جزیره‌ی قشم است. «قشم» نه‌تنها بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران، بلکه بزرگ‌ترین جزیره‌ی خلیج فارس است؛ تا جایی که بد نیست بدانید دومین جزیره‌ی خلیج فارس که 2.5 برابر از قشم کوچک‌تر است، بحرین نام دارد؛ کشور بحرین!



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

زیارتگاه شیخ اندر آبی,زیارتگاه شیخ اندر آبی در قشم,عکس های زیارتگاه شیخ اندر آبیزیارتگاه شیخ اندر آبی در  جزیره قشم

 

زیارتگاه شیخ اندر آبی قشم
زیارتگاه شیخ اندر آبی قشم در جزیره شیخ اندر آبی قرار دارد و این جزیره از لحاظ موقعیت مکانی در بخش شمالی جزیره قشم و ما بین بندر خمیر ولافت واقع شده است که در حال حاضر این جزیره مسکونی نمی باشد. این جزیره در هنگامی که دریا در حالت مد می باشد قسمت هایی از جزیره به زیر آب فرو می رود و در هنگام جزر بر وسعت آن افزوده می شود. گردشگران تور قشم با قایق موتوری از بندر لافت در عرض 5 دقیقه به جزیره شیخ اندر آبی قشم می رسند.

 

زیارتگاه شیخ اندر آبی,عکس های زیارتگاه شیخ اندر آبی,زیارتگاه شیخ اندر آبی در قشم

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

چاهکو قشم,تنگه چاهکو,دره چاهکو قشم

تنگه شگفت انگیز “چاهکوه” در روستای چاهوی شرقی جزیره قشم قرار دارد

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

معاون وزیر صمت از آغاز اکتشاف سیستماتیک سال آینده در کشور خبر داد.

علیرضا شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ژئوپارک‌ها اظهار کرد: سازمان زمین شناسی در گذشته فعالیت‌های خیلی خوبی را در سطح ملی و در لرستان انجام داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه ثبت جهانی پارک قشم را داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در تمام استان‌های کشور که چنین پتانسلی وجود دارد فعالیت‌ها را بیشتر کنیم.

معاون وزیر صمت از شناسایی بیش از ۳۰ منطقه در کشور خبر داد و با بیان اینکه در چندین منطقه در حال فعالیت هستیم که امید می رود به زودی بتوانیم آن‌ها را ثبت کنیم، بیان کرد: البته ثبت جهانی ژئوپارک‎ها کار سختی است ولیکن با وجود پتانسیل‎های زیادی که در کشور می‎توان در ایران ثبت شود.

شهیدی عنوان کرد: باتوجه به جاذبه‎های طبیعی، تاریخی و پدیده‎‌های منحصر به فرد زمین شناسی در لرستان امیدواریم با ثبت دریاچه گهر کار را شروع کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: سازمان زمین شناسی در بحث اکتشاف، شناسایی و پی‌جویی را برعهده دارد و اکتشاف سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: در قسمت‎هایی از معادن لرستان که قابلیت را داشته باشد این اکتشافات سیستماتیک را انجام خواهیم داد.

شهیدی یادآور شد: لرستان با توجه به اینکه در یک منطقه خاص زمین شناسی قرار دارد همواره تحت تاثیر مخاطرات طبیعی زمین شناختی است بطوریکه دو سال گذشته شاهد سیل، فرو نشست زمین، زلزله، گردو غبار و ... بودیم.

وی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی بصورت ملی در حال مطالعات زمین شناسی است و بصورت منطقه‌ای کارشناسان ما در لرستان فعالیت دارند تا اطلاعات را به روزرسانی کنند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات این مطالعات استانی و بخشی ملی است که تامین می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با اشاره به انجام مطالعات ملی در استان لرستان از سوی سازمان زمین شناسی، از آغاز اکتشاف سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا شهیدی در جلسه شورای عالی معادن استان لرستان ضمن اشاره به آزادسازی حدود ١١٠ هزار کیلومتر مربع از محدوده‌های معدنی در ۶ ماه گذشته، گفت: با اعتبارات ملی و استانی، فعالیت‌های اکتشافی در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی با مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم در استان لرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور درباره موضوع ژئوپارک‌ها در گذشته فعالیت‌های مناسبی را در سطح ملی انجام داده، تصریح کرد: بعد از اینکه ما تجربه ثبت جهانی ژئوپارک جزیره قشم را انجام دادیم، به این فکر افتادیم که در کلیه مناطق ایران که این پتانسیل وجود دارد فعالیت خود را بیشتر کنیم و بالغ بر ۳۰ منطقه در کشور شناسایی شده و در چند منطقه به‌طور اخص در مورد آنها فعالیت می‌کنیم و امیدواریم بزودی آنها را با وجود سختی موضوع ثبت جهانی کنیم.

شهیدی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری و پدیده‌های منحصربه فرد زمین‌شناسی در استان لرستان، ابراز امیدواری کرد که ثبت جهانی در لرستان با دریاچه "گهر" آغاز شود و یادآور شد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بحث شناسایی و پی‌جویی را انجام می‌دهد و بر این اساس اکتشافات سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور و استان لرستان که پتانسیل بالایی دارد، آغاز خواهد شد. 

بر اساس اعلام روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به گفته وی، لرستان در منطقه خاصی از نظر زمین‌شناسی قرار گرفته و همواره تحت تاثیرات مخاطرات خاصی قرار دارد که می‌توان به جاری شدن سیل در سال گذشته، زلزله، فرو نشست، گردوغبار و... اشاره کرد که  توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مطالعات به‌صورت ملی انجام می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از ثبت ۷ اثر ناملموس استان در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد.

سهراب بناوند صبح امروز (۱۴ اسفندماه) در تشریح این خبر، عنوان کرد: در جلسه شورای ملی ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس کشور، مراسم نوبان، مهارت ساختن و نواختن تنبوره، حجله کنگ، ساخت منیور و گبولی و همچنین مهارت باسنک و مراسم شوواری به پیشنهاد منطقه آزاد قشم به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه ساز منیور و تنبوره از سازهایی است که در مراسم آیینی نوبان استفاده می‌شود، افزود: نوبان در اعتقادات اهل هوا نوعی باد است که جسم و روان مبتلایان را تسخیر می‌کند و برای رهایی فرد نوبی (مبتلایان به نوبان) هیچ درمانی جز برقراری مجلس نوبان و اجرای موسیقی و آوازهای مخصوص وجود ندارد و بدون وجود تنبوره و منیور، فرد مبتلابه نوبان درمان نخواهد شد.

بناوند در خصوص حجله کنگ اضافه کرد: حجله اتاقی است با تزئینات بسیار و مربوط به آیین ازدواج که همراه با چندین مهارت و مراسم خاصی آماده می‌شود.

وی ادامه داد: طبق سنت مردم کنگ برای عروس و داماد در خانه پدر عروس اتاقی در نظر گرفته و آن را به بهترین شکل تزیین می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در پایان بیان کرد: گبولی نیز یکی از غذاهای اصیل مردم بندرلنگه و کنگ است که از طریق تجارت با هند، این غذا وارد منطقه شده و به یکی از غذاهای اصیل و قدیمی تبدیل‌شده است.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی و ساماندهی آن‌ها از طریق صدور «پروانه فنی» توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از برنامه‌های مصوب در کمیته غواصی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امیر حسین فروغ، سرپرست کمیته غواصی با تاکید بر اهمیت فعالیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی در کشور گفت: تا پیش از این فدراسیون به دلیل چگونگی آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه‌ها، نظارت مستقیم و قابل توجهی بر روی فعالیت آن‌ها نداشت، بنابراین رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی به گونه‌ای که شرایط برای نظارت لازم مهیا شود، یکی از اولویت‌های کمیته غواصی در نظر گرفته شده است. 

او تصریح کرد: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی معمولا در مناطق آزاد مانند جزیره کیش و قشم تشکیل و آغاز به کار می‌کنند. تا به امروز روال آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه‌ها این گونه بوده که مجوز لازم برای فعالیت را از سازمان گردشگری مناطق آزاد دریافت می‌کردند. در واقع فدراسیون نجات غریق و غواصی در این زمینه هیچ ورود و دخالتی نداشت و به همین دلیل نظارتی هم نمی‌توانست بر فعالیت آن‌ها داشته باشد. 

سرپرست کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: اشکال این روال کاری زمانی بیش‌تر نمایان می‌شد که اگر تخلفی در کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی صورت می‌گرفت، فدراسیون نمی‌توانست برای بررسی موضوع و رسیدگی به آن ورودی داشته باشد چراکه نه نقشی در شکل گیری و آغاز فعالیت آن‌ها داشت و نه از جایگاه نظارتی برخوردار بود. 

وی صدور «پروانه فنی و فعالیت» از طرف فدراسیون و برای کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی را به عنوان راه حل منطقی و قانونی جهت برطرف کردن این مشکل عنوان کرد و گفت: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی اخذ پروانه فنی و فعالیت را از کمیسیون ماده ۵ استان خود پیگیری می‌کنند اما درست این است که اخذ پروانه فنی از فدراسیون به عنوان پیش نیاز جهت دریافت مجوز کمیسیون ماده ۵ الزامی شود. 

فروغ با تاکید بر این که برای ساماندهی وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: این گونه شرایط برای نظارت لازم بر فعالیت تمام کلوپ‌ها و باشگاه‌ها که به نام غواصی و در این زمینه فعالیت می‌کنند، مهیا می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان و وضعیت رنگ بندی شهرستان های هرمزگان پرداخت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز(هفتم اسفندماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ششمین روز از اسفندماه بدون فوتی کرونا در هرمزگان همراه بود و شمار کل جان باختگان این بیماری در هرمزگان همان ۱۰۲۱ نفر باقی ماند، اظهار کرد: اکنون از ۱۰۶ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴ نفر از آنها وخیم است.

نوروزیان با اشاره به اینکه ۱۳۵۵ بیمار کرونایی نیز در هرمزگان در قرنطینه خانگی هستند، تصریح کرد:  اکنون شهرستان بستک تنها شهر نارنجی استان، بوموسی، بشاگرد، بندرعباس، رودان و سیریک در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعطیلات و سفرها یکی از مهمترین علل سیر صعودی کرونا در استان است گفت:  در تعطیلات ۲۸ دی‌ماه با سیر عظیمی از مسافران مواجه شدیم، به طوری که تنها در جزیره قشم شاهد حضور ۴۰ هزار نفری گردشگران بودیم.

نوروزیان با اشاره به اینکه انجام سفرهای غیرضروری و هجوم مسافران از سایر استان‌ها به هرمزگان باعث خیز دوباره کرونا در استان شد، اظهار کرد: شناورهایی که بدون گرفتن تست مسافران را جابجا می‌کنند، متخلف محسوب می‌شوند و باید با آنان برخورد شود، دستگاه‌های اجرایی باید با این شناورها برخورد کنند تا شاهد رشد روزافزون ویروس کرونا در استان نشویم.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

جانشین پلیس راهور ناجا از ممنوعیت سفر به چهار استان و هفت شهر مقصد گردشگردی خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعمال محدودیت تردد در جاده‌های کشور گفت: سفر به استان خوزستان و خروج از آن دارای محدودیت کامل بوده و امکان مسافرت به سمت خوزستان یا خروج از آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سفر به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان نیز ممنوع است، اظهارکرد: امکان سفر به این سه استان نیز با توجه به وضعیت کرونا و تصمیمات اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس وجود ندارد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا همچنین از محدودیت سفر به هفت شهر مقصد گردشگری نیز خبر داد و اظهارکرد: سفر به شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم نیز ممنوع است.

حسینی درباره زمان اجرای این محدودیت ها نیز اظهارکرد: این محدودیت ها تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و تاکنون زمانی برای پایان آن اعلام نشده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه محدودیت تردد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی همچنان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد نیز همچنان در تمام شهرهای کشور وجود داشته و خودروهای غیرمجاز جریمه خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

موزه سنندج (عمارت سالار سعید) از جمله موزه های مشهور در استان کردستان است و با آثار بی نظیری که دارد، بیانگر قدمت و تاریخچه این شهر است. این موزه جالب از دو بخش تشکیل شده است و در هر یک از این بخش ها آثار و اشیاء با ارزشی از سنندج و شهرهای دیگر به نمایش گذاشته شده اند. اهمیت این موزه آن قدر زیاد است که هر ساله افراد زیادی برای کسب اطلاعات درباره آن به مجله مستر بلیط مراجعه می کنند و سپس راهی سفر به غرب کشور می شوند. در اطراف این موزه آثار تاریخی زیادی از جمله خانه مجتهدی، عمارت آصف وزیری، مسجد جامع و... وجود دارد که می توانید از آن ها هم بازدید به عمل آورید.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()