رود کارون
نوشته شده توسط : hsi

تاریخچه

اگر علاقه ای به مطالعه تاریخ داشته باشید، به خوبی متوجه می شوید که از گذشته تا به امروز، این رود زیبا وجود داشته و تقریبا در هر کتاب تاریخی از رود کارون نام برده شده است. این رود قطور که به مرور زمان درست شده، خیلی از جنگ ها را به خود دیده است که برخی از همین جنگ ها، بر سر تصرف کارون یا همین رود بوده است. اما در هر کدام از این جنگ ها، ایران موفق شد و کسی نتوانست کارون را به طور کامل تصرف کند. حال با مستر بلیط تا انتها همراه باشید، تا کمی راجب جغرافیای این منطقه برایتان شرح دهیم.

 

درباره

نقشه و معرفی بخش های مختلف

رودخانه کارون در کوههای  زاگرس و در غرب اصفهان طغیان کرده و سیر پیچشی را به سمت خلیج فارس دنبال می کند. دهانه این رود فقط حدود 250 کیلومتر است، در حالی که رودخانه در اصل مسافتی بین 860 تا 890 کیلومتر را طی می کند. همچنین این رود، در کوهستان بسیار قابل توجه است؛ البته بیشتر در دشت مشخص می شود. مسیر رودخانه را می توان به سه بخش طبیعی تقسیم کرد:

1) مسیر کوهستانی سر بالا که تا سر چشمه گتوند ادامه دارد و به مکانی که کوه ها رو به اتمام می روند، تمام می شود.

2) مسیر میانی شوارتار تا محل اتصال با آب دز.

3) از اهواز به سمت دشت آبرفت خوزستان، جایی که رودخانه به آرامی به سمت شط العرب جریان دارد.می توانید با تهیه کردن بلیط هواپیما اهواز، به آن جا سفر کنید، یا این که با اتوبوس یا تور گردشگری برای بازدید کردن از این مکان بروید و یک روز خاطره انگیز را برای خود بسازید.

 

https://mrbilit.com/mag/karun-river/

 





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: