نوشته شده توسط : hsi

بندرهای قشم به دلیل تلاطم دریا تعطیل است

قشم- ایرنا- رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم گفت: مواج شدن دریا به دلیل وزش‌بادهای شدید شمال شرقی، باعث شد بنادر مسافری و گردشگری شهرستان قشم روز جمعه تعطیل باشند.

علی اشتری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تردد همه شناورها در اسکله‌ مسافری شهید ذاکری و نیز اسکله‌های گردشگری شیب‌دراز، کندالو و جزیره هنگام برای تردد در خلیج دیرستان متوقف شد؛ لذا از گردشگران خواست می‌شود از تجمع در اسکله‌های گردشگری خودداری کنند.

وی وضعیت دریا را در حالت هشدار اعلام کرد و ادامه داد: به تمام دریانوردان نیز توصیه اکید می‌شود که تا عصر امروز، بنادر قشم و بندرعباس را در مسیر دریایی خود انتخاب نکنند.

رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم تصریح کرد: هم اکنون در سواحل شمالی شهر قشم، بندرعباس، درگهان و هرمز به دلیل وزش باد شدید و گرد و غبار دید افقی به کمتر از یک کیلومتر رسیده‌است.

وی افزود: با توجه به نیمه ابری بودن هوا در این نواحی، امکان رگبار پراکنده  و رعد و برق نیز وجود دارد.

اشتری ادامه داد: هم اکنون سرعت بادهای شمال شرقی به ۲۶ نات و ارتفاع موج به پنج پا می‌رسد.

وی اظهار کرد: وضعیت در مناطق دیگری مانند جزیره هنگام، باسعیدو، سوزا، سَلَخ، لافت، پُهل، دولاب، رمچا، دستکو و مِسِن نیز به همین حالت است.

رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم افزود: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

اشتری در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امشب وزش باد در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان کاهش یابد، اما از روز یکشنبه بادهای جنوب شرقی افزایش یابد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

ژئوسایت دره تندیس‌های قشم

قشم- ایرنا- ژئوسایت دره تندیس‌های قشم از پدیده‌های زمین‌شناختی است که تندیس‌های ‌طبیعی آن بر اثر فرسایش فیزیکی شکل گرفته و مناظر شگفت انگیزی را رقم زده است.

به گزارش ایرنا، در فاصله ۸۰ کیلومتری از غرب شهر قشم و در جنوب جنگل‌های حرا، جنوب غربی روستای طبل و در جوار روستای مَلِکی دره‌هایی وجود دارد که هر انسان زیبابین را به خود جذب می‌کند.

ژئوسایت دره تندیس‌ها در غرب جزیره قشم و در شمال تاقدیس سلخ از چندین دره باریک و طولانی به موازات هم تشکیل شده که هر کدام  جاذبه‌های خاص خود را دارد.

یک گردشگر می‌توان یک روز تمام (و حتی بیشتر از آن) را در این دره‌ها جذب طبقات مارن، سنگ آهک و ماسه‌سنگ‌هایی شود که به صورت منظم لایه و با ضخامت‌های کم تا توده ای در برابرش تجلی می‌کنند.

اقسام مختلفی از اشکال فرسایشی در ژئوسایت دره تندیس‌ها  وجود دارد که به دلیل وجود همین اشکال و احجام طبیعی پرشمار، این نام را به خود گرفته و بازمانده یک زمین بلند به شدت فرسایش یافته است.

گردشگران همچنین می‌توانند از پدیده‎ های رسوبی جالب، مانند ترک‎های گلی که مناظر زیبایی در پیش زمینه چشم‎اندازهای دره پدید می‎آورند، دیدن کنند.

ابر و باد و باران و فشارهای وزنی طبقاتت رویین به عنوان عوامل ناهمگن فرسایشی، دست به دست هم داده‌اند تا این احجام زیبا را خلق کنند.فرسایش طبیعی باعث ایجاد پیکره‌های بسیار بزرگی شده است که به انسان، حیوانات و پرندگان شباهت دارد.

در بخش هایی از زمین که جنس مقاوم‌تر و سخت فرسا داشته‌اند، عوامل فرسایش کمتر تاثیر گذاشته و در نتیجه این بخش ها برجای مانده‌اند.

مقاومت‌های نابرابر لایه‌های مختلف باعث شکل گیری تندیس‌هاست که همه حاصل همین پدیده‌های رسوبی است.

دیواره‌های شگفت‌انگیز و جذاب این ژئوسایت از ارزش‌های زیبایی‌شناختی بالایی برخوردار است که منظره‌هایی منحصر به فرد و رویایی برای بازدید کنندگان و گردشگران محسوب می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

به دنبال پس لرزه های ممتد در استان هرمزگان؛

ترس از زلزله سفرهای قشم و بندرعباس را لغو کرد

پس از آنکه حدود ۶۳ زمین لرزه و پس لرزه بخش هایی از استانهای هرمزگان، فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار داد؛ برخی از افراد که قصد سفر به استان هرمزگان را داشتند، از انجام سفر منصرف شدند.

 مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بر اساس اطلاعات شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این مرکز اعلام کرد: از ساعت ۱۵:۳۷ بیست و سوم تا ساعت ۹ صبح بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ زمین لرزه در حوالی شهر فین واقع در استان هرمزگان ثبت شده است.

به دنبال همین پس لرزه‌ها و خیابان خوابی مردم در استان هرمزگان و به دنبال آن زلزله‌هایی که در قشم رخ داده، تعدادی از مسافران شهرهای جنوبی از سفر در این مدت به این مقاصد صرف نظر کرده اند. به نحوی که طی دو روز گذشته تعداد مراجعه کنندگان به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران زیاد شده است، افراد زیادی قصد دارند تا سفرشان به استان هرمزگان را لغو کنند اما باید بابت آن خسارت پرداخت کرده و جریمه کنسلی سفر را بدهند. آنها اعلام می‌کنند که وقوع زلزله در استان هرمزگان شرایط فورس ماژوری را به وجود آورده است و نباید جریمه ای بپردازند این موضوعی است که دفاتر مسافرتی را نیز با مسافران خود دچار چالش کرده است.

امیر پویان رفیعی شاد رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی و گردشگری و زیارتی استان تهران به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه زمین لرزه زمانی بوجود آمد که تعطیلی نبود. بنابراین حجم مسافران گروهی که به آنجا رفته بودند نیز زیاد نبوده است. طبیعتاً از آنجا که این روزها فصل سفر به استان‌های جنوبی است خیلی از افراد قصد سفر به این استان‌ها را داشته اند اما با اتفاق پیش آمده در نظر دارند تا سفرشان را لغو کنند. با این حال شرایط فورس ماژوری اعلام نشده است. ما در سال ۸۵ نیز وضعیت مشابهی را داشتیم اما بعد از یکی دو روز شرایط به حالت عادی برگشت.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

با آمدن بهار در قشم، گردشگران زیادی برای تفریح به این جزیره می‌آیند، آب و هوای قشم در بهار بسیار معتدل و مطبوع است و می‌توان گفت بهترین زمان سفر به قشم در فصل بهار می‌باشد، اما تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، حضور جمعیت زیادی از مسافران در این جزیره است. قشم در تابستان آب و هوای بسیار گرم و البته شرجی دارد.

با افزایش دما گردشگران کمتر در روزهای تعطیل تابستان به این منطقه می‌آیند. اما یکی دیگر از فصل‌هایی که شرایط سفر به قشم را برای گردشگران فراهم می‌کند، فصل زیبای پاییز است. آب و هوای قشم در این فصل بسیار تازه و مطبوع و مخصوص تفریح و گشت و گذار در جزیره می‌باشد. زمستان هم فرصت مناسبی برای سفر به قشم است.

نمایی از جزیره قشم

اقامتگاه در  جزیره قشم کجاست؟

شما در سفر به قشم قطعاً با مشکلات اقامتی مواجه نخواهید شد، زیرا این جزیره اقامتگاه‌های بسیار زیاد و متنوعی را برای گردشگران در نظر گرفته‌است. انواع هتل‌ها و آپارتمان‌ها در شهرهای قشم و درگهان، اقامتگاه‌های بوم گردی برای اسکان در طبیعت، سوئیت‌های مبله در قشم و کمپینگ در این جزیره از جمله مواردی است که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

ساعت24- جزایر جنوب ایران مقاصدی دیدنی برای گذراندن تعطیلات رویایی هستند و شما را به سفری خاطره انگیز تبدیل می کنند. در میان جزایر زیبای جنوب ایران، کیش و قشم از محبوبیت بیشتری بین گردشگران برخوردار بوده و دارای امکانات رفاهی مناسبی برای بازدیدکنندگان هستند. اگر تصمیم نگرفته اید به کدام جزیره سفر کنید و به دنبال مقایسه بین این دو جزیره هستید با ما در این بخش همراه باشید تا شما را با ویژگی های این دو جزیره آشنا کنیم تا با آگاهی کامل تصمیم بگیرید که به کدام جزیره هیجان انگیز سفر کنید.

جغرافیا و مساحت کیش و قشم

جزیره کیش 90 کیلومتر مربع وسعت دارد و حداکثر ارتفاع جزیره به 35 متر می رسد. رودخانه دائمی در جزیره وجود ندارد و از ذخایر آب زیرزمینی استفاده می شود. آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب و میانگین دمای آن 26.6 درجه سانتیگراد است. در کیش بارندگی ها به ندرت رخ می دهد و تنها بارندگی ها در زمستان و به صورت رعد و برق رخ می دهد. این جزیره دارای درختان نخل، ممرز، اکالیپتوس و لور است و در سال های اخیر تاکستان های آن شهرت یافته اند.

برای مقایسه کیش و قشم، اینک به بررسی ویژگی های جغرافیایی جزیره قشم در جنوب ایران می پردازیم. مساحت جزیره قشم 1491 کیلومتر مربع است و جالب است بدانید که این عدد دو برابر مساحت کشور بحرین (دومین جزیره بزرگ خلیج فارس) است. این دو جزیره از نظر آب و هوایی تفاوت چندانی ندارند و میانگین دمای قشم نیز 26 درجه سانتیگراد است. مهمترین پوشش گیاهی این منطقه جنگل های حرا است که منطقه وسیعی از جزیره را پوشش می دهند. جالب است بدانید که درختان خرما نسبتا کمیاب هستند.

نمایی هوایی از جزیره کیش

نمایی از جزیره کیش

سواحل کیش و قشم

مهمترین جاذبه های جزایر جنوبی سواحل رویایی آنهاست و از این رو برای مقایسه این دو جزیره باید سواحل آنها را با هم مقایسه کنیم. جزیره کیش یک جزیره توریستی تمام عیار است که مملو از هتل های مجلل ساخته شده در کنار دریا است که ساختار ساحلی بسیار مدرن و شیکی را تشکیل می دهند. تمامی امکانات تفریحی آبی با مدرن ترین امکانات موجود است و قایق های لوکس در این منطقه گشت و گذار می کنند. پارک های زیبایی در امتداد ساحل ساخته شده اند که کاوش در آنها حسی خواهد بود. در سراسر ساحل، یک مسیر پیاده روی وجود دارد که دارای یک منطقه مخصوص دوچرخه سواری نیز می باشد. اگر علاقه مند هستید، می توانید بعد از خرید تور کیش لحظه آخری و سفر به آنجا یک موتور سیکلت، دوچرخه یا اسکوتر کرایه کنید و با آنها در ساحل گشت و گذار کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

استاندار هرمزگان:

مطالعه اولیه احداث تله کابین دریایی بین جزیره قشم به هنگام انجام شد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان احداث تله کابین دریایی از جزیره قشم به هنگام را یکی از طرح های مورد مطالعه بخش گردشگری عنوان کرد و گفت: هم اکنون مطالعه اولیه این طرح انجام شده و لازم است این طرح به‌صورت ملی مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.

مهدی دوستی عصر پنجشنبه در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های در دست اقدام حوزه گردشگری در هرمزگان با بیان اینکه بخش دولتی می تواند به عنوان حمایت گر و پیوند دهنده خرده طرح‌های کلان در جزیره های استان عمل کند، افزود: تاکنون با یک مجموعه بزرگ اقتصادی برای راهبری اولیه این مجموعه گردشگری مذاکره هایی انجام شده است.
وی بیان داشت: با راه اندازی این طرح ملی گردشگری  احداث تله کابین در جزیره های هرمزگان می توان بخشی از گردشگران داخلی و به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس را که برای گذران اوقات فراغت یا تفریح به دیگر کشورهای همسایه سفر می کنند، جذب کرد.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: نخستین برنامه کوتاه مدت در حوزه گردشگری، بهره برداری از ظرفیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که سه هکتار زمین و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای احداث کمپ به منظور جذب بخشی از تماشاگران جام جهانی هدف گذاری شده است.
وی بیان داشت: موقعیت چهار جزیره قشم، هرمز، لارک و هنگام، ظرفیت ایجاد یک مجموعه گردشگری به هم پیوسته را دارد و دریا می تواند به عنوان بخش مهمی از ظرفیت گردشگری مبتنی بر اکوتوریسم باشد.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سامانه ثبت شركت نيك با بيش از بيست سال تجربه در امور ثبتي به عنوان اولين موسسه ثبتي با آشنايي كامل از مراحل امور ثبتي و بهره گيري از فارغ التحصيلان دانشگاه هاي برتر در اين حوزه به سريع ترين شكل ممكن اين خدمات را به انجام مي رساند.

ثبت شركت
وظايف اداره ثبت شركت ها
اداره ثبت شركتها به جهت سازماندهي و حفظ حقوق شركت ها و انجام كليه خدمات اين چنيني تأسيس شد .لازم به ذكر است گسترش فضاي مجازي علت اصلي روي كار آمدن سامانه ثبت شركت ها نيست بلكه به جهت خدمت رساني بهتر ، دقيق و سازماندهي شده به متقاضيان ساخته شد .
ثبت شركت ها تجاري ، موسسات غيرتجاري ، نمايندگي و شعبه خارجيثبت تغييرات شركتتعيين نام شركت هابخش هاي مختلف اداره ثبت شركت ها

http://omoorsherkatha.limoblog.ir/post-47.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

مرکز خرید سیتی سنتر 1 و 2

 بهترین بازارها و مراکز خرید جزیره قشم + آدرس و گالری عکس - سامتیک

سیتی سنتر 1 و 2 مهمترین و مدرن ترین مراکز خرید قشم هستند که توریستان زیادی از صبح تا شب در راهروهای آن قدم می زنند و خرید می کنند. فروشگاه های بسیار متنوعی در این دو مرکز خرید وجود دارد که هر کسی را وسوسه می کنند تا تمام مدت اقامتش را در آن ها پرسه بزند و تا موجودی حسابش به صفر نزدیک نشده است، از آن ها خارج نشود! سیتی سنتر 1 و 2 در واقع دو ساختمان هستند که در دو طرف خیابان در بلوار ولیعصر واقع شده اند و با یک پل هوایی از داخل ساختمان ها به یکدیگر متصل شده اند. هر کدام از این ساختمان ها 3 طبقه دارد که در آن ها بوتیک ها و فروشگاه های شیک، فودکورت، شهربازی و سینما وجود دارد. در این دو مرکز خرید می توانید از برندهای مختلف ایرانی و جهانی خرید کنید و با هر سلیقه ای که داشته باشید، احتمالا دست پر از آن ها خارج می شوید. اما این را هم بدانید که قیمت های اجناس سیتی سنتر 1 و 2 به نسبت دیگر مراکز خرید قشم کمی بالا هستند، اما با وجود این مسئله به خاطر تنوع کالاها و فروشگاه هایش محبوبیت خودشان را حفظ کرده اند.

 

مرکز خرید بین المللی ستاره قشم

 

در این مرکز خرید شعبه های متعددی از برندهای مختلف لوازم آرایشی بهداشتی و وسایل خانگی وجود دارد و معمولا خانم ها عاشق پرسه زدن در فروشگاه های آن می شوند. البته این مرکز خرید به جز فروشگاه های متنوع، یک سری اماکن تفریحی را در خود جای داده است. برای مثال یک موزه تاکسیدرمی در مرکز خرید بین المللی ستاره قشم وجود دارد که حیوانات تاکسیدرمی شده در آن نگهداری می شود و علاوه بر آن یک شهربازی سرپوشیده با بازی های کامپیوتری و یک سالن بیلیارد نیز در فضای آن ساخته شده است. از طرفی تعدادی رستوران سنتی و فست فود نیز در مرکز خرید ستاره قشم وجود دارد که می توانید بعد از انجام خرید و بازدید از اماکن تفریح آن یک غذای لذیذ و خوشمزه در یکی از آن ها میل کنید.

 

مرکز خرید قشم

 

مرکز خرید قشم نیز یکی دیگر از مراکز خرید محبوب در قشم است که فروشگاه های متنوعی را در خود جای داده است و معمولا همه توریستان از بازدید از آن احساس رضایت می کنند. البته این احساس رضایت به خاطر وجود خدمات تفریحی آن از سالن بولینگ و بیلیارد گرفته تا سینمای 4 بعدی و شهربازی سرپوشیده آن نیز نشئت گرفته است. از طرفی رستوران ها و کافه های متعددی نیز در مرکز خرید قشم وجود دارد که می توانید یک شب فوق العاده جذاب را در یکی از آن ها سپری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

اجاره لامبورگینی، روزی ۳۰ میلیون تومان!

 از نکات برجسته برای مردم در مناطق آزاد کشور به‌ویژه کیش، قشم، انزلی و اروند، وجود خودروهای لوکس و البته ارزان‌تر یا هم‌قیمت با بسیاری از خودروهای داخلی بود. این خودروها اکثرا از آسیای شرقی و آمریکا وارد این مناطق می‌شدند و به دلیل قیمت مناسب عمدتا مورد استقبال ساکنان این مناطق قرار می‌گرفتند. علاوه بر این یکی از تفریحات گردشگران در مناطق آزاد، اجاره این خودروها و استفاده تفریحی از آنها بود. می‌توان گفت تا قبل از شرایط سخت تحریم‌ها و گرانی‌هایی که از سال ۹۷-۹۸ آغاز شد، اجاره ماشین چه برای ساکنان و چه برای گردشگران در جزیره کیش تقریبا غیرممکن شده است. این اتفاقات با اعمال تحریم‌ها و به دلیل مدیریت ارز در کشور، منجر به دستور ممنوعیت واردات خودرو به کشور و مناطق آزاد شد. اما پس از گذشت حدود دو سال از این دستور تنها دستاوردش افزایش مشکلات مردم و ساکنان این مناطق است؛ به‌خصوص برای مناطق قشم و کیش. پیش از این، ممنوعیت دستوری دیگری درباره منع واردات خودروهای برندهای خاص و البته ساخت آمریکا داده شده بود و بعد به‌ طور کلی واردات خودرو ممنوع شد. یکی دیگر از مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، درباره خودروهایی است که با توجه به پایان عمرشان دیگر در کیش جایگزینی ندارند و به همین دلیل گرانی بی‌سابقه خودرو در این مناطق ایجاد شده است. باید اشاره کرد که عدم اجازه واردات خودرو به مناطق آزاد در تناقض با قوانین کیش است. «ماشین‌های گران‌قیمت تقریبا از سال ۷۱ وارد جزیره کیش شدند و می‌توان گفت ماشین‌های تولید داخل هیچ‌وقت در جزیره نبودند و حتی ناوگان حمل‌ونقل هم از تویوتا و هیوندای استفاده می‌کردند.» حمید، یکی از کیشوندهای قدیمی است و در ادامه درباره شرایط این‌ روزهای ماشین‌ها در کیش می‌گوید: «با قیمت‌های امروز دیگر تقریبا تفاوتی بین ماشین‌های پلاک ملی و منطقه آزاد وجود ندارد. حتی برخی از ماشین‌ها پلاک ملی‌شان ارزان‌تر است و بهتر است از اول با پلاک ملی خریداری شوند. مثلا هیوندای ولستر در تهران با کیش تقریبا هم‌قیمت هستند که تا قبل از تحریم‌ها و ممنوعیت واردات خودرو قیمت‌ها این‌ گونه نبود.»

انتقال خودرو در مناطق آزاد

برای شکستن قیمت خودروهای وارداتی طرح دیگری هم به کار گرفته شد؛ طرحی که درباره خرید و فروش و انتقال خودرو در مناطق آزاد بود. معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد که تنها نقل‌وانتقال خودرو در میان مناطق آزاد فقط به رویه ترانزیت خارجی و با رعایت مقررات خاصی اجرا می‌شود. شرایطی که برای برندهای خاص و آمریکایی نقل و انتقالش غیرممکن بود. مهرداد جمال ارونقی درباره این شرایط گفته است: «خودروهایی قابل نقل‌وانتقال مابین مناطق آزاد خواهند بود که قبلا در یکی از مناطق آزاد با رعایت مقررات مربوطه وارد و در آن منطقه شماره‌گذاری شده باشند. همچنین ارائه موافقت کتبی سازمان‌های مناطق آزاد مبدأ و مقصد به گمرک مبدأ ترانزیت الزامی است. انتقال خودرو با برندهای لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی و همچنین سایر خودروهای دارای برند آمریکایی، ساخت آمریکا یا با مبدأ اولیه آمریکا امکان‌پذیر نیست.»

ترانزیت خارجی سایر خودروها در صورت ثبت سفارش به مقصد منطقه مورد نظر و با استعلام و کسب موافقت دفتر واردات در هر دو مسیر میسر خواهد بود. این قوانین پیچیده باعث شد ماجرای انتقال خودرو در مناطق آزاد با مشکلات زیادی مواجه شود.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کل کشور گفت: باتوجه به گنجایش کم کشور قطر در پذیرش گردشگران و مسافران جام جهانی ۲۰۲۲، برنامه ریزی کاملی داریم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در قشم و کیش، باعث شویم تا توریست‌ها رضایت‌مندانه منطقه را ترک کنند.

راهنمای سفر به قشم | چه زمانی به قشم سفر کنیم | زیما سفر

به گزارش ایرنا، سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کل کشور در نشست عقد تفاهم نامه فدراسیون فوتبال با این سازمان اظهار داشت: رییس فدراسیون فوتبال را به عنوان یک فرد جدی و با پشتکار شناختم و آرزوی موفقیت برای وی دارم و امیدوارم با شتاب خوبی که سکانداری می‌کند، فدراسیون فوتبال به جایگاه اصلی خود برسد.

وی ادامه داد: کشور ما مشکلاتی زیادی را از سر گذرانده و شاید یکی از کشورهایی است که بیشترین بحران‌ها را طی چندین دهه از لحاظ جنگ، تحریم، بلاهای طبیعی گذرانده است. یکی از موضوعاتی که در شرایط بحرانی به سطح انسجام ملی و ایجاد روحیه در بین آحاد جامعه ایجاد کند، بحث ورزش است. موارد زیادی در رویدادهای فرهنگی و مذهبی وجود دارد که به تقویت روحیه مردم کمک می‌کند اما مسائل ورزشی مخصوصا فوتبال یکی از موضوعاتی است که در وجود این مردم ریشه دوانده و در انسجام ملی کمک می‌کند. فوتبال را نباید به عنوان یک ورزش ساده نگاه کرد بلکه اهرم انسجام ملی است که به کمک کشور می‌آید و بحران‌ها را حل می‌کند. در بسیاری از زمان‌ها نیاز داریم که مردم مخصوصا جوانان به غرور ملی برگردند که این امر تنها از فوتبال بر می‌آید. شعاری که در اینجا وجود دارد " ۸۰ میلیون، یک ملت و یک ضربان قلب" واقعا همین است و واقعا ۸۰ میلیون چشمشان به پای بازیکنان تیم ملی فوتبال و جوانان است و این یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بحث اقتصاد ورزش و فوتبال برای کشور، یک فرصت است و باید از فرصت فوتبال که خواهان دارد در جهت بهبود معیشت مردم استفاده کنیم. کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای غربی که پیشرو هستند، از این محل اشتغال زایی کرده و از این راه کشورشان را توسعه دادند. بحث اقتصادی و ورزش در هم عجین هستند و باید به هم خدمات بدهند. مناطق آزاد به عنوان پایلوت در همه بخش‌ها مخصوصا ورزش فضا را ایجاد می‌کند و باید از ظرفیت‌هایی که در مناطق مختلف داریم ( ارس، ماکو، الوند، چابهار، کیش، قشم و ..) و مناطق جدید( اردبیل، مریوان، بانه، قصد شیرن و بوشهر و ..) استفاده کرد و مراوداتی با کشورهای هدف و همسایه ایجاد کنیم. همچنین در سایر ابعاد توریسم سلامت، توریسم علمی آموزشی و پژوهشی، جذب گردشگر برنامه خود را توسعه می‌دهیم، تا در مسیر موفقیت قرار گیریم. در بحث هتلینگ و خدماتی که به گردشگرها باید بدهیم، فرصت خوبی است و بعد از ۲ سال مشکلات کرونا که باعث رکود در مناطق آزاد شده بود، حال باید در این دو جزیره تحرک جدیدی ایجاد کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

اگر از آن دسته آن دسته افراد هستید که به طبیعت و گردش در طبیعت علاقه دارید، شهرستان سپیدان می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. شهرستان سپیدان از شهرستان های استان فارس به شمار می رود که در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی بی شماری است. این شهرستان در تابستان آب و هوایی خنک و مطبوع و در زمستان ها هوایی سر دارد. از جمله جاذبه های طبیعی این شهرستان روستای کمهر محسوب می شود که سالانه افراد زیادی به واسطه آب و هوای پاک و طبیعت زیبای آن به این روستا می روند. روستای کمهر، یکی از روستاهای زیبا و بکر و دارای جاذبه‌های گردشگری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان در استان فارس ایران است. این روستا از آب و هوایی بسیار دلپذیر و همینطور جاذبه های طبیعی متنوعی برخوردار است. از آنجایی که این روستا در مسیر آبشار معروف مارگون قرار دارد، سالانه افراد زیادی به آنجا می روند و زمانی را نیز در این روستا می گذرانند. اهالی این روستا لر زبان هستند و شغلشان بیشتر کشاورزی و باغداری است. از محصولات کشاورزی آنها می توان نخود، لوبیا و عدس و از محصولات باغیشان می توان گردو ، هلو ، آلو سیاه و آلوزرد را نام برد.

ساختار و طبیعت روستا

راه های دسترسی به روستا

برای اینکه بتوانید از روستای زیبا دیدن کنید فقط کافی است که اقدام به خرید بلیط اتوبوس از مستر بلیط کنید و به آسانی خود را به شهر اردکان برسانید. پس از رسیدن به اردکان می توانید از وسایل نقلیه عمومی موجود در شهر کمک بگیرید و به این روستا بروید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می کنید باید وارد جاده شیراز - یاسوج شوید تا به این روستا برسید.

https://mrbilit.com/mag/komehr-village/



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

جنگل حرا 

جنگل حرا از اسرارآمیزترین جنگل‌های جهان به شمار می‌روند که احتمالا نامش برای شما آشنا باشد. جنگل‌هایی که از مشهورترین جاذبه‌های قشم به شمار می‌روند و در میان رقص و موج آب‌های نیلگون خلیج فارس از شما دلربایی می‌کنند. نکته جالب درختان حرا این است که آب دریا را از طریق پوست خود جذب می‌کنند و نمک‌های آن را مانند یک آب شیرین کن طبیعی دفع می‌کنند. هنگام بالا آمدن آب دریا (مد)، درختان جنگل حرای قشم که مساحتی برابر با 2400 هکتار دارند، به داخل آب فرو می‌روند و تنها برخی از شاخ و برگ‌هایشان نمایان می‌شود. هنگامی که آب دریا پایین می‌رود (جزر)، ریشه‌های درختان سر از آب بیرون می‌آورند تا هوای مورد نیاز خود را دریافت کنند. پیشنهاد می‌کنیم جلوه‌های مختلف این جنگل را در ساعات مختلف روز ببینید و با قایق‌های تفریحی چرخی در این جنگل حیرت‌انگیز بزنید. امکان ندارد اهل طبیعت گردی باشید و از دیدن این جنگل که جز عجایب هفتگانه جزیره قشم محسوب می‌شود لذت نبرید. 

 

 

دلفین های قشم

شاید برایتان دیدن موجودات باهوشی که آن را با نام دلفین می‌شناسیم از نزدیک جذاب باشد. اگر به سمت ساحل جنوبی قشم برویم، جزیره هنگام جلوی چشممان ظاهر می‌شود، جایی که دلفین‌های پر انرژی خودی به گردشگران تور قشم نشان می‌دهند و گردشگران نیز برای دیدن دلفین‌ها سوار قایق‌های خاصی می‌شوند تا به دور از فضای مصنوعی آکواریوم‌ها رقص آزادنه دلفین‌ها را در آب زلال و نیلگون خلیج فارس به تماشا بنشینند.

 

دره ستاره ها

با قدم گذاشتن در دره ستاره ها از دیگر عجایب هفتگانه قشم احساس می‌کنید به سیاره‌ای دیگر سفر کرده‌اید. چرا که فرسایش زمین در اثر باد طی 2 میلیون سال اشکال حیرت‌آوری را در نزدیکی روستای برکه خلف ایجاد کرده‌اند. بومیان قشم اعتقاد دارند سال‌‎ها پیش ستاره‌ای در این محل از آسمان افتاده و این چشم‌اندازهای زیبای زمین‌شناختی را ایجاد کرده است. از همین رو، به آن دره ستاره افتیده نیز می‌گویند. به خاطر شکل پیچ در پیچ این دره، شما می‌توانید صداهای عجیب غریبی در هنگام وزش باد نیز بشنوید. پیشنهاد می‌کنیم در سکوت دره ستارگان قشم به مراقبه بپردازید و از زیبایی‌هایش عکس یادگاری تهیه کنید. 

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه در روستایی به نام چاهکوه در روستای قشم قرار گرفته است و به خاطر چشم‌اندازهای زیبایش، شهرتی جهانی دارد. تنگه چاهکوه که بخشی مهم از ژئوپارک قشم را تشکیل می‌دهد، دیواره‌هایی از جنس سنگ رسوبی دارد و حفره‌هایی به این دیواره‌ها نقش و نگاری اسرار آمیز و زیبا بخشیده‌اند. از دیگر نکات جالب تنگه چاهکوه می‌توان به چاه‌های داخل تنگه اشاره کرد که برای آبرسانی به روستاهای اطراف حفر شده بودند.

 

 

جزایر ناز

مجموعه جزایر کوچکی به نام ناز در 22 کیلومتری قشم قرار گرفته است که در هنگام جزر با پای برهنه می‌توان از قشم تا آنجا پیاده رفت ولی در هنگام مد تنها سوار بر قایق می‌شود به آنجا رسید. تماشای مرجان‌ها و صدف‌های رنگارنگ در کنار آب‌های زلال خلیج فارس و چشم‌اندازهایی زیبا از قشم، تنگه هرمز و جزیره لارک از جمله جذابیت‌های جزایر ناز به شمار می‌آید. 

 

 

غار نمکدان

شاید برایتان جالب باشد که در غاری با قدمت 570 میلیون سال قدم بزنید، غاری با 64 کیلومتر طول با دیواره‌هایی سفید از نمک و لایه‌های رسوبی رنگین که طولانی‌ترین غار نمکی دنیا نیز به شمار می‌رود. تنفس در غارهای نمکی برای افرادی که آسم و ناراحتی‌های تنفسی دارند مفید است. پس از طی مسافتی درون غار مشاهده خواهید کرد که کف غار با نمک کریستاله پوشیده شده است و آنجا می‌توانید یکی از زیباترین جلوه‌های آفرینش را به رنگ سفید ببینید. دیدن استالاکتیت های غار نمکدان نیز در بازدید از این غار برایتان جذاب خواهد بود. 

 

لاک پشت های پوزه عقابی

لاک پشت های پوزه عقابی به عنوان گونه‌هایی در معرض خطر هر ساله برای تخم گذاری به سواحل قشم و کیش می‌آیند. با ارائه طرح‌های حفاظتی در روستای شیب‌دراز، تلاش شده تا از انقراض این گونه زیبای حیوانی جلوگیری شود. بسیاری از گردشگران طرفدار حفاظت محیط زیست برای تماشای لاک پشت پوزه عقابی مشهور به گنج‌های صد میلیون ساله ایران به ساحل شیب دراز یا دیگر سواحل تخم گذاری لاک‌پشت‌ها بروند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 پارک زیتون قشم از مکان هایی است که گردشگران، همواره ساحل آن را برای دیدار با خورشید صبحگاهی انتخاب می کنند.

طلوع خورشید در پارک زیتون قشم

در دل شهر قشم، پارکی با فضای سبز بزرگ و با امکانات متنوع در تمام طول سال طراوتی ویژه به جزیره می‌دهد. طراحی منظم و آلاچیق‌های گوشه و کنار پارک، هر مسافری را به خود جذب می‌کند تا آرامش را برای لحظاتی در آن تجربه کند. جاذبه اصلی این پارک نمای ساحلی زیبای آن است، همین امر سبب شده دوست‌داران چادر زدن در طبیعت، از آن استقبال کنند و شب را با صدای گوش نواز دریا و خنکای نسیمش به صبح برسانند و لحظات غروب و طلوع خورشید را در یکی از بی‌نظیرترین سواحل ایران سپری کنند. امکانات ورزشی این پارک مانند زمین فوتسال، بسکتبال، والیبال ساحلی، اسکیت و دوچرخه سواری دوستداران هیجان و ورزش را به پارک می‌کشاند و شکم‌گردان می‌توانند لذیذترین غذاهای محلی و دریایی را در رستوران‌های پارک بچشند. کافی شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها نیز نوشیدنی‌ها و دسرهایی خوش طعم برایتان تدارک دیده‌اند که می‌توانید لحظاتی میهمانشان باشید و از چشم‌اندازشان لذت ببرید. موسیقی زنده و بومی که در پارک زیتون قشم و در میان درختان نخلش اجرا می‌شود با فروشگاه پرهیاهوی عرضه صنایع دستی حال و هوای دیگری به آن بخشیده‌اند. اگر چه قشم پارک‌های متعددی دارد اما نزدیک بودن پارک زیتون به ساحل و سیتی سنتر، شب‌های زنده و امکانات زیادی که دارد آن را به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های قشم تبدیل کرده است.

پارک زیتون قشم با طراحی منظم و آلاچیق‌هایی که هر گوشه و کنار جا خوش کرده‌اند، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری قشم به ‌شمار می‌رود. نزدیکی به سیتی سنتر ۱، امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی، سینمای چهار بعدی، زمین اسکیت، مسیرهای دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال، قهوه‌خانه، کافی‌شاپ و ساحل زیبا، از امکانات و مزایای پارک زیتون قشم هستند. 

 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

شب فرهنگی روستای ریگو در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - شب فرهنگی ریگو با حضور بیش از ۵۰ هنرمند از این روستا شامگاه جمعه در فرهنگسرای جزیره قشم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حاشیه برگزاری این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای مشاغل سنتی و کهن مانند توربافی و سِوِندبافی به همراه موسیقی و سرود توسط سوندبافان و همچنین نمایشگاه طراحی و تولید صنایع دستی روستای ریگو از بخش‌های پر بازدید شب فرهنگی روستای ریگوست.

حامد بی آزار افزود: همچنین در بخش گردشگری غذایی بیش از ۳۰ نوع غذای متنوع و بومی به نمایش گذاشته شده که همواره یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌هاست.

وی ادامه داد: امشب تنوع غذایی بسیار غنی و مناسبی مشاهده شد که در صورت برنامه‌ریزی امکان معرفی قشم از نگاهی دیگر و از منظر گردشگری غذایی نیز وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین نشستی با حضور یکصد نفر از مردم شهر قشم برگزار شد که در آن هنرمندان ریگو به ارائه موسیقی، شعر و نقالی پرداختند.

وی افزود: شب فرهنگی ریگو اولین ویژه برنامه‌ از رویداد شب‌های فرهنگی روستاهای قشم است که با تلاش سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری دهیاری‌های جزیره و بخشداری‌های سه‌گانه قشم برگزار شد.

بی آزار ادامه داد: هرکدام از روستاهای قشم فرهنگ، آداب و رسوم ویژه خود را دارد که شب‌های فرهنگی با هدف معرفی و برجسته کردن این تنوع رسوم برگزار می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم با تمام توان، برای میزبانی از گردشگران آماده می‌شود.

 

آماده‌باش قشم برای میزبانی از گردشگران جزیره

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به گزارش خبرگزاری ایرنا، ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز شنبه یکم آبان ماه 1400،  با حضور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران این سازمان تشکیل جلسه داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رشد امنیت روانی و جسمی مردم کشور در مقابل بیماری کرونا ناشی از واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس از دو سال رکود در صنعت گردشگری و به‌تبع آن، سایر صنایع در ارتباط با حضور گردشگر در قشم و در آغاز فصول بهاری جزیره، همه بخش‌ها با تمام توان خود باید آماده میزبانی از گردشگران باشند.
وی افزود:  حضور گردشگران برکت و نعمتی است برای مردمان جزیره و استقبال خوب و ارائه بهینه خدمات، در مبدل کردن گردشگران به مسافران وفادار برای جزیره، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
درویش پور همچنین عنوان داشت: آغاز سفرهای گردشگری، فرصتی است تا ظرفیت‌های قشم بیش‌ازپیش معرفی‌شده و در راستای هدف تبدیل این منطقه به مقصد نخست گردشگری کشور تلاش کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از همه معاونان و مدیران سازمان خواست تا با هم‌افزایی و تمرکز به توسعه گردشگری در جزیره کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم به گزارش خبرگزاری ایرنا، ستاد خدمات سفر سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز شنبه یکم آبان ماه 1400،  با حضور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران این سازمان تشکیل جلسه داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به رشد امنیت روانی و جسمی مردم کشور در مقابل بیماری کرونا ناشی از واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس از دو سال رکود در صنعت گردشگری و به‌تبع آن، سایر صنایع در ارتباط با حضور گردشگر در قشم و در آغاز فصول بهاری جزیره، همه بخش‌ها با تمام توان خود باید آماده میزبانی از گردشگران باشند.
وی افزود:  حضور گردشگران برکت و نعمتی است برای مردمان جزیره و استقبال خوب و ارائه بهینه خدمات، در مبدل کردن گردشگران به مسافران وفادار برای جزیره، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
درویش پور همچنین عنوان داشت: آغاز سفرهای گردشگری، فرصتی است تا ظرفیت‌های قشم بیش‌ازپیش معرفی‌شده و در راستای هدف تبدیل این منطقه به مقصد نخست گردشگری کشور تلاش کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از همه معاونان و مدیران سازمان خواست تا با هم‌افزایی و تمرکز به توسعه گردشگری در جزیره کمک کنند.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سفر به قشم با خودروی شخصی

اگر خودروی شخصی را برای سفر انتخاب می‌کنید، لازم است بدانید که باید تا بندرعباس بروید. پس از رسیدن به این شهر به بندرپل رفته و خودروی خود را روی لندیکرافت قرار دهید و به جزیره لافت برسید. مسیر تهران قشم 1450 کیلومتر است؛ طی این مسیر به 15 ساعت زمان نیاز دارد. لازم‌ به‌ذکر است که طی مسیر بندر پل تا لافت با لندیکرافت حدود دو ساعت طول می‌کشد.

سفر به قشم با هواپیما

هواپیما وسیله نقلیه‌ای ایده‌آل برای سفر محسوب می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما تهران قشم باید 400 هزارتومان پرداخت کنید و بد نیست بدانید که این پرواز حدود دو ساعت به‌طول می‌انجامد.

سفر به قشم با قطار

افراد بسیاری قطار را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. این وسیله نقلیه کوپه دارد و به همین دلیل مسافران در طول سفر احساس بهتری دارند. هزینه خرید بلیط قطار تهران قشم بین 200 تا 240 هزارتومان متغیر است. با قطار از تهران به شهر بندرعباس می‌رسید و پس از آن باید حدود 50 هزارتومان پرداخت کرده و با استفاده از شناور از اسکله شهید حقانی به اسکله شهید ذاکری بروید. فاصله زمانی تهران تا بندرعباس با قطار 14 ساعت بوده و برای رفتن به قشم از بندرعباس باید یک ساعت در شناور بمانید.

سفر به قشم با اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس تهران بندرعباس باید بین 150 تا 200 هزارتومان هزینه کرد و لازم است بدانید که طی این مسیر به زمانی حدود 16 ساعت نیاز دارد. با این روش نیز مانند سفر به قشم با خودرو شخصی باید پس از رسیدن به بندر عباس به بندر پل یا شهید حقانی رفته و اتوبوس‌های دریایی سوار شوید تا شما را به جزیره زیبای قشم برسانند.

حمل‌ونقل در قشم

اگر بدون خودرو شخصی به قشم سفر کرده‌اید، با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید به مکان‌های مهم این جزیره بروید که در ادامه به بررسی هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

 

گردش در قشم با تاکسی

در این جزیره نیز مانند بقیه شهرها خودروهای مخصوصی وجود دارد که توسط سازمان گردشگری و تاکسیرانی موردقبول هستند و شما با این وسایل نقلیه می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری قشم بروید. هزینه تاکسی‌های گردشگری به‌دلیل مسیر و زمان طولانی‌تر، نسبت به تاکسی‌های عبوری کم‌تر است.

اجاره خودرو در قشم

قشم یکی از مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود و انواع خودروهای روز دنیا را می‌توان در آن دید. اگر در تور قشم شرکت می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به محل‌های مشخص شده برای رنت خودرو یک اتومبیل کرایه کنید. مبلغ قابل پرداخت برای اجاره ماشین به نوع خودرو و شخص اجاره دهنده بستگی دارد. بهتر است خودرو با راننده رنت کنید؛ زیرا ممکن است مشکلی برای خودرو به‌وجود آید و مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی شوید. مطمئنا قشم بهترین مکان برای علاقه‌مندان به خودرو سواری در ایران محسوب می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

مسواک، خمیردندان، حوله مسافرتی، وسایل اصلاح صورت، چسب زخم‌

شارژر، پاوربانک، لپ‌تاپ، شارژر لپ‌تاپ، هدفون، رم و فلش

کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده، پماد پیشگیری از گزش، پماد ضدخارش

عینک، کلاه آفتابگیر، لباس خنک و نخی برای گردش، لباس خواب و راحتی، دمپایی یا صندل، کفش پیاده‌روی

کارت شناسایی، کارت‌های بانکی، پول نقد، ویزا، بلیط، گذرنامه، گواهینامه

اتومسافرتی، نخ و سوزن، کتاب، دفترچه یادداشت

 

دمپایی در قشم

 

اولین چیزی که باید بردارید و ما مطمئنیم فراموش نمی‌کنید شارژر گوشی همراه است. با پیشرفته شدن سیستم عامل اندرویدها و دسترسی به اینترنت خیلی از خدمات و وسیله‌هایی که نیاز دارید بطور یکجا در یک گوشی فراهم آمده و کارها را آسان و چمدانها را سبک کرده است. کتاب‌های الکترونیکی و نرم‌افزارهای یادداشت روزانه و دوربین عکاسی و فیلمبرداری و خیلی امکانات دیگر در همین گوشی کوچک قابل دسترسی است. برای مسیریابی در جزیره می‌توانید از گوگل‌مپ و جی‌پی‌اس استفاده کنید. مصرف اینترنت باطری گوشی را می‌بلعد پس همراه داشتن یک پاوربانک کمک می‌کند زمان عکسبرداری با باطری خالی مواجه نشوید.

حتما از تمام مدارک مهم مثل کارت شناسایی، پاسپورت و گواهینامه که همراه دارید یک سری کپی تهیه کنید و در محل جداگانه‌ای از اصلشان قرار دهید تا در صورت مفقود شدن مدارک تا زمان پیدا شدن یا صدور المثنی اطلاعات شخصی‌تان را در دسترس داشته باشید.

 

چمدان شما مختص شخص شماست

 

برای چک لیست لوازم سفر همه مسافران نمی‌شود یک نسخه دقیق پیچید. چند عامل در چمدان بستن شما برای سفر به قشم تأثیر دارد:

1.نحوه طی مسیر تا جزیره قشم

2.عادات شخصی شما در سفر

3.برنامه های تفریحی مورد علاقه شما در جزیره

4.محل اقامت شما در قشم

5.آب و هوای قشم در فصل سفر شما

6.مدت سفر

لوازم ضروری برای سفر قشم (در طول مسیر)

 

باروبنه خانواده‌ای که با ماشین شخصی رهسپار جاده می‌شوند و با فرض تهران به عنوان مبدأ، ۱۴ساعت تا بندرعباس رانندگی می‌کنند با وسایل مورد نیاز مسافرانی که سفر نوزده ساعته با قطار را انتخاب می‌کنند و یا کسانی که سفر هوایی یک و نیم ساعته را برمی‌گزینند تفاوت دارد. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید و به رستوران‌های میان جاده اعتماد ندارید حتماً برای وعده‌های غذایی افراد خانواده پیش از حرکت کردن تدابیر لازم را بیندیشید. سفر با ماشین چندین ساعت طول می‌کشد و مسلما گوشی تک تک سرنشینان به شارژ شدن نیاز دارد.

 ترجیحا به جای شارژر معمولی با فست‌شارژر به سفر بروید تا در زمان‌های کوتاه توقف میان مسیر گوشی‌ها را شارژ کنید. اما شارژر فندکی بهترین راه حل برای شارژ تلفن همراه در سفر با اتومبیل شخصی است.

کابل  AUXنیز رابط لبتاب یا گوشی با ضبط ماشین است و به شما کمک می‌کند آهنگ‌های لبتاب و گوشی خود را با کیفیت بیشتری بشنوید.

 در مسافرت با قطار به فکر اوقات فراغت خود در طول مسیر باشید و کتاب، فیلم یا وسایل سرگرمی مد نظرتان را همراه داشته باشید. از هدفون یا هندزفری فراموش نکنید چون در فضای کوپه‌های قطار نمی‌توانید با صدای بلند موزیک گوش بدهید و یا فیلم ببینید.

 سفر هوایی که راحت‌ترین راه سفر به جزیره قشم است فقط یک ساعت‌ونیم زمان می‌برد و چمدان شما با وسایل مورد نیاز برای طول مسیر پر نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()