نوشته شده توسط : hsi

رویداد شب‌های فرهنگی قشم در تهران برگزار می‌شود

قشم- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: رویداد شب‌های فرهنگی جزیره با هدف معرفی فرهنگ، آداب، رسوم و جذابیت‌های گردشگری این منطقه به هم میهمان در سرزمین اصلی از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

حامد بی آزار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ هنرمند قشمی در قالب یک گروه فرهنگی-هنری به عنوان سفیران فرهنگ، ادب و هنر قشم در تهران حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایش ۲۰ قطعه عکس از زیبایی‌های جزیره قشم که توسط عکاسان حرفه‌ای بومی تهیه شده، یکی از برنامه هایی است که در شب‌های فرهنگی قشم اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارائه نقشه کلی جزیره قشم با تمام اطلاعات گردشگری از جمله سایت‌های دیدنی، اطلاعات اقامتگاه‌های بومی و هتل‌ها به مردم از دیگر بخش‌های این رویداد است.

وی افزود: اجرای عود نوازی به عنوان موسیقی بومی جزیره، نقش حنا و ارائه نمایشگاهی از ابزار و وسایل قدیمی مورد استفاده در منطقه با هدف شناخت تاریخ فنی مردم قشم از جمله بخش‌هایی است که در رویداد شب‌های فرهنگی پیشبینی شده است.

رویداد شب‌های فرهنگی قشم در تهران برگزار می‌شود

بی آزار ادامه داد: ایجاد دکور حجله برای تماشاگران و امکان تهیه عکس در این مکان سنتی نیز در این رویداد اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین غرفه صنایع دستی در این رویداد پیشبینی شده است تا مخاطبان علاوه بر آشنایی با نحوه تولید برخی از صنایع سنتی قشم، امکان خرید این تولیدات را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: اولین محلی که این رویداد در آن اجرا می‌شود مجتمع معین مال در میدان آزادی تهران است که فضایی ۶۰ هزار متر مربعی با ۲۰۰ باب مغازه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در نیمه دوم سال که با سرد شدن هوا و تاریکی زودهنگام مواجه خواهیم بود، این مکان انتخاب شد تا از نظر حضور مخاطب مشکلی وجود نداشته باشد.

بی آزار ابراز کرد: این رویداد فرهنگی از ساعت ۱۷ بعد از ظهر تا ۲۱ شب در این مجتمع برگزار می‌شود که بهترین زمان ممکن از نظر حضور مخاطب است.

وی افزود: هم اکنون چند مجتمع تجاری دیگر در تهران نیز آمادگی خود را برای میزبانی از رویداد شب‌های فرهنگی قشم اعلام کرده‌اند که سعی می‌شود علاوه بر پایتخت در دیگر کلان‌شهرهای کشور نیز این رویداد اجرا شود.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سفرهایی دریایی قشم 20 درصد افزایش یافت
گروه استان‌ها – با گذشت بیش از ۱۹ ماه از شیوع کرونا و اقدامات سرعتی در واکسیناسیون عمومی مردم در سه‌ ماه گذشته، همزمان با کمرنگ شدن رنگ کرونایی قشم، چراغ اماکن اقامتی و حوزه گردشگری جزیره روشن‌تر شده است.

سفرهایی دریایی قشم 20 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علیرغم کاهش آمار مبتلایان به کرونا و متعاقب آن مرگ‌ومیرهای ناشی از این ویروس مهلک که منجر به افزایش سفرها در نقاط مختلف کشور از جمله جزیره قشم شده است، اما نباید با بی احتیاطی‌ها و کم توجهی و یا بی‌توجهی به پروتکل‌های ستاد ملی کرونا و تغییر فصل و سرما پاییزی از ورود پیک ششم کرونا و خدای ناکرده افزایش دگرباره آمار مبتلایان به کووید 19 غافل باشیم.

 

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از تردد دومیلیون و 820 هزار و 229 مسافر و گردشگر در قشم در نیمه نخست سال 1400 خبر داد.

علی اشتری با اعلام این مطلب اظهار داشت: این تعداد تردد در مسیر قشم علی‌رغم دوران کرونایی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و جاری بودن شرایط سخت کرونایی، 20 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مبادی ورودی در دوران سخت کرونایی از سوی نیروهای ستاد کرونای شهرستان به نحو مناسبی کنترل می‌شد و افراد مشکوک سریعا برای درمان به مراکز بهداشت و درمان در شهر قشم منتقل می‌شدند.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم، 685هزار و 357 گردشگر در شش ماهه نخست امسال در مسیر اسکله‌های شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم تردد داشته‌اند.

وی ادامه داد: سهم تردد مسافران جزیره قشم از دو بندر پهل و لافت با استفاده از 340 هزار و 306 خودرو هم به دو میلیون و 134 هزار و 872 نفر رسیده است.

خبر خوش افزایش سفرها به قشم و تصمیمات که این روزها برای بازگشایی مدارس با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس‌ها و پایان دوران تدریس مجازی به گوش می‌رسد، ایجاد می‌کند که مسئولان ستاد کرونای شهرستان قشم بیش از گذشته در مبادی ورودی جزیره بر تردد مسافران و گردشگران دقت داشته باشند تا خدای ناکرده دوباره گرفتار رنگ سیاه کرونایی در این جزیره نشویم.

قشم پیشرو سفرهای دریایی ایران است

مدیر بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: بیشترین سفرهای دریایی ایران در شش‌ماهه نخست امسال با توجه به موقعیت جزیره‌ای قشم و ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری و بازار مناسب خرید این منطقه در قشم انجام شد و این جزیره عنوان پیشرو سفرهایی دریایی ایران را به خود اختصاص داده است.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi


امروز به معرفی یکی دیگر از مکان های دیدنی قشم روستای لافت می پردازیم این روستا در بخش مرکزی شهرستان قشم و استان هرمزگان واقع شده است و فاصله بسیار نزدیکی با سرزمین اصلی (بندر پل ) دارد همچنین می توانید بلیط چارتری مشهد قشم را از سایت اس چارتر رزرو نمایید.

معرفی روستای لافت

لافت روستایی تاریخی و طبیعی در اب های نیلگون خلیج فارس است که افراد زیادی از ان بازدید می کنند و بافت این روستا طوری است که تمام خانه ها دارای حیات و بادگیر است و از ویژگی های ان می توان به کوچه های تنگ و باریک و بادگیرهای نزدیک به هم و وجود چند مسجد اشاره کرد.جالب است بدانید این روستا در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است و اسم اولین اکوموزه را به همراه دارد علاوه بر تمام این ها لافت ایین هایی چون مولود خوانی ، بادبان کشی را می توان از میراث فرهنگی کشور معرفی نمود طبق گفته ها قدمت زندگی در روستای لافت به 3000 سال قبل می رسد.اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا کمتر از سه دقیقه بتوانید خرید بلیط چارتری را نجام بدهید.

باف روستایی لافت

این روستای تاریخی و زیبا سه قسمت بافت دارد که شامل : بافت قدیمی و اصلی ،ساخت سازهای قسمت جنوب شرقی شهر ، ساخت و سازهای بخش شمالی می شود.

گویش لافت
گویش لافتی ها بسیار شبیه قشمی است که صحبت می کنند ، رسانه و تلویزیون در اینجا نقش کمی دارد و بر گویش مردم اثر گذاشته است همچنین سالمندان به جای واژه لیوان از گلاس و به شکلات چاکلات می گویند که شاید ریشه در تاریخ استعماری منطقه داشته است.

 سفر به روستای لافت با خرید بلیط چارتری قشم

شگفتی های روستای لافت
لافت مثل قسمت های کویری دیگر خانه ها و راهرو ها باهم ترکیب می شوند و بهم متصل می شوند تا هوا در خانه به جریان بیافتد.از مهم ترین اثار تاریخی روستای لافت می توان به قلعه پرتغالی ها و قلعه نادری اشاره کرد و همچنین در اینجا چاه هایی به اسم( چاه های تلا) دارد که کف تمامی این چاه ها با لایه ای از گچ پوشیده شده که اب را خنک تر و سالم تر نگه می دارد و معتقعد هستند که به تعداد سال کبیسه یعنی 366 چاه وجود دارد که می توانند هر روز از یکی چاه استفاده کنند.برای دیدن این شگفتی ها و دیدن روستای لافت کافی است بلیط ارزان چارتری بگیرید.

اب و هوا لافت
در تابستان ها اب و هوا بسیار گرم و در زمستان ها مقدار کمی هوا خنک می شود.

مسیر دسترسی لافت
برای رفتن به روستای لافت دو راه وجود دارد ابتدا کافی است بلیط هواپیما چارتر تهران قشم به مقصد قشم گرفته و به قشم بروید و از انجا با ماشین شخصی به جاده شمالی مسیر لافت بروید البته توجه داشته باشید این راه یک ساعت زمان می برد.

مسیر دوم این است که از بندرعباس به سرپل بروید و از انجا با کشتی به لافت خود را برسانید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

استفاده از ظرفیت شناورهای تفریحی جزیره قشم جهت ارائه خدمات به گردشگران

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بررسی امکانات و ظرفیت های گردشگری و تفریحات دریایی موجود در منطقه از «شرکت کشتی سازی بندرعباس» بازدید کرد.
 

مناطق آزاد

اقتصاد۲۴- مهدی زارعی در این بازدید در جریان مراحل پایانی ساخت یک شناور تفریحی و آماده سازی آن جهت ارائه خدمات به گردشگران قرار گرفت.
گشت و گذار با کشتی‌های تفریحی بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس همواره یکی از تفریحات بسیار جذاب و زیر شاخه گردشگری دریایی بوده که در سفر به قشم می‌تواند مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.
کشتی‌های تفریحی، وسایل حمل و نقل آبی هستند که به منظور تفریح مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شکلی که کشتی و تمامی امکانات آن خود یک مقصد و بخش اصلی تجربه سفر خواهد بود.

 
 

گفتنی است؛ ارائه خدمات ایمن و استاندارد به گردشگران یکی از مهمترین اولویت‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم است که جهت اجرای دقیق آن برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.
براساس این گزارش، هدف از بازدید‌های میدانی و دوره‌ای توسط معاونت‌های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم، پیگیری آخرین وضعیت و تسریع فرآیند اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و گردشگری در سطح جزیره قشم می‌باشد.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 می­خواهیم تعدادی از جاذبه­های طبیعی این جزیره را به شما معرفی کنیم تا هر زمان قصد سفر به قشم را داشتید، از آنها دیدن کنید

دره ستارگان

یکی از بی­نظیرترین و متفاوت­ترین جاذبه­های گردشگری طبیعت قشم، دره ستارگان می­باشد. دره ستارگان در واقع مجموعه­ای از کوه­ها و صخره­هاست که طی زمان بر اثر باد و باران و تندباد، شکل گرفته­اند و ستون­های بزرگ و مخروط­های نوک تیزی را شکل داده­اند. به این دلیل به این جاذبه طبیعی، دره ستارگان می­گویند که بومیان این منطقه عقیده دارند که اینجا بر اثر برخورد یک ستاره به زمین، به این شکل درآمده است. در هر صورت دلیل شکل­گیری این مجموعه خیره­ کننده هر چه باشد، نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

جنگل حرا

یکی از خاص­ترین پدیده­های طبیعی ایران، جنگل حرا قشم می­باشد. این جنگل که به جنگل دریایی نیز معروف می­باشد، زمانی جذابیت خیلی زیادی پیدا می­کند که سطح آب اطراف آن پایین بیاید و بخشی از تنه و ریشه درختان آن نمایان شود. در آن زمان گردشگران می­توانند از طریق قایق خود را به دل این جنگل­ها برسانند و از زیبایی­های شگفت انگیز آن لذت ببرند.

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از دیدنی­های قشم، تنگه چاهکوه می­باشد. چاهکوه مجموعه­ کوهستانی و صخره­ای می­باشد که در دل صخره­های آن، حفره­های متعددی وجود دارد و به همین دلیل به آن چاهکوه می­گویند. زمانی که در این منطقه باران می­بارد، آب زیادی داخل حفره­های چاهکوه جمع می­شود و منظره زیبایی را ایجاد می­کند. اگر به قشم رفتید و دوست داشتید سری به تنگه چاهکوه بزنید، حتما در میان صخره­های زیبای آن قدم بزنید و از دیدن این مناظر طبیعی خارق­العاده لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
هجوم مسافران به قشم و ازدحام شدید خودروها
ازدحام پرشماری از خودرو‌ها و مسافران در ورودی بندر پل برای سفر به قشم با آغاز تعطیلات روز‌های پایانی ماه صفر بروز کرده که به گفته مسافران سبب شده خودرو‌ها برای رفتن به قشم بیش از ۲ ساعت در صف باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، ازدحام شدیدی از خودرو‌ها و مسافر در بندر پل در سرزمین اصلی برای سفر به جزیره قشم با خودرو بروز کرده است که مسافران می‌گویند تا بیش از دو ساعت در صف سوار شدن بر لندینگ کرافت مانده‌اند.

همچنین ازدحام بالای مسافر و کندی عبور خودرو‌ها از گیت‌های در نظر گرفته شده با توجه به کمبود امکانات در این منطقه و انتظار مسافران برای سفر سریع‌تر به قشم سبب بروز تنش‌هایی نیز میان اپراتور‌ها و مسافران نیز شده است.

کیفیت تردد دریایی از بندر پل در سرزمین اصلی به بندر لافت در جزیره قشم پایین بوده و عملا بدلیل عدم وجود رمپ‌هایی مناسب برای سوار شدن خودرو‌ها به لندینگ‌کرافت، برخی خودرو‌ها نیز آسیب می‌بینند که گلایه‌های فراوانی را نیز به دنبال دارد.

این فیلم ظهر سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ گرفته شده است و بهبود شرایط آب و هوایی نیز عمده دلیل افزایش سفر‌ها به قشم است.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

سگ‌های ولگرد مشکل لاینحل جزیره قشم است

گروه استان‌ها – موضوع سگ‌های ولگرد و مزاحمتی که برای ساکنان جزیره قشم دارند به امروز و دیروز مربوط نمی‌شود و بیش از یک دهه است که مسئولان این شهرستان از حل این مشکل عاجر مانده‌اند و به نظر می‌رسد برای گذر از این شرایط به یک عزم جدی نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، با وجود تعدد ادارات مرتبط با موضوعات اجتماعی از جمله جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شامل شهرداری و مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم به نظر می‌رسد حل چنین مشکلاتی باید در کمترین زمان ممکن انجام شود اما برخلاف انتظار هر سال شاهد افزایش بی‌رویه سگ‌های ولگرد در سطح جزیره گردشگر پذیر قشم هستیم.

شهر قشم در محاصره 1500 سگ ولگرد است

این نکته‌ای است که مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در قشم مطرح کرد و گفت: در سه ماه گذشته موفق به زنده‌گیری و عقیم سازی حدود 300 قلاده سگ ولگرد از سطح شهر قشم شدیم.

شاهد ملازم اظهار داشت: براساس مصوبه شورای تامین قشم و دادستان این شهرستان به مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد و شهرداری شهر قشم تکلیف شده است که نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام شود.

وی با اعلام اینکه همزمان با عقیم‌سازی 300 سگ ولگرد و انتقال آن به سایت ویژه نگهداری سگ‌ها در محدوده روستای طولا که پیش از این حدود 150 قلاده سگ در آن نگهداری می‌شد، ادامه داد: زمین این مجموعه را سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار بخش خصوصی قرار داده و با‌ توجه به افزایش آمار سگ‌های ولگرد بحث توسعه این فضا و زیرساخت‌های مورد نیاز آن هم از سوی این مدیریت در حال اجرا است.

به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، تا سه ماه آینده 200 قلاده سگ دیگر هم زنده‌گیری و عقیم‌سازی خواهند شد و به این سایت منتقل می‌شوند و در مجموع حدود 700 قلاده سگ در این محل نگهداری خواهند شد.

به نظر می‌رسد با این اقداماتی که از سوی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است، تا حدودی از آمار سگ‌های ولگرد در سطح شهر قشم کاهش پیدا می‌کند اما برای شهری همانند قشم که امید می‌رود با پایان یافتن دوران سخت کرونایی بار دیگر با تردد انبوه علاقمندان به حوزه گردشگری به شرایط شور و نشاط برسد حتی وجود شمار اندک سگ‌های ولگرد هم شایسته نیست.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

اقدامات پیشگیرانه طوفان در قشم انجام شدعکس از آرشیو

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: پیرو هشدارهای دریایی وقوع طوفان در خلیج فارس، تمامی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این پدیده طبیعی در قشم انجام شده است.

علیرضا نصری روز شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان قشم افزود: این اقدامات در خصوص ترددهای دریایی، اسکله های گردشگری و مراکز پرورش میگو و ماهی شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها، سازمان منطقه آزاد، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سایر ادارات خدمت رسان قشم در آمادگی کامل قرار دارند.

فرماندار قشم با تاکید بر اینکه پیشگیری مهمتر از اقدام بعد از بحران است تصریح کرد: اسکله های گردشگری تعطیل شده‌اند و هرگونه تردد قایق‌های صیادی ممنوع است.

وی اظهار کرد: در صورت تغییر در شرایط آب و هوایی، تغییر مسیر طوفان و ایجاد خطر تردد برای شناورهای مسافربری، اسکله شهید ذاکری نیز تعطیل می‌شود.

نصری تاکید کرد: مردم و گردشگران پیش از سفر از طریق رسانه‌های رسمی از وضعیت تردد در اسکله مسافربری شهید ذاکری اطلاع حاصل کنند.

وی با بیان اینکه بخشداری‌ها در حالت آماده باش کامل هستند، افزود: ادارات خدمت رسان با تمامی تجهیزات آمادگی رفع هرگونه مشکل در پی وقوع این طوفان را دارند.

فرماندار قشم تصریح کرد: پایگاه هلال احمر ساحلی در اسکله شهید ذاکری و پایگاه جاده‌ای این سازمان آمادگی کامل برای ارایه خدمات در حوادث احتمالی را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی در قشم

ایسنا/هرمزگان اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور با حضور در بندرشهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر بازدید و به منظور بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی در جزیره قشم عازم این جزیره شدند.

منصور عیسی‌وند، رییس اداره مرزهای مجاز و گذرنامه وزارت کشور صبح امروز (۱۱ مهرماه) در حاشیه بازدید از بندرشهید رجایی اظهار کرد: یکی ازوظایف این کارگروه بررسی مشکلات و ساماندهی پایانه‌های مرزی اعم از زمینی، دریایی و فرودگاه‌های دارای مرز هوایی است تا بتوان در راستای برطرف کردن موانع و تسهیل در توسعه تجارت اقدام کند.

وی ادامه داد: در سفر دو روزه اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور علاوه بر بازدید از بنادر استان، از زیرساخت‌های پالایشگاه و اسکله نفتی حرا قشم نیز بازدید خواهند کرد.

رییس اداره مرزهای مجاز و گذرنامه وزارت کشور از دیگر اهداف این سفر دو روزه را بررسی درخواست وزارت نفت مبنی بر گشایش مرز جدید دریایی در قشم دانست و عنوان کرد: در کارگروه، طرح توجیهی مطرح و مباحث مختلف آن توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفته است که بعد از بازدید میدانی و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نیز پایش مشکلات موجود در نشست مشترک در خصوص اعطای یا عدم عدم گشایش مرز تصمیم‌گیری خواهد شد.

احمد پویافر، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک و اینکه این استان بیش‌ترین مرز ساحلی را در اختیار دارد، گفت: هرمزگان از ۱۵ مرز مجاز برخودار است که یکی از اهداف سفر این کارگروه نیز بررسی وضعیت مرزهای دریایی و خشکی این استان در بنادر و جزایر است.

به استناد ماده ۱۰۳ قانون امورگمرکی، نمایندگانی متشکل از سازمان‌های وزارت کشور، وزارت اطلاعات، گمرکات، نیروی انتظامی، وزارت صمت و برنامه و بودجه اعضای کارگروه مرزهای مجاز کشور را تشکیل می‌دهند.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

معرفی روستای کُلم

شهرستان بدره یکی از شهرستان های استان ایلام به شمار می رسد که سالانه افراد زیادی برای تفریح این منطقه را انتخاب می کنند. دلایلی که مردم به این منطقه سفر می کنند، وجود طبیعت بی نظیر و زیبا و همچنین جاذبه هایی است که در این شهرستان وجود دارد. دریاچه بزرگ سد سیمره به طول بیش از ۳۰، تنگه کافرین، تنگه زیبای روستای زرانگوش، تنگه باستانی لارت، پو آبشارهای دربند، تپه‌های لارت، مجموعه آثار تنگه دربند و ... برخی از جاذبه های گردشگری این شهرستان به حساب می آیند. روستای کُلم نیز یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان به شمار می آید که در شمالی غربی شهرستان و در فاصله 30 کیلومتری از شهر بدره قرار دارد. این روستای منصر به فرد در ارتفاعات کبیر کوه واقع‌ شده و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 1500 متر است. دور تا دور این روستا را کوه های بلند فراگرفته اند به همین خاطر از آب و هوایی کوهستانی و معتدل در تابستان و بهار برخوردار است. این روستا علاوه بر چشم انداز زیبایی که دارد از قدمت بالایی برخوردار است و با توجه به آثار تاریخی موجود در آن از زمان مادها افرادی در این محل زندگی می کردند.

جاذبه های گردشگری روستا

راه های دسترسی به روستا

برای دیدار از این روستا باید در ابتدا اقدام به خرید بلیط اتوبوس از مستر بلیط کنید که این کار را می توانید به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن انجام دهید و به شهر بدره بروید. پس از آنکه به شهر بدره رسیدید باید سراغ وسایل حمل و نقل عمومی که به سمت این روستا می روند و را بگیرید و با استفاده از آنها به روستا بروید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می کنید باید از جاده ای که از شهر بدره به سمت این روستا کشیده شده است استفاده کنید. باید به این نکته توجه کنید که این جاده بسیار پر پیچ وخم است و باید با احتیاط رانندگی کنید.

https://mrbilit.com/mag/kolm-village/



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()