نوشته شده توسط : hsi

افزایش سرانه رفاهی قشم با ساخت ۳ بوستان محله‌ای

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت سه بوستان در شهرک‌های قشم با اعتباری نزدیک به ۱۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایمنا، شاهد ملازم با اشاره به نیاز شهرک‌های مسکونی قشم به فضاهای تفریحی و سبز گفت: این طرح رفاهی و خدماتی که به‌منظور تأمین اوقات فراغت شهروندان ساکن و افزایش سرانه فضای سبز عمومی به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار این مدیریت قرارگرفته، هم‌اکنون در مراحل پایان کار است.

وی ادامه داد: فاز دوم پارک جنگلی گلستان به مساحت هشت هکتار به ارزش ۹ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال و بوستان پرستو در شهرک نریمان به وسعت دو هزار و ۴۰۰ مترمربع و به ارزش پنج میلیارد و ۸۵ میلیون ریال، فضاهای رفاهی است که به‌زودی به افتتاح می‌رسد.

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ساخت بوستان‌هایی در شهرک الهیه، افزود: سه لکه در این شهرک برای افزودن به فضای رفاهی و سبز انتخاب شد که درمجموع دو هزار و ۷۶۰ مترمربع وسعت دارند و حدود ۹ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال برای ساخت آن‌ها هزینه شده است.

ملازم با بیان اینکه برای گسترش بیشتر فضاهای دلپذیر برای خانواده‌ها در سطح شهر قشم و روستاها، تصریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد بستر مناسب برای رفاه حال مردم، یکی از رسالت‌های اصلی مجموعه مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم است.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

مکان‌های دیدنی جزیره قشم بسیار جذاب و تماشایی است. شما در زمان سفر به این جزیره می‌توانید به جزایر هرمز و هنگام هم سفر کنید و اوقات بسیار خوشی را برای خود رقم بزنید.

جزیره ناز قشم

شگفت‌انگیزترین پدیده طبیعی جزیره قشم را می‌توان جزیره ناز دانست. این جزیره مجموع سه جزیره صخره‌ای است که در میان دریا مقرر شده است. در چندین ساعت از شبانه روز مردم در اطراف ساحل آن بساط دست فروشی برپا می‌کنند و انواع صنایع دستی، لباس‌های محلی و صدف در آن به فروش می‌رسد. همچنین برخی از زنان به طراحی و زدن نقش حنا مشغول هستند. در این جزیره شما می‌توانید مشاهده‌گر فلامینگوها، مرغان دریایی، خرچنگ‌ها و لاک پشت‌ها باشید.

تنگه چاه کوه قشم

تنگه چاه کوه که در بین کوه‌های صخره‌ای قرار گرفته، هم به شکل تنگه است و هم چاه‌های متعددی درون خود دارد که تعدادشان زیاد و عمقشان کم است.

جنگل حرا قشم

جنگل حرا جنگل‌هایی با ریشه‌های در هم تنیده با قامت‌های نسبتاً کوتاه اما پر از برگ و سرسبز است. این جنگل با بالا و پایین رفتن آب به زیر آب می‌رود و بالا می‌آید و نسبت به آب شور دریا مقاوم است. انواع پرندگان زیبا مانند مرغ ماهی خوار و فلامینگو ها در این جنگل وجود دارند و زیبایی خاصی را به آن بخشیده‌اند. شما می‌توانید سوار قایق شوید و روی آب بین درختان گردش کنید و از مناظر طبیعی لذت ببرید.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان در جنوب غربی قشم و در فاصله ۹۰ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. قندیل‌های بسیار زیبای نمک، صحنه‌ای فوق‌العاده را ایجاد کرده است.

راهنمای جامع سفر به جزیره قشم + غذاهای محلی و دیدنی های قشم

موزه ژئوپارک قشم

در موزه ژئوپارک قشم انواع پستانداران، خزندگان، پرندگان و صدف‌ها وجود دارند. اگر علاقه مند به موزه گردی هستید موزه ژئوپارک قشم را از دست ندهید.

پارک کروکودیل قشم

با حضور در پارک کروکودیل قشم می‌توانید زندگی آنها را از نزدیک تماشا کنید. در این پارک علاوه بر کروکودیل حیوانات دیگری مثل طاووس، مار و لاک پشت هم وجود دارند.

راهنمای جامع سفر به جزیره قشم + غذاهای محلی و دیدنی های قشم

پارک زیتون قشم

این پارک را می‌توان معروف ترین پارک جزیره قشم دانست. در پارک زیتون امکانات تفریحی فراوانی مثل زمین‌های بسکتبال و والیبال وجود دارد. همچنین وجود آلاچیق‌های زیبا امکان تفریح لذت بخشی را برای شما ایجاد می‌کند.

فلای بورد در قشم

برای فلای بورد ابتدا باید تحت آموزش قرار گیرید. در این بازی یک جت اسکی به شما وصل می‌شود سپس با نیروی آب و حرکت جت اسکی از سطح دریا بالا می‌روید.

غار خربس قشم

غار خربس جزیره قشم در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این غار مجموعه‌ای از غارهای در دل هم در کوهی نه چندان مرتفع مستقر است.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان دارای کوه‌ها و صخره‌های بسیاری است که با گذشت زمان شکل‌های عجیبی به خود گرفته است. مردم بومی این منطقه بر این باور هستند که این محوطه یک کوه صخره‌ای بوده که به علت برخورد یک ستاره با آن به این شکل درآمده است از این روی نام دره ستارگان را روی آن گذاشته‌اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

نظارت بر تردد دریایی قشم برای جلوگیری از شیوع سویه لامبدا کرونا

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: با توجه فعالیت اتباع خارجی به ویژه در غرب قشم، باید نظارت دریابانی، شیلات، گمرک و شبکه بهداشت بر تردد دریایی و هوایی برای جلوگیری از شیوع سویه لامبدای ویروس کویید ۱۹ در این شهرستان افزایش یابد.

علیرضا نصری روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: افرادی که بر روی شناورها فعالیت می‌کنند باید مورد معایینه قرار گیرند و به ویژه اتباع خارجی در اسکله‌های روستاهای سَلَخ و دوستکو نباید بدون مشخص شدن وضعیت سلامتی تردد کنند.

وی ادامه داد: سویه لامبدا کرونا در کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان شیوع پیدا کرده که باید اتباع این کشور با حساسیت بیشتری مورد معاینه قرار گیرند.

افراد زیر ۳۰ سال هدف کرونا لامبدا

فرماندار قشم تصریح کرد: سویه لامبدا سن زیر ۳۰ سال را درگیر می‌کند، سرعت و قدرت سرایت آن بیشتر از سویه دلتاست و نسبت به واکسن و کیت‌های تشخیص گریز پذیری دارد.

وی افزود: تب در ناحیه سینه و شکم در سویه لامبدا نسبت به سویه دلتا بیشتر است، حس‌های چشایی و بویایی انسان مبتلا به آن از بین می رود و سایر علایم آن شبیه سویه دلتاست.

نصری ادامه داد: همدلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و به ویژه پرهیز از تجمعات توسط مردم از یکسو و افزایش سرعت واکسیناسیون از سوی دیگر تاثیر بسزایی در کنترل بیماری کرونا دارد.

هشدار برای سفر به کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان

وی اظهار کرد: در فرودگاه قشم نیز اتباع بیگانه باید به دقت مورد آزمایش قرار گیرند و شرکت هوواپیمایی مربوط باید از پیش محل قرنطینه را پیشبینی کرده باشد.

فرماندار قشم افزود: رسانه‌ها نیز باید با اطلاع رسانی و ایجاد دغدغه در بین مردم آمادگی آنان را برای رعایت دقیق دستورالعملاهای بهداشتی افزایش دهند و به مردم برای مسافرت به کشورهای قطر، ترکیه و هندوستان هشدار های لازم را اعلام کنند.

نصری گفت: تشخیص سریع و به موقع بیماری بسیار مهم است که شبکه بهداشت باید در این باره از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

دره ی ستارگان یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی قشم است. اهالی منطقه معتقدند هنگامی که ستارگان با زمین برخورد کرده اند، خاک این منطقه بالا آمده و بعد از آن ،مناطقی که بالا آمده بودند، به همان شکلی که بوده اند خشک شده اند و این ستون های کوتاه و بلند را بوجود آورده اند.
به خاطر شکل خاص ستونها، وزش باد در بین ستونها، ایجاد سروصدایی ترسناک می کند و بومی ها معتقدند این صدای جن ها و ارواح سرگردانی است که در منطقه حضور دارند. به همین دلیل بومی ها در هنگام شب و تاریکی هوا، دره ی ستارگان را ترک می کنند.
دره ی ستارگان از فرسایش خاک، ماسه و سنگ بوجود آمده و بیش از دو میلیون سال قدمت دارد.

 
دره ستارگان کجاست؟


دره ی ستارگان به عنوان بخشی از ژئو پارک قشم جزو آثار طبیعی جزیره در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
با راه رفتن بدون کفش و صندل بر روی خاک نرم دره، که البته گهگاهی هم تکه های نوک تیز سنگ در آن وسط پایمان را می خراشید، کاملا می توانستیم پیوند واتصال خودمان را به این طبیعت خاص و بی نظیر احساس کنیم. حس فوق العاده ای که با بودن در این فضا بهمان دست داده بود، فراموش نشدنی است.

ژئو پارک قشم



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

فصل بهار و تابستان در جنوب ایران بسیار گرم است. در ضمن رطوبت بسیار زیاد در جزیره کیش را هم نباید نادیده گرفت. بهترین فصل برای سفر به کیش، پاییز است. فصل پاییز در جزایر کیش و قشم مطبوع ترین هوای ممکن را دارد و به دلیل این که در این فصل میزان بارش ها در این مناطق افزایش پیدا می کند، دمای هوا تا نزدیک 23 درجه کاهش پیدا می کند و این موضوع باعث می شود بتوانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. در حقیقت پاییز در سواحل خلیج فارس نه آن قدر گرم است که مجبور شوید در خانه بمانید، و نه آن قدر سرد که دلتان نخواهد از خانه بیروی بیایید.

در ضمن به دلیل کوتاه شدن روز در این فصل در جنوب، زیست شبانه هم در فصل پاییز در این جزایر در جریان است و بسیاری از گردشگران شب ها را برای گشت و گذار و لذت بردن از محیط جزیره انتخاب می کنند.

در ضمن در فصل پاییز هزینه های سفر به جزایر خلیج فارس هم کاهش پیدا می کند. در کل در تابستان بیشترین تعداد مسافر در کشور وجود دارد و پس از آن به دلیل اتمام تعطیلات و شروع مدارس، حجم سفرها کاهش پیدا می کند. تاثیر این تغییر را در این فصل در تمام طول زنجیره سفر می توان مشاهده کرد. ارزان شدن بلیط هواپیما و قطار، ارزان شدن هتل و ویلا و سوییت، تخفیف خوردن تورهای گردشگری و موارد دیگر در این فصل دقیقا به همین دلیل است.

در پاییز به دلیل این که مسافر کمتری به این جزایر سفر می کند می توانید از خلوتی و آرامش ساحل نیز بهره مند شوید.

شاید پاییز به اندازه بهار یا تابستان فصل شادی نباشد، ولی احساس خنکی هوا در زیر آفتاب ملایم سواحل خلیج فارس، تجربه و حسی فراموش نشدنی به شما خواهد داد. پس در پاییز با خیالی آسوده می توانید برنامه سفر خود به کیش  و قشم را بچینید. در پایان، اگر روزی کسی از شما پرسید بهترین موقع سفر به کیش و قشم چه زمانی است؟ بدون حتی درنگی کوتاه، سریع بگویید: «پاییز!»



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

مسافران برای رفتن به قشم با ماشین شخصی از دو مسیر یزد، سیرجان (کویری)، اصفهان و شیراز (مسیری دیدنی و لذت‌بخش) می‌توانند به جزیره سفر کنند. بعد از ورود به شهر بندرعباس از مسیرهای گفته‌شده می‌توانید به جزیره قشم بروید.

 

اگر قصد دارید ماشین شخصی‌تان را با خود به جزیره قشم ببرید، باید طی مسیر ۳۰ دقیقه‌ای از بندرعباس به‌سمت بندر پل حرکت کنید. بعد از آن که به بندر پل وارد شدید، برای حمل خودرو می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معین از بندرپل با لندینگ کرافت (شناورهای خودروبر) به مدت زمان یک ساعته در دریای زیبای خلیج فارس به قشم بروید. پس از پرداخت هزینه رفت‌وبرگشت، برگه‌ای دریافت کرده که لازم است تا پایان برگشت به بندر پل نزد خود نگه دارید.

 

 

لندینگ کرافت‌ها به‌صورت شبانه‌روز بین دو بندر پل و لافت فعالیت می‌کنند؛ ولی بهتر است پیش از حرکت، از وضعیت آب‌وهوایی مطمئن شده تا در بندر دچار مشکل رفت‌وآمد نشوید. هزینه حمل ماشین به جزیره قشم، باتوجه به زمان مراجعه به بندر متفاوت است؛ هنگامی که تعداد متقاضی‌ها به بندر بالا می‌رود، هزینه حمل افزایش پیدا می‌کند.

 

اما اگر قصد بردن ماشین شخصی‌تان را به جزیره قشم ندارید، در پارکینگ‌های معتبر و رسمی بندرعباس ماشین‌تان را پارک کنید. سپس با تاکسی به اسکله حقانی رفته و با اتوبوس‌های دریایی با مسیری تقریبا ۶۰ دقیقه‌ای به قشم بروید. دقت کنید هنگامی که شرایط جوی مناسب نباشد، بهتر است قبل از رفتن به اسکله حقانی تماس گرفته و از حرکت اتوبوس‌های دریایی مطمئن شوید.

 

سفر به قشم,سفر به قشم با ماشین شخصی,سفر به قشم با خودروحمل خودرو با قطار

 

 

حمل خودرو با قطار

اگر مایل هستید در کوتاه‌ترین زمان به قشم سفر کنید، بهترین و سریع‌ترین روش برای مسافرت پرواز با تور قشم است. روش دوم به‌وسیله قطار و اتوبوس انجام می‌شود که هزینه‌ای به‌مراتب کم‌تر از هواپیما دارند. دقت کنید در فصل تابستان قشم خلوت‌تر است و این موضوع باعث شده قیمت تور قشم و اجاره اقامتگاه مناسب‌تر باشد.

درصورتی‌که اولویت سفرتان راحتی و حذف خستگی ناشی از رانندگی درطول راه است، شما می‌توانید با استفاده از هواپیما یا قطار همراه ماشین‌تان که در واگن‌های حمل خودرو گذاشته می‌شود، به‌راحتی به قشم سفر کنید.

 

قوانین حمل خودرو با قطار

برای حمل ماشین شخصی‌تان با قطار لازم است قوانین و مقرارت ذکرشده را انجام دهید.

•    حمل ماشین‌های با ارتفاع بیش‌تر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض بیش‌تر از ۱۸۰ سانتی‌متر (ماشین‌هایی نظیر پرادو، جیپ و پاترول و...) امکان‌پذیر نیست.

 

سفر به قشم,سفر به قشم با ماشین شخصی,سفر به قشم با خودروسفر به قشم با خودرو

 

•    پذیرش خودرو از هشت صبح تا حداکثر یک ساعت قبل از تاریخ حرکت ذکرشده روی بلیط قطار است.

 

•    ارائه مدارک شناسایی مالک و خودرو هنگام تحویل و دریافت ماشین الزامی خواهد بود. درصورتی‌که شخص مدارک مغایر با ماشین ارائه دهد، از تحویل ماشین به فرد مذکور خودداری می‌شود.

 

•    قبل از تحویل خودرو همه‌ وسایل اضافه به‌جز لاستیک زاپاس و آچار را خارج کرده؛ زیرا شرکت راه‌آهن مسولیتی در قبال وسایل شخصی درون ماشین ندارد.

 

•    مقدار بنزین درون باک ماشین باید کم‌تر از ¼ باشد.

 

•    برای رعایت موارد ایمنی خودروها، سر باتری در مبدا جدا شده و با رسیدن به مقصد دوباره نصب می‌شود.

 

•    فقط تا ۲۴ ساعت پس از رسیدن خودرو به مقصد، پارکینگ راه‌آهن رایگان است. پس از گذشت ۲۴ ساعت، باید در قبال هرروز نگهداری از خودرو به شرکت راه‌آهن مبلغی مشخص پرداخت کنید.

 

•    درصورت مفقودشدن بلیط حمل ماشین، مجدد بلیط المثنی صادر می‌شود.

 

•    اگر ماشین شما به‌موقع به مقصد نرسد و بعد از ۲۴ ساعت نتوانید ماشین را تحویل بگیرید، نصف هزینه حمل خودرو به شما بازگردانده خواهد شد. درآخر اگر به هردلیلی شرکت راه‌آهن نتواند ماشین را در مقصد به صاحب ماشین تحویل دهد، همه‌ هزینه بازگردانده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

نقشه و معرفی بخش های مختلف

 نقشه و معرفی بخش های مختلف

یکی دیگر از دلایل محبوبیت و زیبایی سرشار روستای گنبرف، جاده های پیچ در پیچ آن است. هنگامی که قدم در این جاده ها می گذارید احساس می کنید پای در بهشت گذاشته ‌اید.درخت و درختچه های بسیاری چون گردو سر بر آورده اند و سایه ای بهشتی روی زمین انداخته اند. صدای خوش آهنگ باد، که میان زمین های کشت گندم می پیچد و خوشه های گندم را به رقص درمی آورد، حال و هوایی عجیب دارد و هرکسی حتی برای یک بار هم که شده باید آن را امتحان کند. روستای گنبرف در فاصله 10 کیلومتری از جنوب شهرستان اسکو قرا گرفته است. همچنین روستای زیبای گنبرف علاوه بر باغ های شاهکار خود، دارای رودخانه و سایر پدیده های طبیعی نیز است که اتراق کردن در نزدیکی آن ها می تواند به شدت لذت بخش باشد.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

از آنجا که راه رسیدن به شهرستان اسکو و روستای گنبرف به شدت پیچ در پیچ می باشد، پیشنهاد ما این است که با خرید بلیط اتوبوس خود را به آنجا برسانید. لازم به ذکر است این شهر دسترسی زیادی به سایر وسایل نقلیه مانند فرودگاه و هواپیما، ایستگاه راه آهن و ... را ندارد.

https://mrbilit.com/mag/gonbarf-village/



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

پارک کروکودیل قشم درواقع یه طرح نوآورانه و کارآفرینانس که سال ۸۹ با تلاش و پیگیری خانم روستا، کارآفرین و مدیر مجموعه در جزیره هنگام احداث شد. سال ۹۰ هم بخش گردشگری یعنی پارک، فعالیت رو تو قشم آغاز کرد. این پارک در واقع اولین پارک خاورمیانه هم محسوب میشه.

اوایل کار هدف مجموعه این بوده که کروکودیلا رو به هدف استفاده از پوستشون و تبدیل اونا به محصولات مختلف، پرورش بدن. اما بعدا مجموعه برنامش رو تغییر میده و قرار میشه رو بخش گردشگری فعالیت کنن. پارک کروکودیل حتی نیاز کروکودیل پارک‌های کشور رو تامین می‌کنه.

همش کروکودیل؟!

البته تو پارک حیوونای دیگه‌ای هم زندگی می کنن:

مثل این ایگوآناهای بامزه:

قشم,پارک کروکودیل نوپکایوگواناهای پارک نوپک

یا این طاووس نر با اون دم باز شده خوشگلش:

پارک کروکودیل نوپک,حاذبه های گردشگری قشمطاووس پارک کروکودیل قشم

یا هم این شترمرغ‌های خندان:

جاذبه های گردشگری قشم,پارک کروکودیل نوپک قشمشترمرغ پارک کروکودیل قشم

درکل ۳۰ نوع حیوون اینجا زندگی می‌کنن.

پارک کروکودیل نوپک دوبار به عنوان کارآفرین برتر استان و یه بار هم به عنوان کارآفرین برتر کشور شناخته شده. مجموعه حتی از حیوونای شما هم نگه داری میکنه.

البته همه این‌ها اول راهه. پارک کروکودیل در آینده نزدیک، سه فاز دیگه هم را اندازی می‌شه: فاز اول راه اندازی حوضچه ماهی و کافی‌شاپ و رستورانه که قراره تا آخر امسال راه اندازی بشه. فاز دوم هم ساخت پارک آهوان برای نگه‌داری حیواناتی مثل آهو، گوزن، بزکوهی، زرافه و… هستش. در فاز سوم هم قراره شما رو بندازن تو آب تا از نزدیک با کروکودیل‌ها ملاقات کنید. چجوری؟ این رو موقع بازدید از خودشون بپرسید!!

:: بازدید از این مطلب : 68

|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

بهترین زمان سفر به قشم
آب و هوای قشم گرم است، بنابراین بهترین زمان سفر به قشم از لحاظ شرایط آب و هوا، پاییز و زمستان است. اما اگر آب و هوای گرم آزارتان نمی‌دهد و به دنبال تور ارزان قشم هستید، ماه‌های گرم سال انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

علاوه بر این در ایام تعطیلات نوروز بازار تفریحات و سرگرمی‌های قشم داغ‌تر می‌شود. بنابراین در تعطیلات سال نو هم می‌توانید سفری شیرین در قشم را تجربه کنید.

سفر ارزان به قشم


سفر ارزان به قشم
برای کاهش هزینه سفر به قشم باید به دنبال تور ارزان قشم باشید. تور ارزان قشم را عمدتا در روزهای گرم تابستان و رزوهای آخر اسفندماه می‌یابید. اگر اهل تور لحظه آخری هستید، چمدانتان آماده باشد. به محض اینکه تور لحظه آخری قشم را به قیمت مناسب یافتید، راهی شوید.

اما اگر از آن دسته افراد هستید که ترجیح می‌دهید به جای تور، خودتان برنامه‎های سفرتان را بچینید، باید به دنبال بلیط هواپیما قشم باشید. بلیط هواپیما ارزان قشم را هم مثل تور در تابستان و روزهای آخر اسفندماه راحت‌تر پیدا می‌کنید. علاوه بر این پس از تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان هم احتمالا بلیط ارزان قشم را آسان‌تر می‌خرید.

 

تور قشم
تور قشم به دو شکل تور هوایی و تور زمینی فروخته می‌شود. در تور هوایی خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و احتمالا رزرو گشت جزیره برای شما انجام می‌شود. در تور زمینی شما مسیر شهرتان تا بندرعباس را با قطار طی می‌کنید. سپس از بندرعباس با قایق عازم قشم خواهید شد. ا

 

قیمت تور قشم به قیمت هتل شما هم بستگی دارد. اگر بخواهید تور ارزان‌ قشم را بخرید، احتمالا باید به هتل‌های 2 یا 3 ستاره رضایت بدهید. اما در صورتی که بتوانید هزینه بیشتری پرداخت کنید، هتل‌های 4 ستاره قشم در انتظار شما هستند. (در حال حاضر در قشم هتل 5 ستاره وجود ندارد).

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

تنگه چاهکوه قشم رو میتونین از نقشه پایین دنبال کنین. برای رسیدن به تنگه چاهکوه قشم، شما باید برید سمت جنگل های حرا، از روستای سهیلی رد بشید و برسید به روستای چاهو شرقی

گرند کنیون (GrandCanyon) ایران!! بله درست خوندید: از نظر ما تنگه چاهکوه قشم، مدل کوچک شده از همون گرند کنیونیه که تو اینترنت عکساشو دیدیم و شایدم به به و چه چه کنیم براش. اما این دره گرند کنیون ایران کجاس؟

تنگه چاهکوه حدود ۹۰ کیلومتری شهر قشم و نزدیک روستای چاهو قرار داره.

تا اونجا همش راه آسفالتس که یکی دو کیلومتر آخری خاکیه که اگه می خواید با ماشین برید، مشکلی نیست و وضعیتش خوبه.

وقتی رفتید تنگه چاهکوه یه سری چاه کم عمق می بینید با یه سری کانال که از تو تنگه تا این چاه ها کشیده شده. این کانالا و چاهها هم برای جمع آوری آب شیرین موقع بارندگیه (میدونید دیگه قشم که از همه جا جداس و دریا هم که شور برای همین قدیمیا یاد گرفته بودن از همه منابع حداکثر استفاده رو ببرن). به خاطر همین چاه ها به تنگه گفتن “تنگه چاهکوه”.

تنگه چاهکوه در واقع یه شکاف ضربدری بزرگه که تو کوه ایجاد شده. مرور زمان و بارندگی باعث شده شکلای قشنگی توی دیواره های تنگه درست بشه.

موقع ورود عرض تنگه زیاده اما همینجور که جلوتر میرید عرضش کم و کمتر میشه تا جایی که آخراش کمی برای رد شدن مشکله.

ارتفاع دیواره هم که در طول مسیر ثابته و صد متری میشه، برای همین تو تنگه نور کمتره.

تنگه چاهکوه قشمتنگه چاهکوه به شکل یک ضربدره

چه زمانی برم و چی با خودم ببرم؟:

اگه اومدید جزیره قشم، تنگه چاهکوه رو حتما برید و البته آب هم با خودتون ببرید. پیشنهاد ما اینه که تو فصول خنک برید. مثلا از اول پاییز تا نهایتا آخر فروردین. چون که شاید بقیه ایام کمی گرما اذیتتون کنه. از نقشه بالا می تونید مسیر رفتن به تنگه چاهکوه رو ببینید.

البته اگه بخواید، برای بازدید از تنگه چاهکوه بهتره که از تور قشم گردی ما استفاده کنید. یه پکیج عالی برای گردش تو قشم.

تو مسیر کجا میتونم برم؟:

در مسیر رفتن به چاهکوه از غارهای خوربس و جزایر ناز می گذرید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

اگر به قشم سفر کنید و غذاهای قشمی نخورید یکی از بزرگترین لذت‌هایی که ممکن بود در زندگی‌تان ببرید را از دست داده‌اید. پس در سفر به قشم زیبا تا می‌توانید شکمگردی و طعم‌های تازه تجربه کنید. مهم‌ترین ویژگی غذاهای قشمی پر ادویه بودن است. این غذاها اغلب طعمی شبیه به طعم غذاهای هندی را دارند و ادویه‌های کاری و فلفل‌هایی که درشان استفاده می‌شوند حسابی اشک از چشمانتان سرازیر می‌کنند.

بهترین رستوران های قشم و شیک ترین رستوران های قشم در سال 96

احتمالا به عنوان یک مسافر قشم مهمترین سوالتان این است که این غذاهای هیجان‌انگیز را کجا تجربه کنیم؟ در این یادداشت چند تا از بهترین رستوران‌های قشم را با هم بررسی می‌کنیم.

رستوران خاله

اگر به دنبال غذاهایی با طعم خانگی هستید و دقیقا دلتان می‌خواهد بدانید قشمی‌ها خودشان در خانه‌هایشان چه می‌خورند و چه طعم‌هایی را می‌چشند حتما به رستوران خاله سری بزنید. خاله از زنان جزیره است که خودش به پشتوانه هنر آشپزی‌اش یک کسب و کار راه انداخته. سمبوسه‌های این رستوران در کل قشم شهرت خاصی دارند. به جز سمبوسه انواع غذاهای دریایی مانند کوسه، صدف و غذاهای میکس دریایی هم می‌پزد که همه‌شان حسابی خوشمزه و تعریفی‌اند.

رستوران نعیم

هر چند نعیم به نسبت بعضی رستوران‌های جزیره کمی گران است اما این قیمت شاید به تنوعی که در منوی غذایی‌اش دارد می‌ارزد. بیش از همه این رستوران به میگو‌های پفکی‌اش شهرت دارد. اما اگر دلتان می‌خواد غذایی بدون ادویه و به جز غذاهای سنتی جزیره بخورید، اینجا جای مناسبی برای شماست. استیک، کباب و مرغ از دیگر غذاهای نعیم است.

رستوران قلعه

این رستوران از بهترین‌هّاست. می‌توانید رو به دریا بنشینید و از ماهی‌هایی که همان روز صید شده‌اند نوش جان کنید. جالب است که روزهایی که صید نیست رستوران هم تعطیل است و همین نشان می‌دهد غذاهای دریایی این رستوران تا چه حد تازه و ویژه هستند.

رستوران قله کنار قلعه پرتقالی‌هاست و منوی دریایی‌اش از نظر تنوع کاملا یگانه و منحصر به فرد است.

رستوران الوند

الوند در ابتدا کنار دریا بود. این روزها رستوران به هتل الوند نقل مکان کرده و مثل قبل آن نمای زیبا از موج‌ها را نمی‌توانید ببینید. الوند یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌ّهای قشم است. بشقاب دریایی‌اش حرف ندارد و ترکیب شگفت‌انگیزی از کباب شیر ماهى و قلیه ماهى و میگو و ماهى سوخارى است.

دقت کنید که به غذاهایی که انتخاب می‌کنید درصدی هم حق سرویس اضافه می‌شود. در کل به نسبت نرخ‌های جزیره این رستوان در دسته‌ی گران‌ترها قرار می‌گیرد. اما خب هیچ ارزان و گرانی بی حکمت نیست و کیفیت الوند می‌تواند قیمتش را توجیه کند.

شما کدام یک از رستوران‌ّهای قشم را تجربه کرده‌اید؟ کدام‌یک را بیش از بقیه دوست داشته‌اید و به بقیه توصیه می‌کنید؟ با ما درمیان بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
 
 

ژئوپارک قشم به شبکه ژئوپارک ‌های جهانی یونسکو پیوست. این اتفاق که در پایان دویست و یکمین نشست شورای اجرایی یونسکو افتاده است، باعث ثبت جهانی 8 ژئوپارک جدید شده که ژئوپارک قشم نیز یکی از آنهاست. 

ژئوپارک قشم در سال 1385 برای نخستین بار عضو شبکه جهانی شد و در سال 1391 از این شبکه خارج شده بود، اما با تلاش های کارشناسان و دست‌اندرکاران دوباره به استانداردهای جهانی دست یافت و این عنوان ارزشمند را به دست آورد.

بر سر غارنمکدان و ژئوپارک قشم چه آمده است؟ | ایران | DW | 26.01.2020

ژئوپارک چه ویژگی هایی دارد؟

ژئوپارک منطقه ‌ای است که میراث زمین شناختی یک ناحیه خاص در آن حفظ و نگهداری می شود. البته ممکن است در ژئوپارک علاوه بر پدیده ‌های زمین‌ شناسی، از آثار تاریخی، بوم‌ شناسی، باستان‌ شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگری نیز نگهداری شود.

علاوه بر این، طبق تعریف یونسکو این منطقه باید از برنامه ‌های مدیریت گسترش و بهره ‌برداری و طرح ‌های حفاظتی نیز برخوردار باشد و توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعه محلی و جلب همکاری‌ های مردمی را داشته باشد.

ژئوپارک قشم

ژئوپارک جهانی قشم در غرب این جزیره زیبا واقع شده و به عنوان اولین و تنها ژئوپارک خاورمیانه در سال 2006 در یونسکو به ثبت رسید.

این ژئوپارک یکی از منحصر به فردترین ژئو پارک‌های جهان است که به دلیل قرار گرفتن در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و جنگل دریایی حرا به پارک زمین شناسی ایران تبدیل شده است.

مجسمه های طبیعی و نقش برجسته های پراکنده، چین خوردگی ها و کوه های شگفت آور، سطوح تخت و صفه ها در ارتفاعات، ستون های حاصل از عوامل فرسایش، برجستگی ها و فرورفتگی های به وجود آمده از هوازدگی، مخروط افکنه ها و قطعه های فرو افتاده در پای ارتفاعات، کوهسرها و هیکل های که به دست هنرمند طبیعت پدید آورده، تندیس های اعجاب آوری که در شکل هایی مثل لاک پشت، سگ، مارمولک، اسب آبی و یا حتی چهره آدمی در حالت خشم و فریاد، پدیده های زمین شناسی نادر و بی مانندی هستند که هر یک به تنهایی جذابیت و زیبایی خاص دارند.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

جنگل‌ های حَرّا در حوالی جزیره قشم، بندرپل، جزیره هرمز و بندرخمیر از مجمو

عه ‌ای از درختان سرسبز حرا تشکیل شده است. این جنگل های زیبا با آبراهه ‌هایش، با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی اش از منابع توریستی و دیدنی این استان محسوب می شود. 

نکته جالب در خصوص درختان حَرّا این است که به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و کنار دریای شور نیازی به آب شیرین ندارد و در همین شرایط تکثیر می شود.

جنگل های مانگرو یا حرا قشم

درختان حَرّا در قسمت های کم عمق خورخوران کنار و روی تپه ‌های جزیره مانندی که هنگام پایین رفتن آب دریا از آب بیرون می‌ مانند قرار گرفته ‌است. عمق آب این مناطق از یک تا یک و نیم متر تجاوز نمی ‌کند؛ بنابراین جنگل هنگام بالا آمدن آب دریا، در آب های خلیج فارس به حالت شناور می‌ ماند و با فروکش کردن آب دریا به مدت 6 تا 7 ساعت مانند جنگل‌ های مناطق خشک نمایان می‌ شود.

به تعبیر دیگر، حَرّا درختی آب شورزی است که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می رود و با آب شور سازگار است. چون به دلیل وجود خاصیت تصفیه ای در پوست این درخت، بخش شیرین آب دریا را جذب می کند و نمک آن را دفع می کند.

این درخت در حقیقت یک کارخانه آب شیرین کن طبیعی و خدادادی است. این گیاه در بندرعباس به نام حرا، در بلوچستان به نام تمر و در بعضی از نقاط به نام تول شناخته می شود.

حَرّا گیاهی از تیره شاه پسند است که دانه آن روی درخت مادر می روید و نهال تولید می کند و سپس از درخت جدا می شود و داخل مرداب می افتد.

این جنگل ها مهد انواع گوناگون آبزیان، پرندگان و دوزیستان است. از پرندگان می‌ توان به مرغ ماهیخوار، حواصیل، لک لک، مرغ سقا، مرغابی و مرغ دریایی و از ماهی‌ها به خرچنگ، مار دریایی، شیلو، کلینگ (نوعی از صدف) و انواع مختلف قورباغه اشاره کرد.

به طور کلی حَرّا در 8 منطقه حفاظت شده بین المللی ایران می روید که در این میان جنگل های همیشه سبز دریایی حَرّا در حاشیه شمال غرب قشم از زیباترین گردشگاه های خلیج فارس به شمار می آید.

ایرانگردیآشنایی با جنگل های حَرّا در قشمجنگل‌ های حَرّا در حوالی جزیره قشم، بندرپل، جزیره هرمز و بندرخمیر از مجموعه ‌ای از درختان سرسبز حرا تشکیل شده است. این جنگل های زیبا با آبراهه ‌هایش، با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی اش از منابع توریستی و دیدنی این استان محسوب می شود. برای خرید بلیط از هواپیمایی قشم کلیک کنید.
نکته جالب در خصوص درختان حَرّا این است که به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و کنار دریای شور نیازی به آب شیرین ندارد و در همین شرایط تکثیر می شود.
درختان حَرّا در قسمت های کم عمق خورخوران کنار و روی تپه ‌های جزیره مانندی که هنگام پایین رفتن آب دریا از آب بیرون می‌ مانند قرار گرفته ‌است. عمق آب این مناطق از یک تا یک و نیم متر تجاوز نمی ‌کند؛ بنابراین جنگل هنگام بالا آمدن آب دریا، در آب های خلیج فارس به حالت شناور می‌ ماند و با فروکش کردن آب دریا به مدت 6 تا 7 ساعت مانند جنگل‌ های مناطق خشک نمایان می‌ شود.
به تعبیر دیگر، حَرّا درختی آب شورزی است که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می رود و با آب شور سازگار است. چون به دلیل وجود خاصیت تصفیه ای در پوست این درخت، بخش شیرین آب دریا را جذب می کند و نمک آن را دفع می کند.
همچنین مطالعه کنید:
معرفی جاذبه های گردشگری قشماین درخت در حقیقت یک کارخانه آب شیرین کن طبیعی و خدادادی است. این گیاه در بندرعباس به نام حرا، در بلوچستان به نام تمر و در بعضی از نقاط به نام تول شناخته می شود.
حَرّا گیاهی از تیره شاه پسند است که دانه آن روی درخت مادر می روید و نهال تولید می کند و سپس از درخت جدا می شود و داخل مرداب می افتد.
این جنگل ها مهد انواع گوناگون آبزیان، پرندگان و دوزیستان است. از پرندگان می‌ توان به مرغ ماهیخوار، حواصیل، لک لک، مرغ سقا، مرغابی و مرغ دریایی و از ماهی‌ها به خرچنگ، مار دریایی، شیلو، کلینگ (نوعی از صدف) و انواع مختلف قورباغه اشاره کرد.
به طور کلی حَرّا در 8 منطقه حفاظت شده بین المللی ایران می روید که در این میان جنگل های همیشه سبز دریایی حَرّا در حاشیه شمال غرب قشم از زیباترین گردشگاه های خلیج فارس به شمار می آید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()