نوشته شده توسط : hsi

معرفی مجموعه کاخ و موزه باغچه‌جوق

آثار باستانی و توريستی نشان دهنده فرهنگ و باور يك ملت هستند و به عنوان يك ثروت ملی محسوب می شوند. ارزش گذاری چنين مكان هايی می تواند نشان دهنده جايگاه مهم آنها در حفظ فرهنگ و اصالت آن كشور باشد. یکی از این جاذبه ها، مجموعه کاخ و موزه باغچه‌جوق است که مربوط به دوران قاجار می شود و در شهرستان ماکو قرار دارد. به فاصله‌ی حدود 2 کیلومتری سمت غرب جاده ماکو - بازرگان، روستای باغچه جوق واقع شده است. در کنار این روسستا و بر دامنه کوه بلند«چرکین»، در داخل باغ نسبتا بزرگی، ساختمان مجلل و تاریخی قصر سردار ماکو، از آثار با ارزش و منحصر به فرد شمال غرب کشور، قرار دارد. اين مجموعه به علت قرار گرفتن برسر جاده ترانزيتی تركيه و اروپا اهميت توريستی زيادی دارد و همين امر می تواند سبب جلب توجه مسافران و علاقمندان بناهای تاريخی شود. كاخ سردار به عنوان يكی از آثار با ارزش شهر و منطقه همواره مورد بازديد افراد داخلی و خارجی بوده و باغ و فضای اطراف آن مورد استفاده تفريحی مردم بومی منطقه است.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

زیارتگاه شیخ اندر آبی,زیارتگاه شیخ اندر آبی در قشم,عکس های زیارتگاه شیخ اندر آبیزیارتگاه شیخ اندر آبی در  جزیره قشم

 

زیارتگاه شیخ اندر آبی قشم
زیارتگاه شیخ اندر آبی قشم در جزیره شیخ اندر آبی قرار دارد و این جزیره از لحاظ موقعیت مکانی در بخش شمالی جزیره قشم و ما بین بندر خمیر ولافت واقع شده است که در حال حاضر این جزیره مسکونی نمی باشد. این جزیره در هنگامی که دریا در حالت مد می باشد قسمت هایی از جزیره به زیر آب فرو می رود و در هنگام جزر بر وسعت آن افزوده می شود. گردشگران تور قشم با قایق موتوری از بندر لافت در عرض 5 دقیقه به جزیره شیخ اندر آبی قشم می رسند.

زیارتگاه شیخ اندر آبی,عکس های زیارتگاه شیخ اندر آبی,زیارتگاه شیخ اندر آبی در قشمعکس های زیارتگاه شیخ اندر آبی در قشم

در بخش شمالی جزیره تعداد زیادی از درختان حرا به چشم می خورد و زیارتگاه شیخ اندر آبی قشم در قسمت جنوب شرقی جزیره قرار دارد که با گنبد سفید خود نمایی می کند و برای ماهیگیران و دریانوردان بسیار مورد احترام است. بازدید از این جزیره برای گردشگران تور قشم می تواند جذاب باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریانتنگه کریان از جاذبه های دیدنی ایران
 

تنگه کریان کجاست؟
تنگه کریان منظقه ای دست نخورده و بکر در دل کوه های دولاب قشم می باشد که موقع بارندگی و پس از باران  زیبایی منحصر به فردی در آن به وجود می آید و بدلیل آبگرفتگی چاله های این دره و ارتفاع از سطح زمین، نسیمی که از وسط دره می گذرد هوایی خوش و خنکای خاصی دارد.


از آنجا که با توجه به گرم و خشک بودن منطقه، آب شیرین ذخیره شده ارزش بالایی دارد، این چاهها محل ذخیره آب باران است. این کانال ها و چاههای تنگه کریان، قدمتی باستانی دارند و از زمان های دور برای تامین آب شیرین اهالی این بخش از جزیره مورد استفاده قرار داشته است.

 

قشم بزرگ ترین جزیره‌ی مسکونی ایران و یکی از زیباترین و با صفاترین مناطق گردشگری سرتاسر ناحیه‌ی جنوب ایران به شمار می‌آید. این شهرستان از مهم‌ترین مناطق استان هرمزگان بوده و دارای تاریخی طولانی است. سابقه حکومت در قشم به پیش از اسلام می‌رسد. امرای قشم با داشتن نیروی زمینی و دریایی حاکمیت خود را حفظ می‌کرده‌اند. چنان‌که در کتب تاریخی آمده، توجه به قشم در دوره ایلخانی مغول‌ها بالا می‌گیرد.

 

تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریانتنگه کریان از جاذبه های دیدنی قشم

 

با ورود پرتغالی‌ها به خلیج فارس، قشم به‌دست آن‌ها می‌افتد و این استیلا تا قرن یازدهم هجری (دوره صفویان) ادامه می‌یابد. از این هر سه دوره بقایایی به‌ جا مانده که امروزه جزو آثار دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند. صادرات شهرستان قشم گونه های ماهی و میگو، صنایع دستی، قایق، لنج و خاک سرخ است.

 

 

از آن‌جایی که صید آبزیان در این شهرستان از جایگاه خوبی برخوردار بوده و بیش‌تر مردم این شهرستان ماهی گیر و کارگر معدن خاک سرخ هستند، ماهی، میگو و خاک سرخ مهم‌ترین صادرات منطقه را تشکیل می‌دهند. از مهم‌ترین صنایع دستی مردم شهرستان قشم می توان به لنج سازی، گلابتون دوزی، خوس دوزی، شک دوزی، سوند و حصیربافی، توربافی، گرگور سازی اشاره کرد.

 

  بیشتر بخوانید: صنایع دستی قشم 

 

در تنگه کریان جزیره قشم گرگورسازی از دیگر صنایع دستی مردمان جزیره‌ی قشم به شمار می‌آید. گرگور تله‌های سیمی و نیم‌دایره شکلی است که به‌عنوان وسیله اصلی صیدماهیان کف‌زی از آن‌ها استفاده می‌شود و گرگورسازی در حال حاضر به خاطر کمبود و گرانی سیم مخصوص آن که وارداتی است رونق گذشته را ندارد اما در صورت تهیه و تامین سیم آن در آبادی‌های صیادی جزیره‌ قشم ساختن گرگور کم و بیش رواج دارد.

 

تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریانعکس های تنگه کریان


:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

جزیره قشم,دیدنیهای قشم,مکانهای دیدتی قشم

 

جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی این جزیره را عجایب هفتگانه می‌خوانند و عقیده دارند در پهنه ای 1400 کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است. جزیره قشم علاوه بر برخورداری از ویژگی های طبیعی، موقعیت خاص استراتژیک در صحنه سیاست دارد. بنا بر مشاهدات آنوبانینی شهر قشم و اطراف آن که دارای اماکن قدیمی‌و بقایای قلاع است، حکایت از دوران شهرنشینی و تمدن در ایام گذشته این شهر بندری دارد.

 

غار نمک

غار نمک یکی از جاهای دیدنی قشم می باشد که در فاصله 90کیلومتری شهر قشم و در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره ( تقریبا به موازات ساحل جنوبی)، کوه گنبدی شکلی به ارتفاع 237 متر از سطح دریا غار نمک قرار دارد. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه، منظره ای جالب و دیدنی را از دور نمایان می‌سازد . دهانه غار نمک از جاده همجوار ساحل دریا حدود 2 کیلومتر فاصله دارد که توصیه می‌شود این فاصله را با پای پیاده طی کرد. درون غار نمک به ویژه اعماق آن، تاریک است و برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک، به چراغ قوه پرنور نیاز است. سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در شکل های مختلف پوشش داده و منظره ای بدیع به وجود آورده اند. تنفس در داخل غار نمک قشم، می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های تنفسی کمک کند. ارزش دیدن مسیر غار نمک و محیط اطراف آن همراه با تسهیلات جهانگردی، به حدی است که بخش اعظم نیاز ایرانیان و خارجیان شیفته به دیدار از مناطق دیدنی منحصر به فرد کره زمین را برآورده می‌کند.

 

انجیر معابد یا درخت سبز

از رستنی های شگفت انگیز مناطق حاره، مخصوصا جزایر خلیج فارس، درخت همیشه سبز، درخت لور (معروف به انجیر معابد) است که تاجی بزرگ با ریشه های هوایی دارد. میوه نارنجی رنگ درخت لور، مطبوع و خوراکی است. یکی از زیباترین درخت های لور در تم سینتی (منطقه توریان) قرار دارد و در نزدیکی آن، بقعه ای دیدنی با طرح معماری کهن به نام «زیارت پیر» قرار دارد.

 

حیات وحش دریایی

به طور کلی 11 گونه خرچنگ از ۳ خانواده در جزیره قشم وجود دارد. آب های جزیره قشم از انواع ماهی غنی است. در آب های جزیره های قشم، هنگام و لارک و هم چنین در تنگه خوران و شرق لافت لاک پشت سبز دیده می‌شود.ساحل شنی در شرق کانی و در قسمت جنوب شرقی، مکان دلخواه برای لاک پشت های دریایی است. «دلفین بینی بطری» نیز از عمده پستانداران این منطقه است.

 

غار خربز (خربس Xarbez)

به فاصله 12 کیلومتری قشم در کنار جاده جنوبی، «غار خربس» بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشت میانکاسه قرار دارد.غار خربس از غارهای دریایی است که در اثر گرداب و تخلیه ماسه ها، از حفره سنگ ها به وجود آمده است، اما در دوره های پیش از اسلام با افزایش وسعت غار خربس در بخش های تالار میانی و دهلیزهای انشعابی، به احتمال زیاد مردم از آن به عنوان پناهگاه و یا نیایش گاه استفاده می‌کرده اند.

 

دره ستاره ها

دره ستاره های قشم که بومی‌های منطقه به آن «ستاره افتاده» یا «استاره کفته» نیز می‌گویند، در روستای برکه خلف و در جزیره پهناور قشم قرار دارد. روستای «برکه خلف» در ۱۵ کیلومتری شهر قشم و در جاده کناره جنوبی جزیره قرار گرفته است. برخی اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا، این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه است ولی این دره ها و شکل های زیبای آن، در اثر باران های فصلی و فرسایش خاک به وجود آمده اند. راه دسترسی به روستای برکه خلف آسفالته است و از روستا تا ابتدای دره ستاره ها، جاده خاکی به طول حدود ۵۰۰ متر و با شرایطی مناسب برای تردد خودروها مهیا شده است. مردم بر این باورند این دره محل برخورد ستاره ای از آسمان بوده یا به عبارت دیگر ستاره ای از آسمان بر زمین افتاده و دره ستاره ها را شکل داده است.

 

چاه های تل آب یا طلا

در 76 کیلومتری شهر قشم و در 30 کیلومتری شمال فرودگاه بین المللی قشم، چاه های طلا قرار دارد. در روستای لافت، پیش از همه، بادگیرهای منازل روستایی، چشم مشتاقان دیدار از قشم را به خود جلب می‌کند. پس از آن به محض ورود به لافت و در جوار قلعه نادری، حلقه های چاه آب متعدد در داخل گودال دامنه کوه به چشم می‌خورد که حکایت از فناوری ذخیره آب پارسیان جزیره نشین عهد هخامنشی و دوره زرتشتیان دارد. چون فناوری چاه کنی و قنات تا آن جا که مشخص شده، خاص گبریان و زرتشتیان بوده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

شهرستان آباده یکی از شهرهای استان فارس است که در شمال این استان قرار دارد. این شهرستان دارای وسعت 6052 کیلومتر است و از شمال و غرب به استان اصفهان، از شرق به یزد و از جنوب به صفاشهر منتهی می گردد. این شهر در واقع دارای یک بخش و پنج شهر آباده، صغاد، ایزدخواست، سورمق و بهمن و همچنین 270 روستا است. آباده دارای آب و هوایی بسیار سرد است به طوری که در آن زمستان ها خیلی سرد و طولانی و تابستان ها گرم و خشک می شود. قرار گیری در نزدیکی دشت کویر ایران موجب شده است که آباده آب و هوایی خشک داشته باشد. با توجه به اینکه در این منطقه میزان بارندگی کم است معمولا آب مصرفی مورد نیاز شهر از قنات ها به دست می آید. در آباده و اطراف آن جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که یکی از آن ها منطقه شکار ممنوع بید بیده است. اگر می خواهید با این منطقه بیشتر آشنا شوید تا پایان با مجله مستر بلیط باشید.

تاریخچه منطقه شکار ممنوع بید بیده

تاریخچه منطقه شکار ممنوع بید بیده

منطقه شکار ممنوع بید بیده با وسعتی بالغ بر 7000 هکتار در 30 کیلومتری شهرستان آباده قرار گرفته است. منطقه بید بیده در امتداد رشته کوه زاگرس و همچنین ارتفاعات جنوبی شهرستان و ارتفاعات قله بل آغاز شده و تا ارتفاعات تنگ تنور، سیاه چوغی و بید هاشم ادامه دارد. موقعیت جغرافیایی خاص بید بیده موجب شده است که بیشترین میزان بارندگی در این شهرستان در این منطقه صورت بگیرد. به طوری که منطقه شکار ممنوع بید بیده در زمستان پوشیده از برف است اما در نواحی اطراف آن بارش به صورت باران مشاهده می شود. دامنه ها و دره هایی که در نزدیکی این ارتفاعات قرار گرفته اند دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی مخصوصا در فصل بهار و تابستان هستند. رویش گونه های مختلف گیاهان از جمله گیاهان دارویی، گل های بهاری زیبا در این منطقه در فصل بهار زیبایی آن را دوچندان می کنند. البته ارتفاعات این منطقه در فصل زمستان زیبایی های خاص خودش را دارد.

 

https://mrbilit.com/mag/bid-bideh-no-hunting-area/



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

شهرستان نمین که در استان اردبیل قرار دارد، به خاطر نزدیکی به دریای خزر از آب و هوایی متعدل و مرطوب در تابستان و آب و هوای سرد در زمستان برخوردار است، به همین خاطر طبیعتی بسیار زیبا با گیاهان متعدد و فراوان دارد. این موضوع سبب شده است که این منطقه مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان این قرار دارد و سالانه افراد زیادی برای دیدار از جاذبه های گردشگری این منطقه راهی این مکان شوند. مناطق طبیعی این شهرستان بسیار زیاد و دارای تنوع زیادی نیز هستند. شهرستان نمین در شمال شرقی اردبیل در مختصات جغرافیایی 48 درجه و 20 دقیقه تا 48 درجه و 40 دقیقه طول شرقی و 38 درجه 10 دقیقه تا 38 درجه و 30 دقیقه عرض سمالی قرار گرفته است. نمین منطقه ای کوهستانی است که در حاضیه غربی خزر قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1450 متر است. وسعت شهرستان نمین 1038 کیلومتر مربع معادل با 103700 هکتار است و در فاصله 20کیلومتری مرکز استان اردبیل قرار دارد.  از جمله نواحی ای که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند می توان به روستای عنبران، جاده کوهستانی و جنگلی حیران، شاله دره، جنگل و منطقه گردشگری فندقلو، آبهای معدنی قره چناق و ... اشاره کرد. در این بخش از مجله مستر بلیط یکی از جاذبه های این منطقه یعنی آبشار شورشورنه را به شما معرفی می کنیم.

معرفی آبشار شورشورنه

معرفی آبشار شورشورنه

اکوتوریسم از المان های گردشگری محسوب می شود که هدفش طبیعت گردی با ایجاد کمترین زیان و ضرر به طبیعت است. از آنجایی که طبیعت گردی رشد زیادی داشته است، نیاز به حفظ و نگهداری محیط زیست بیش از پیش احساس می شود به همین خاطر اکوتوریسم به وجود آمد تا این خلاء را پر کند. در بسیاری از کشورهای جهان، محیط طبیعی و محیط زیست دلیل اصلی برای سفر محسوب می شود که این موضوع در ایران نیز صادق است. یکی از این مناطق طبیعی که امروزه به عنوان یکی از تفرجگاه های ایران به شمار می آید، آبشار شورشورنه در استان اردبیل نام دارد. این آبشار در شهرستان نمین و در روستای عنبران قرار دارد و منظره ای بسیار زیبا را ایجاد کرده است. آبشارها اصولا در مناطقی به وجود می آیند کوهستانی هستند و باعث جذابیت هر چه بیشتر منطقه ای می شوند که در آن قرار دارند. آبشار شورشورنه که از فراز و میان صخره های دره به طرز شگفت آوری سرازیر می شود و موقعیت طبیعی و منظره های آبشار جلوه های اعجاب انگیزی پدید آورده است، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. هم آمیزی درختان جنگلی و توپوگرافی کوهستانی و دره ای، زیبایی آبشار را دو چندان کرده است. این مجموعه طبیعی پدیده ای شگفت آور را رقم زده است، که گردش و گذران وقت در آن می تواند باعث جان گرفتن و انرژی مضاعف می شود.

ساختار و موقعیت آبشار

این آبشار که از صخره ها سرازیر می شود به داخل رودی می ریزد که در پای آن قرار دارد. مابین صخره و آبشار، غاری دیده می شود و به صورتی است که حتی می توان به آن داخل شد و در آن استراحت کرد. این آبشار در منطقه ای سر سبز و زیبا به نام ایران رود قرار دارد که سبب وجود درختان انبوه و سر به فلک کشیده شده است و مرز ایران و کشور آذربایجان را تشکیل می دهد.  این آبشار ارتفاع چندانی ندارد و در فصول مختلف میزان آبی که از آبشار جاری می شود متفاوت است که در فصل بهار بیشترین حجم را دارد.

 

 

https://mrbilit.com/mag/shoorshoorneh-waterfall/



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

جزیره قشم یکی از مقاصد پر تردد کشور است و سالانه گردشکران زیادی برای دیدن بزرگترین جزیره ایران به قشم سفر می کنند.

جزیره قشم دارای جاذبه ها و تفریحات فراوانی است و بازارها و مراکز خرید بسیار خوبی نیز در این جزیره وجود دارد به طوری که می توان کالاهای با کیفیت را با قیمت بسیار مناسبی نیز خریداری کرد.

برای رفتن به قشم، راه ها و مسیرهای دسترسی گوناگونی وجود دارد و گردشگران بر اساس انتخاب خود با یکی از روش هایی زمینی با خودرو شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما به قشم سفر می کنند.

عده ای از گردشگرانی که زمان کمتری برای سفر دارند ترجیح می دهند تا از راه های سریعتری به قشم برسند و انتخاب آن ها سفر با هواپیما است که مسلما راحت ترین روش سفر به قشم خواهد بود

و این سفر زمان کمتری نیز نسبت به بقیه وسایل نقلیه دارد و تنها پس از یک و نیم ساعت پرواز به قشم خواهید رسید.

اما برخی نیز معتقدند که سفر زمینی را خصوصا با خودرو شخصی لذت بخش تر خواهد بود و امکان گردش را در سراسر جزیره فراهم می آورد که این خود باعث صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل سفر نیز می شود.

این مطلب برای راهنمایی گردشگران تور قشم است که قصد دارند تا زمینی به این جزیره زیبا سفر نمایند.

سفر زمینی به قشمسفر به قشم با ماشین شخصی:

سفر با ماشین شخصی به قشم یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

در سفر با ماشین شخص به قشم می توانید درباره نحوه سفر خود برنامه ریزی خوبی داشته باشید و از آن جایی که قشم دارای جاذبه های فراوانی است.

برای بازدید از جاذبه های آن که به صورت پراکنده از هم قرار گرفته اند نیز، مشکلی نخواهید داشت.

برای رسیدن به قشم در سفر با ماشین شخصی دو انتخاب پیش روی شما قرار می گیرد که می توانید از طریق یکی از این دو مسیر خود را به قشم برسانید.

سفر زمینی به قشم با عبور از یزد و سیرجان:

این مسیر از شهرهای یزد و سیرجان عبور می کند و می توانید با عبور از این دو شهر خود را به بندرعباس برسانید.

زمانی که به بندرعباس می رسید دو راه خواهید داشت. اگر تمایل داشته باشید که ماشین شخصی خود را نیز تا جزیره به همراه داشته باشید، باید خود را به بندر پل برسانید.

بندر پل تنها نیم ساعت از بندرعباس با ماشین فاصله دارد و تنها راهی است که شما می توانید از طریق آن خودرو خود را به جزیره ببرید.

البته توجه داشته باشید که حمل خودرو شما با لندینگ کرافت مشمول هزینه است و تنها با پرداخت یک بار هزینه رفت و برگشت می توانید ماشین خود را به جزیره ببرید.

زمانی که به بندر پل رسیدید می توانید با استفاده از لندینگ کرافت های خودرو بر ماشین خود را تا لافت و سپس تا جزیره ببرید.

اما اگر تمایل نداشته باشید تا ماشین خود را به جزیره ببرید می توانید ماشین را در بندرعباس و در جای مطمئن پارک کرده و به سمت اسکله حقانی بروید و با استفاده از اتوبوس های دریایی خود را به قشم برسانید.

اتوبوس های دریایی معمولا زمانی که دریا طوفانی می شود، مسافر جابه جا نمی کنند، پس بهتر است قبل از سفر، با اسکله تماس بگیرید.

سفر به قشم

سفر به قشم

سفر زمینی به قشم با عبور از اصفهان و جهرم و لار:

این مسیر از شهرهای اصفهان، جهرم و لار می گذرد.

با استفاده از این راه می توانید به بندرعباس برسید و در صورت تمایل ماشین خود را با لندیگ کرافت ماشین خود را از بندر پل به جزیره ببرید و یا ماشین را پارک کرده با استفاده از اتوبوس های دریایی

اسکله شهید حقانی خود را به قشم برسانید.

فرقی نمی کند که کدام از مسیرها را انتخاب کنید، سعی کنید طوری برنامه ریزی داشته باشید تا سفری لذت بخش را در این خطه کشور تجربه نمایید.

البته اگر در نقاط دورتری از کشور نسب به قشم قرار دارید و امکان رانندگی برای مدت طولانی برای شما وجود ندارد و ممکن است دچار خستگی شوید، می توانید ماشین خود را با قطار به قشم بفرستید و

خودتان با هواپیما یا اتوبوس، به سمت جزیره حرکت کنید و در قشم خودرو را تحویل بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
قشم پر از زیبایی های طبیعی و بکری است که توجه هر گردشگری را جلب کرده و باعث حیرت آنان می شود. این جزیره که از زیبا ترین و حیرت انگیز ترین جزیره های دنیا می باشد، در کشور ایران واقع شده و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از جای جای دنیا می باشد. اگر شما نیز از گردشگران تور قشم هستید با لحظه آخر همراه باشید تا از هزینه سفر به قشم مطلع گردید. هزینه سفر به قشم شامل هزینه های بلیط پرواز، اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل می باشد.
هزینه بلیط پرواز
هزینه بلیط پرواز داخلی قشم تقریبا ارزان بوده و به طور متوسط بین 90 هزار تومان تا 800 هزار تومان می باشد. اگر می خواهید هزینه سفر به قشم را تا حدودی کاهش دهید می توانید از بلیط های چارتری برای سفر به قشم استفاده کنید.
هزینه اقامت
هزینه اقامت در کیش نیز به دلیل داشتن اقامتگاه ها و هتل های متنوع با درجه های مختلف یک تا پنج ستاره، خیلی گران نبوده و شما می توانید با توجه به سلیقه و میزان پولی که دارید، در یکی از هتل ها یا سوئیت های این جزیره اقامت گزینید. لازم به ذکر است اقامت در هتل های میان رده قشم چیزی حدود شبی 100 تا 150 هزار تومان می باشد.
هزینه خورد و خوراک
به طور کلی هزینه خوردن یک وعده غذایی کامل در رستوران های قشم خیلی گران نبوده و حداکثر حدود 50-60 هزار تومان هزینه در بر می گیرد. لازم به ذکر است اگر در یمی از هتل های این جزیره اقامت داشته باشید به راحتی و با خرید مواد اولیه می توانید غذا های خوشمزه و مقرون به صرفه ای را تهیه و میل کنید.
هزینه حمل و نقل
حمل و نقل در جزیره قشم تنها با ماشین شخصی امکان پذیر است، چون در این جزیره اتوبوس و مترو وجود نداشته و در صورتی که ماشین شخصی نداشته باشید، تنها راه استفاده از تاکسی دربستی و یا کرایه ماشین می باشد.
هزینه کرایه ماشین بستگی به نوع ماشین داشته و هزینه تاکسی نیز در جزیره گران نمی باشد. گردشگران تور قشم می توانید با استفاده از تاکسی برای حمل و نقل در جزیره، هزینه سفر به قشم را کاهش دهید.


:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

راههاي رفتن از تهران به قشم:

 

1) با خودرو شخصي:

مسير از تهران تا قشم به طول 1450KM زميني عبور از شهرهاي ( تهران - قم - كاشان - نايين - يزد - مهريز - انار - شهربابك - سيرجان - حاجي‌آباد - بندرعباس - بندر پل و سپس استفاده از لنديكرافت، جهت حمل خودرو تا اسكله بندر لافت - قشم )

حدود 20 ساعت مسير + 2 ساعت زمان جابه جايي با لنديكرافت ( به غير از تعطيلات عيد )

هزينه بنزين حدود 300 هزار تومان + 100 هزار تومان جهت رفت و برگشت با لنديكرافت

2) ريلي:

استفاده از قطار، تهران تا بندرعباس و سپس استفاده از شناورهاي مسافربري كه از اسكله شهيد حقاني بندرعباس به اسكله شهيد ذاكري قشم، شناور هر يك ساعت اعزام دارند.

حدود 14 ساعت قطار و 1 ساعت شناور

هزينه حدود 150 هزار تا 300 هزار تومان بابت قطار ( رفت و برگشت ) + نفري 40 هزار تومان رفت و برگشت با شناور

3) هوايي:

توسط هواپيما به صورت پرواز مستقيم به جزيره قشم

حدود 2 ساعت پرواز هزينه حدود 300 تا 400 هزار تومان بليط رفت و برگشت + 50 تا 60 هزار تومان بابت ترانسفر فرودگاه تا هتل در رفت و برگشت

اميدوارم هر راهي را كه انتخواب مي‌كنيد، سفري ايمن و خوش داشته باشيد.

عكسهايي از اسكله بندر پل و لنديكرافت:

    • mR5PSJ8zK93eNvtAetuL9Nx1pYMKbrgRAH3TovFw.jpegJJLEOnWMovXmzDCCGe8hpiu7sZxU9mWbJBBk1zTp.jpeg

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

یکی از زیباترین و معروفترین شهرهای استان بوشهر، بندر گناوه است. قدمت شهر گناوه که در گذشته با اسامی گناباد، گنفه، جنفه و جنابا هم شناخته می شده است، احتمالا به هزاره اول یا دوم پیش از میلاد باز می گردد. قدیمی ترین یافته های باستان شناسی از حضور عیلامی ها در این منطقه خبر می دهند. شهرستان گناوه با لقب «معدن مراورید» هم شناخته می شود. امروزه دلیل حضور بیشتر گردشگران در این بندر، وجود بازارهای فراوان ساحلی و ارزانی اجناس موجود در این بازارها است که سبب شده است تا این شهر با لقب «دبی ایران» هم شناخته شود. اما نکته ای که در مورد گناوه باید در خاطر داشته باشید این است که این شهرستان، علاوه بر بازار جاذبه های گردشگری فراوان دیگری هم دارد که می توانید از تماشای آنها لذت ببرید. یکی از این جاذبه ها، تالاب حله است. با ما در مجله مستر بلیط همراه باشید تا اطلاعات بیشتر و کامل تری در خصوص تالاب حله در اختیار شما قرار دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 مکانهای تفریحی قشم,جاذبه های گردشگری قشم

دره ستارگان یکی از دیدنی های قشم است

 

پس از تنگه چاهکوه، دره ستارگان را باید یکی از دیدنی های قشم دانست که نمایشگاهی از تندیس های مرتفع و ستون های تراشیده با فرم هایی بدیع به شمار می رود.

روستایی به نام برکه خلف در ۵ کیلومتری ساحل جنوبی جزیره نیز قرار دارد که با تندیس های غول پیکر طبیعی، مناظر زیبایی را خلق کرده است. مخروط های نوک تیز، ستون ها و ستونک های فرسایشی، آرک ها و جشنواره های دیواره های نواری از جنس ماسه در این مکان به چشم می خورند.

برای رفتن به دره ستارگان، از قشم به سمت ساحل جنوبی حرکت کنید تا به روستای برکه خلف (۱۵کیلومتری قشم) برسید. دره ستاره ها در شمال این روستا و در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار دارد. مسیر تا روستا آسفالت است و از آنجا تا دره ستاره ها مسیر خاکی به طول تقریبی ۵۰۰ متر برآورد می شود. 

 

مکانهای تفریحی قشم,جاذبه های گردشگری قشم

دره ستاره ها در شمال روستای برکه خلف و در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار دارد

 
در این منطقه، سوراخ های بزرگ و کوچکی در دیواره ها مشاهده گردد. آن ها به گونه ای جلوه می کنند که گویی موجودات افسانه ای در آنجا قرار دارد. مردم منطقه به این اقلیم، استار اوتیده می گویند و بر این باور هستند که اینجا، محل برخورد ستاره ای از آسمان به زمین بوده که باعث خلق چنین مناظر دیدنی در قشم شده است.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

عکس جنگل حرا, جنگل حرا, جنگل حرا قشم

تصویری زیبا از جنگل حرا

 

آشنایی با جنگل حرا از عجایب هفتگانه قشم

جزیره قشم یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر و بسیار فوق العاده ایران است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. با قایق طبیعت گردی ما همراه شوید تا دل به جنگل حرا بزنیم و از دیدن زیبایی های آن لذت ببریم. قطعا از رازورمزهای این جنگل قشنگ متعجب خواهید شد.

آغاز سفر به سمت جنگل حرا:

می خواهیم از قلب جزیره قشم به سمت حرا حرکت کنیم تا جاذبه های دیگری را به شما نشان دهیم. اولین منظره زیبا در راه رسیدن به جنگل حرا، مقبره شاه شهید میباشد که در 11 کیلومتری قشم قرار دارد.

 

این مقبره که درست در سمت راست جاده قرار دارد از معماری منحصر به فردی برخوردار است. دریای بی کران روبه روی آن ،زیبای مقبره را دو چندان کرده است.  بعد از گذشت از این مقبره زیبا، در 34 کیلومتری قشم جزیره ای را مشاهده میکنید به نام جزیره ناز. که یکی از عجایب هفتگانه قشم به شمار میرود. از زیبایی های این جزیره قدم زدن درکنار دریای آن است. میوه هایی استوایی که توسط دست فروشان این منطقه به فروش میرسد تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین میتوانید حس بازی های آبی ، شترسواری، آفرود سواری، پاراگلایدر، چتربازی و .... را در جزیره ناز تجربه کنید.

 

 عکسهای جنگل حرا در قشم, جنگل حرا چابهار, جزیره قشم

جزیره ناز قشم

 

با گذشتن از ناز به سمت جنگل حرا، کشتی نفتکش آتش گرفته عربستان را می بینید که گوشه ای از ساحل دریا به گل نشسته است.

حالا با طی کردن 20 کیلومتر از مسیر، به جنگل حرا رسیدیم، سوار قایق شوید تا به سفر خود ادمه دهیم.

 

توصیف جنگل حرا:

این جنگلی که درحال تماشای آن هستید، در شمال غرب جزیره قشم قرار دارد و یکی از جنگل های پنچ گانه استان هرمزگان به شمار میرود.  زیباترین قسمت این جنگل در مثلث بندر لافت، روستای كوران و منطقه گازی گورزین قرار دارد. بعد از پایین آمدن سطح آب و رخ نمایی درختانی که سر از آب بیرون آورده اند  با جنگلی شگفت انگیز مثل فیلم های علمی-تخیلی روبه رو میشوید تا شما را از دیدن چنین منظره ای حیرت زده کند.

 

جنگل حرا, جنگل حرا قشم, عکس جنگل حرا

درختان سراز آب بیرون آورده جنگل حرا

 

حرا با اختصاص دادن وسعتی به  طول ۸۵,۶۸۶ هکتار، عنوان پارک ملی را از آن خود کرده است.  با حرکت در میان آبهای این جنگل دریایی، شاهد درختانی هستید که در میان انبوهی چوب روییده اند. هیچ میدانید که این چوب ها ریشه درختان هستند؟ انها با تبدیل آب شور به شیرین توانسته اند سالیان زیادی  دوام بیاورند.

 

پوشش گیاهی جنگل حرا:

این درختان زیبا و شگفت انگیزی که میبینید حرا و چندل نام دارندکه در زمان جزر دریا از آب بیرون می آیند وبا آمدن مد تا نیمه در آب فرو میروند. 

 

به درختان حرا بنگرید که ارتفاعی بین 3 تا 6 متر دارند و با پوست تنه خود آب دریا را میگیرند و بعد از دفع نمک آن، بخش شیرین آب را جذب میکنند و قدمتی چندین ساله دارند. این درختان در تمامی فصول سبز میباشند، به همین خاطر به نام جنگل همیشه بهار نیز شناخته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 خلیج همیشه فارس در جنوب کشورمان قرار دارد و نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس باقی خواهد ماند. در این میان آنچه که کمتر به آن پرداخته شده آشنایی با جزایر ایرانی موجود در خلیج همیشه فارس است.
 
به نظر می رسد ما ایرانیان باید بیش از پیش با جزایر ایرانی موجود در خلیج فارس آشنا شویم تا بتوانیم هرچه بهتر و علمی تر به هرگونه ادعای جعلی در رابطه با جزایر ایرانی و خلیج فارس پاسخ گوییم. در خلیج همیشه فارس در حدود 30 جزیره بزرگ و کوچک قرار دارند که تعدادی از آنها مسکونی بوده و تعدادی نیز غیر مسکونی اند. 

جزیره های خلیج فارس,جزایر ایرانی خلیج فارس

 خلیج همیشه فارس در جنوب کشورمان قرار دارد

 
 جالب است بدانید که ورود به تعدادی از جزایر ایرانی حتی برای ما ایرانی ها نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح دارند، چرا که در آنها تاسیسات نظامی و نفتی مستقر شده است، با این وجود تعداد جزیره های ایرانی در خلیج فارس آنقدر زیاد است که گردشگران بتوانند با خیال راحت به بازدید ازآنها بروند. جزایر ایرانی خلیج فارس در حوزه سیاسی سه استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان قرار دارند، در این پرونده نگاهی خواهیم داشت به جزایر ایرانی خلیج همیشه فارس، با ما همراه باشید:

ابوموسی
ابوموسی جنوبی ‌ترین جزیره ایرانی در استان هرمزگان و در آب های خلیج همیشه فارس است. مساحت این جزیره در حدود ۲۵ کیلومتر مربع و در ۲۶ درجه عرض شمالی و در ۵۵ درجه طول شرقی واقع شده‌است. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس، ۷۵ کیلومتری بندر لنگه، ۶۰ کیلومتری شمال امارت شارجه در امارات متحده عربی و ۱۶۰ کیلومتر از تنگه هرمز فاصله دارد.
 
ابوموسی یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج فارس را دارد و طول و عرض آن درحدود ۵ / ۴ کیلومتر است، شهر ابوموسی مرکز جزیره ابوموسی و ارتفاع آن از سطح دریا ۴۶ متر است. شهرستان ابوموسی با وسعتی معادل ۶۸٫۸ کیلومتر مربع شامل جزایر ابوموسی با 25 کیلومتر مربع، جزیره تنب بزرگ با 3/10 کیلومتر مربع، تنب کوچک با 5/1 کیلومتر مربع، سیری با 3/17 کیلومتر مربع، فرور بزرگ با 2/26 کیلومتر مربع و فرور کوچک با 5/1 کیلومتر مربع است.
 
این جزیره معتدل ترین هوا در خلیج فارس را دارد  با این وجود فاقد آب و اراضی مناسب برای کشاورزی است، ولی کشت محدودی در آن صورت می‌گیرد و اقتصاد محلی برپایه صید ماهی  قرار دارد. انواع گیاهان و جانوران دریایی در ساحل آن زندگی می کنند که از آن جمله می توان به لاک‌پشت دریایی، مارماهی، شاه‌ میگو، کوسه و انواع ماهیان اشاره کرد.
 
ناهمواری های سطح جزیره ابوموسی به سمت شمال افزایش می بابد و سرانجام به بلندترین نقطه جزیره به نام کوه حلوا که نزدیک به ۱۱۰ متر ارتفاع دارد می‌رسد. تاسیسات جزیره شامل یک باند فرودگاه و هلی‌کوپتر، یک موج شکن و اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های ماهیگیری و نظامی، کارخانه آب‌شیرین‌کن، سینمای روباز، مدرسه، مخابرات، بانک و غیره است.
 
سواحل جزیره ابوموسی یکی از زلال‌ترین و شفاف‌ترین آب‌های ساحلی را داراست و به این سبب یکی از بزرگ ترین پتانسیل های طبیعت گردی را در میان جزایر ایرانی دارد. فاصله میان ابوموسی و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ و کشتی های نظامی است که سبب می شود تا این جزیره از موقعیت استراتژیک فوق العاده ای برخوردار شود.
 
حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک از دوران امپراطوری‌های عیلامی، ماد، هخامنشی، اشکانی وساسانی ادامه دارد. جزایر سه‌گانه ایرانی در سال ۱۹۰۸ به طور کامل تحت اشغال بریتانیا به عنوان قیم رسمی امارات در آمد اما تا سال ۱۹۷۱ هیچ کدام از دولت‌های ایران این اشغال را قبول نداشته و ابوموسی به همراه تنب بزرگ و کوچک در تقسیمات کشوری ایران قرار داشتند.  

جزیره های خلیج فارس,جزایر ایرانی خلیج فارس

ابوموسی جنوبی ‌ترین جزیره ایرانی در استان هرمزگان و در آب های خلیج همیشه فارس است

 
در سال ۱۹۷۱ پس از توافق ایران و بریتانیا و پیش از خروج نیروهای نظامی انگلیس از منطقه و تأسیس کشور امارات متحده عربی، ابوموسی به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک پس از نزدیک به ۷۰ سال به ایران بازگردانده شد و طبق یک یادداشت تفاهم ارتش ایران در این جزیره نیرو مستقر کرد و به شارجه اجازه داده شد که یک پاسگاه پلیس محلی در آنجا داشته باشد.
 
در سال ۱۹۹۲ و پس از خاتمهٔ جنگ خلیج فارس امارات متحدهٔ عربی بر خلاف تفاهم ‌نامه، اقدام به طرح ادعاهای مالکیت بر جزایر سه‌گانه کرد که با واکنش شدید دولت وقت روبرو شد. شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه‌ای هشت ماده‌ای بر حق حاکمیت بی چون و چرای ایران بر جزایر تاکید کرد.
 
در بند هفتم این بیانیه آمده‌است: «طرح ادعاهای تاریخی در مورد سرزمین‌های ایران، اگرچه همواره به نفع ایران است، ما آن را به هیچ وجه به مصلحت امنیت منطقه نمی‌دانیم و تجربه ادعاهای مشابه از سوی عراق درس عبرتی در این زمینه‌ است. نام بوموسی برگرفته از نام یکی از سرداران کریم خان است که پس از حضور در این جزیره نام خود را بر آن نهاده است.
 
این جزیره در اسناد تاریخی و نقشه ها با نام " بوموو"، به معنی "بوم" در معنی "جا و مکان" و "اوو"یعنی آب و برروی هم به معنی مکان آب ثبت شده است. نام ابوموسی نامی جدید است که سابقه آن به حدود بیش از یکصد سال قبل باز می گردد. هنگامی که یکی از ساکنان این نام را بجای بوموسو رایج کرد.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

استان اردبیل جزو استان هایی از کشور ایران است که به دلیل بارندگی نسبتا زیاد، رودها و رودخانه های زیادی در آن جریان دارد. یکی از آن ها رودخانه بالخلی می باشد که در نزدیکی شهرستان نیر واقع شده است و یکی از زیباترین مکان های گردشگری این استان محسوب می شود. این رودخانه پر آب و خوش آب و هوا، یک مکان بسیار مناسب برای رفع خستگی از شلوغی شهر و آلودگی آن می باشد که در مجله مستر بلیط با این رودخانه بیشتر آشنا می شوید.

درباره رودخانه بالخلی

رودخانه بالخلی، جزء رودخانه هایی است که از بین دو کوه سرازیر می شود و حتی با رودخانه های موجود دیگر هم می پیوندد. در اطراف این رودخانه فضای بسیار سرسبزی نیز وجود دارد که گردشگران می توانند از آن برای نشستن کنار رودخانه استفاده کنند. همچنین این رودخانه جاری، قابلیت ویژه ای دارد و آن هم انواع گونه های گیاهی در اطراف رودخانه می باشد که برخی درمانی نیز هستند. آب بیشتر زمین های کشاورزی هم از این رودخانه تامین می شود و با راه های مختلف به زمین ها می رسد.

درباره رودخانه بالخلی

نقشه و معرفی بخش های مختلف

شاید رودخانه هایی را در سراسر ایران مشاهده کرده باشید که فصلی باشند و در یک زمان مشخص خشک شوند، خاصیت رودخانه بالخلی این است که همیشه پر آب و دائمی است و حتی در بدترین شرایط زمانی هم آب آن جریان دارد. همچنین رودخانه دارای انواع گونه های جانوری مثل ماهی ها می باشد و به همین دلیل جزو رودخانه های ماهی دار محسوب می شود. ماهی هایی که در رودخانه زندگی می کنند عبارت اند از؛ قزل آلای خال قرمز، ماهی سیاه، سس ماهی، شاه ماهی و ... . البته رودخانه بالخلی، دارای جانوران دیگری هم از جمله، سمور آبی و ... در آن زندگی می کنند‌. اگر در فصل مهاجرت پرندگان برای بازدید از رودخانه بروید، می توانید پرندگانی مثل، مرغ ماهی خوار و پرستو را هم مشاهده کنید که در اطراف دریاچه و دشت ها می چرخند. رودخانه بالخلی علاوه بر این که یک مکان مهم تفریحی در نیر محسوب می شود، دو سد مهم هم به رودخانه وابسته هستند و به نوعی آب شیرین هم از این رودخانه تامین می شوند‌. مستر بلیط به شما پیشنهاد می دهد تا در فصل های بهار و تابستان به انجا بروید و از آب خنک رودخانه و طبیعیت بکر اطراف لذت ببرید.

 

https://mrbilit.com/mag/balkhi-river/



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()