نوشته شده توسط : hsi

شکم گردی در قشم

  • ماهی برشته

از آن جایی که قشم جزیره است، بهترین گزینه ی غذایی آن در غذاهای دریایی اش است. آن ها شکم ماهی هایی مثل سرخو و سنگسر را خالی می کنند و بعد با مخلفاتی مثل گشنیز، شوید، پیاز خرد شده، ادیه و فلفل پر می کنند.

  • کلمبا

از دیگر غذاهای مخصوص قشم است که از گندم، ماهی و سبزی های معطر درست می شود. در این غذا اول گندم را در داخل آب می اندازند و بعد ماهی ای را که با سبزی مخلوط کرده اند به گندم اضافه می کنند.

  • برنج دیشو

قشمی ها این غذا را از محلول شیره ی خرما درست می کند  آن را می جوشانند و بعد برنجی که درست کرده اند را در این محلول می ریزند و می گذارند تا آب آن بخار شود و در آخر هم آن برنج را به همراه ماهی سرو می کنند.

شکم گردی در قشم

جاذبه های مهم گردشگری

  • ژئوپارک قشم

این ژئو پارک تنها ژئوپارکی در خاورمیانه است که ثبت جهانی شده است و در آن گونه های مختلفی از پرنده ها، جانوران چهارپا وخزنده ها زیست می کنند و به همین دلیل یکی از مهم ترین اکوسیستم ها را در ایران دارد.

  • تنگه چاهکوه

نمی توان از سفر به قشم گفت و نامی از این تنگه نبرد. تنگه چاهکوه در واقع دو دره  ی عمود بر هم با دیوارهای حفره دار است، حفره هایی که اندازه های مختلفی دارند و وجود آن ها باعث عجیب شدن شکل این دره شده است.

ژئوپارک قشم
  • جزیره ناز

جزایر ناز با تمام ساحل هایی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد، اینجا هنگام جزر، باریکه‌ای از شن‌های درخشان، سه صخره‌ بیرون آمده از آب را به قشم وصل می‌کنند. این جزایر را محلی‌ها دو کَردَه می‌نامند و در نقشه‌ها به نام جزایر ناز ثبت شده‌اند و با همین نام نیز برای گردشگران شناخته‌ شده هستند. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می توانند از بالای ارتفاعات، تنگه هرمز، جزیره لارک را تماشا کنند.

آدرس: استان هرمزگان، شهرستان قشم، بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم، جنب روستای چاهوی شرقی

 

 


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
 

به منظور اقامت در جزیره قشم گزینه های مختلفی پیش رویتان قرار دارد اما انتخاب بین آن ها بستگی به بودجه ای که شما برای سفرتان در نظر گرفته اید دارد.

متوسط هزینه ی اقامت در هتل های قشم از ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۴۰۰ هزار تومان هم متغییر است که این بستگی به این دارد که شما چه هتلی را برای اقامتتان انتخاب کرده اید.

لیست هتل ‌های متوسط و ارزان

هتل سورینت

 

تلفن: ۴۹۷۶۳۷۶۳-۰۷۶

آدرس: قشم، میدان گلها

هتل ارم قشم

 

تلفن: ۳-۳۵۲۲۹۰۸۰-۰۷۶

آدرس: قشم، بلوارآزادگان، روبروی شیلات

هتل ارم قشم

 

تلفن: ۳-۳۵۲۲۹۰۸۰-۰۷۶

آدرس: قشم، بلوارآزادگان، روبروی شیلات

هتل الوند ۱

 

تلفن: ۲۵۹۱۷۰۷۰-۰۷۶

آدرس: قشم، بلوار آزادگان، میدان سعدی

هتل مارینا ۲

 

تلفن: ۰۰۷۶۳۵۲۴۴۵۹۶

آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، خیابان فارس، مقابل درب جنوبی بازار ستاره

هتل فولتون

 

آدرس: قشم، میدان استقلال، بزرگراه خلیج فارس، بعد از کمپ هامون

لیست هتل‌های لوکس در قشم

هتل‌ های دیانا

 

آدرس: قشم، بلوار آزادگان، نبش میدان شهدای گمنام

هتل آرام

 

آدرس: قشم، بلوار ولیعصر، نرسیده به چهارراه پردیس، کوچه رضوان

هتل سما ۱

 

آدرس: قشم، چهار راه رسالت، رو به روی خیابان دانش

هتل کیمیا ۴

 

آدرس: قشم، میدان جهاد، بلوار صیادان

هتل آسماری

 

آدرس: قشم، بازار قدیم، میدان پاسداران، کوچه مسجد صاحب الزمان

 

هتل نخل زرین

 

آدرس: قشم، میدان گلها

رزرو آنلاین هتل در قشم

هزینه حمل و نقل در قشم

در جزیره ی قشم نه خبری از اتوبوس است و نه مترو، در نتیجه اگر ماشین همراهتان نبرده باشید مجبورید تا با تاکسی جابه جا شوید. اما اگر با ماشین خودتان رفته باشید شرایط بسیار متفاوت خواهد بود.

شرایط کرایه خودرو در قشم

البته می توانید در این جزیره ماشین کرایه کنید. به منظور کرایه اتومبیل از خدمات هتلی که در آن اقامت دارید سوال کنید چرا که اکثر هتل ها در کیش و قشم به مسافران خودشان ماشین کرایه می دهند.

اگر هتل محل اقامتتان امکانات کرایه خودرو نداشت می توانید از طریق سه سایت qeshmcar.com، rentqeshm.com و qeshmcarrental.ir اقدام به کرایه خودرو بنمایید.

مدارک لازم برای کرایه خودرو در قشم

  • کارت ملی، شناسنامه یا گذرنامه معتبر
  • گواهینامه رانندگی معتبر و دارای اعتبار
  • پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه (بستگی به شرکت و ماشین انتخابی دارد.)
    ** ممکن است برخی از شرکت های کرایه خودرو
 


:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

جزیره ی قشم در جنوب ایران و در استان هرمزگان واقع شده است و بزرگ ترین جزیره ی تنگه  ی هرمز محسوب می شود. از آن جایی که این جزیره در جنوب بندرعباس قرار گرفته است، از شمال به بندرعباس، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره ها ی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک محدود می شود.

مختصری از تاریخچه جزیره قشم

همان طور که در بالا هم گفته شد قدمت این جزیره به دوران ساسانیان می رسد و در آن دوران به آن ابرکاروان می گفته اند. گفته می شود که از دوران قب از اسلام و حتی از دوران پادشاهان ماد در  این جزیره سکونت می شده است، با پیدایش اسلام، مسلمانان جزیره را فتح کرده و اینگونه بود که کم کم همه چیز رنگ و شکل دیگری به خود گرفت. کم کم حکومت های مختلفی بر این جزیره حاکم بودند که از میان آن ها می توان به آل بویه اشاره کرد و در دورانی هم تحت تاثیر حمله  ی مغولان و حکومت ایلخانیان بود. کم کم اروپایی ها پایشان به اینجا باز شد و مدتی مخصوصا پرتغالی ها به آن حکومت کردند و این سلطه تا جایی در دوران قاجار شکل رسمی به خود گرفت تا اینکه دوران بعد از حکومت قاجار دوباره این جزیره به ایران برگردانده شد.

 

راهنمای سفر به قشم

اطلاعات ضروری قشم

کد قشم: ۰۷۶
فاصله از تهران: ۱۲۷۶ کیلومتر تا بندرعباس
مدت سفر زمینی: ۱۴ ساعت تا بندرعباس
مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
مدت سفر با قطار: ۱۹ ساعت تا بندرعباس

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به قشم

با توجه به این که جزیره قشم در جنوب کشور قرار دارد شرایط آب و هوایی آن گرم و به دلیل جزیره بودنش مرطوب هم می باشد. از ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور تقریبا می توان گفت گرم ترین روزهای این جزیره محسوب می شود اما در عوض هزینه سفر شما در این زمان نصف دیگر ماه های سال است. اما بهترین زمان سفر به قشم ماه های دی و بهمن است که بیشتر دمای این جزیره به ۴۶ و کمترین آن به ۱۶ درجه سانتی گراد می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

معرفی منطقه ایرندگان

در این قسمت از مجله مستر بلیط در مورد یکی از مناطق گردشگری در شهرستان خاش که با نام منطقه ایرندگان شناخته می شود توضیحاتی را برای شما ارائه می کنیم. شهر خاش با ارتفاع 1394 متر از سطح دریا از مرتفع ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان به شمار می آید. ارتفاع محل باعث شده این شهر از هوای نسبتاً معتدلی در استان برخوردار باشد. متوسط بارش سالانه حدود 148 میلیمتر و متوسط دمای سالانه 2/ 21 درجه سلسیوس است. این شهر در محدوده سرحد بلوچستان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین بخش های این استان به حساب می آید. در این شهرستان جاذبه های گردشگری گوناگونی وجود دارد که یکی از آنها منطقه ایرندگان به شمار می رود و از آب و هوایی مناسب در فصول گرم سال برخوردار است. این منطقه از روستاها و قسمت های مختلف تشکیل می شود که از شمال به شهر خاش و از جنوب به شهرستان ایرانشهر و از شرق به شهرستان مهرستان(زلبلی) و سیب سوران و از غرب به روستای کارواندر محدود می شود. روستاهای ايرندگان در دو طرف حاشيه يك رودخانه بزرگ با طول ٥٠ كيلومتر منظره و چشم اندازی زيبا از طبيعت پاك و سرسبز را به نمايش مي گذارد و از باغات خرما، جنگل های گز، نی زارهای فراوان، مزارع گندم و جو تشكيل است. در رشته كوه بيرك ايرندگان گونه های جانوری و گياهی زيادی از قبيل پلنگ، قوچ، بز كوهی، خفاش دم موشی، انواع خزندگان، كبك و تيهو و درختان داز و پُرك، بنه و صدر وحشی نيز وجود دارد از ديگر ظرفيت های اين منطقه كوهستانی می توان به وجود داروهای گياهی نيز اشاره كرد.

جاذبه های گردشگری ایرندگان

 

راه های دسترسی به منطقه

اگر از آن دشته افرادی هستید که می خواهید به این منطقه سفر کنید می توانید با خرید بلیط اتوبوس خاش به شهر خاش بروید سپس از آنجا به سمت این منطقه حرکت کنید. اگر هم تصمیم دارید با خودرو شخصی به این سفر بروید می توانید به سمت جاده ایرندگان حرکت کنید و به شهر ده رییس بروید.

 

https://mrbilit.com/mag/irandegan-area/



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

درباره غارهای خربس قشم

غار خربس، پدیده‌ ای طبیعی که در پانزده کیلومتری جزیره قشم در جنوب ایران قرار دارد. در ارتفاعات روستای خربس، آثاری را خواهید دید که برخی از محققین معتقدند محلی برای نیایش پیروان مهرپرستی یا پرستشگاه آناهیتا (خدای آب) بوده است. غار خربس جزو مکان های دیدنی و زیبایی است که با معماری صخره‌ ای خود دل بازدیدکنندگان را می برد.

 

غار خربس کجاست؟ عکس ها و دانستنی های این غار !

غار  خربس در حوالی شهر قشم
یکی از جاهای دیدنی قشم با نام مجموعه غارهای خربس شناخته می‌شود. این غارهای مجموعه‌ای، با شهر قشم در حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارند. شاید جالب باشد بدانید که غارهای خربس دقیقاً یک پدیدۀ منحصر به فرد زمین‌شناختی به شمار می‌روند. در واقع این غارها عبارتند از مجموعه‌ای از غارهای تودرتو که از فرسایش خاک به دست باد تشکیل شده‌اند. و این امر بسیار شگفت‌انگیز است که باد از قلب سنگ سخت عبور کند و بتواند غارهایی پدید آورد. بومی‌های ساکن در جزیرۀ قشم در همان زمانِ بسیار دور از ما، وقتی برای اولین بار با این غارهای تودرتو روبه‌رو شدند و هنرمندی باد بر دل سنگ سخت را دیدند این غارهای سنگی را به عنوان پناهگاه خود انتخاب کردند و در آن ساکن شدند. سنگ سخت در مقابل باد نتوانست مقاومت کند اما توانست انسان را در آغوش بگیرد و از او در مقابل سختی طبیعت یا حملۀ هم‌نوع محافظت کند.

در حال حاضر، در روزگار ما، سنگ‌هایی که روزی در هم شکستند و غارهایی که از دل آن سنگ‌ها پدید آمدند تا پناهگاهی باشند برای انسان آسیب‌پذیر، تبدیل شده‌اند به جاذبه‌ای جذاب برای تماشا و لذت‌بردن و حتی درس گرفتن. در سفر به جزیرۀ قشم از غارهای خربس غافل نباشید.

جاهای دیدنی نزدیک به غار خربس قشم

فاصله غار خربس قشم تا جزیره قشم: ۱۵ کیلومتر
فاصله غار خربس قشم تا دره ستارگان : ۹ کیلومتر
فاصله غار خربس قشم تا قلعه پرتغالی ها : ۱۴ کیلومتر
فاصله غار خربس قشم تا جزایر ناز : ۱۶ کیلومتر
فاصله غار خربس قشم تا مراکز خرید درگهان : ۱۵ کیلومتر
هتل های نزدیک به غار خربس قشم

هتل بوتیک ایرمان: ۱۳ کیلومتر
هتل ساحل طلایی: ۱ کیلومتر
اقامتگاه محلی لورد سوزا: ۱۹ کیلومتر
هتل آسماری: ۱۴ کیلومتر



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

اطلاعات مهم در مورد جزیرۀ قشم

سفر به قشم و دیدنی های آن، راهنمای سفر 3 روزه به قشم | مجله ایرانگرد

  • کد شهر قشم ۰۷۶ می‌باشد.
  • تهران تا بندرعباس به اندازۀ ۱۲۷۶ کیلومتر فاصله دارد.
  • اگر بخواهید به صورت زمینی به وسیلۀ خودروی شخصی از تهران به بندرعباس بروید در حدود ۱۴ ساعت در راه خواهید بود.
  • اگر بخواهید به صورت زمینی به وسیلۀ قطار از تهران به بندرعباس بروید در حدود ۱۹ ساعت در راه خواهید بود.
  • اگر بخواهید به صورت هوایی از تهران به بندرعباس بروید این فاصلۀ طولانی را فقط در مدت ۱ ساعت و نیم طی خواهید کرد.

اگر می‌خواهید با شناورها از بندرعباس به قشم بروید حتماً این قسمت را بخوانید …

اگر به وسیلۀ خودروی شخصی به قصد رسیدن به جزیرۀ قشم وارد بندرعباس شدید لازم است به سمت اسکله‌های پل و لافت حرکت کنید. این دو اسکله به انتقال خودروهای شخصی گردشگران از بندرعباس به جزیرۀ قشم اختصاص یافته‌اند. همچنین لازم است بدانید که این دو اسکله به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند. بنابراین هر زمان وارد بندرعباس شوید می‌توانید بدون توقف و انتظار به سمت اسکله بروید تا خودروی شما به قشم منتقل شود. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۵۴۳۴۰۸۱ با پیش شمارۀ ۰۷۶۳ ارتباط برقرار کنید.

همچنین لازم است بدانید که شناورهای تندرو تنها از ساعت ۶ تا ساعت ۲۱:۳۰ فعال هستند. اتوبوس‌های دریایی نیز از ساعت ۶ تا ۱۸:۴۵ دقیقه در حال خدمت‌رسانی خواهند بود. علاوه بر این قایق‌های شناور نیز تنها از ساعت ۶ تا ۱۸:۴۵ دقیقه و لنج‌ها فقط و فقط از ساعت ۲۱:۳۰ تا ساعت ۲۲ به فعالیت می‌پردازند. به این ترتیب برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مسأله‌ای در روزهای زیبای سفر خود به جزیرۀ قشم با توجه به زمان فعالیت وسیله‌ای که مناسب شما است برنامه‌ریزی کنید



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

در بازار درگهان انواع و اقسام اجناس از قبیل پوشاک، خوراکی و حتی لوازم خانگی و غیره به فروش می‌رسند. همچنین لازم است اضافه کنم که قیمت اجناس در این بازار در مقایسه با سایر بازارها مخصوصاً در شهرهای دیگر بسیار متفاوت است.

بازار بزرگ درگهان

هتل کیمیا 4 قشم
هتل
3 ستاره
یکی از بهترین هتلهای قشم و آخرین هتل از گروه هتلهای کیمیای قشم، هتل کیمیا 4 است که با فراهم کردن امکانات کامل و شیک اقامتی، گزینه ای بسیار مناسب برای اقامت در قشم است.

هتل ارم قشم
هتل
4 ستاره
دومین هتل 4 ستاره قشم و یکی از هتلهای لوکس قشم که در سال 1395 افتتاح شده و در حال حاضر می توان آن را بهترین هتل قشم نامید. هتل ارم دارای امکانات کامل اقامتی در حد یک هتل 4 ستاره تاپ می باشد.
هتل آلاله 2 درگهان قشم
هتل
3 ستاره
اگر قصد سفر به درگهان قشم و خرید از بازارهای آنرا داشته باشیم، برای اقامت گزینه های محدودی پیش رو داریم. یکی از این گزینه ها که اتفاقا گزینه مناسبی هم هست، هتل آلاله 2 قشم می باشد
هتل پلاس قشم
هتل آپارتمان
3 ستاره
هتل آپارتمان پلاس قشم یکی از شیکترین هتل های قشم می باشد که در نزدیکی بازار سنتی قشم، دریا، قلعه تاریخی پرتغالی ها، ایستگاه سواری های درگهان، پارک شهر ساحلی و سایر مراکز تفریحی و خرید قشم قرار دارد.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

استان زنجان یکی از استان های سردسیر ایران به شمار می رود که مقصد افراد زیادی در فصول بهار و تابستان است. همین نوع اقلیم به همراه بارش های فراوان باعث شده است که این استان یکی از سرسبزترین استان های کشور به حساب آید و در آن جاذبه های طبیعی فراوانی وجود داشته باشد. رودهای پر آبی در سراسر استان در جریان هستند که برخی از آنها قزل‌اوزن، زنجان رود، شورکات نام دارند. در شهرستان های مختلف آن نیز همین موضوع صادق و جاذبه های طبیعی بی نظیری در آنها پیدا می شود که سالانه طبیعت گردان زیادی را به سمت خود می کشانند. یکی از شهرستان های این استان که علاوه بر طبیعت بی نظیرش، آثار تاریخی زیادی هم دارد شهرستان ماهنشان است. این شهرستان با توجه به میزان آثار تاریخی اش، از قدمت بالایی برخوردار است و افراد زیادی این شهرسستان را مقصد سفر های خود قرار می دهند. در این بخش از مجله مستر بلیط به سراغ یکی از جاذبه های طبیعی ماهنشان رفته ایم تا شما را با آن بیشتر آشنا کنیم.این جاذبه طبیعی ییلاق قارقالان نامیده می شود، که طرفداران فراوانی دارد که در تابستان رهسپار این دیار می شوند. اگر دوست دارید در مورد آن بیشتر بدانید این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معرفی ییلاق قارقالان

راه های دسترسی به منطقه ییلاقی

برای رفتن به این منطقه می توانید در ابتدا بلیط اتوبوس ماهنشان را تهیه کنید و سپس با تاکسی خود را به این منطقه برسانید. هر چند که برای رفتن به این ناحیه ییلاقی خودرو شخصی وسیله ای مناسب تر به حساب می آید. اگر از ماهنشان به مقصد این ناحیه حرکت کردید باید وارد جاده ماهنشان - پری شوید که پس از طی کردن 68 کیلومتر به این محل می رسید.

https://mrbilit.com/mag/qarqalan-summer/



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

تاریخچه روستای شیرین آباد

این روستا با قدمت دیرینه ای که دارد در میان ابرها و جنگل قرار گرفته است. از مواردی که نشان دهنده تاریخچه و قدمت آن است، مشاهده گونه های متنوع و نادر جانوران در این روستا و جنگل های ابر که برای رسیدن به شیرین آباد ناچار به گذر از آن هستید است. گونه های جانوری از انواع مختلفی در این طبیعت دیده می شود که کم هم نیستند، برای مثال خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، گراز، روباه، خرگوش، بز، شوکا و مار همچنین پرندگانی از جمله کبک، کبوترهای جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول. اگر جزء آن افرادی هستید که به شناسایی گونه های مختلف و نادر گیاهان علاقه مند هستید، جنگل ابر را که در طول مسیر از آن می گذرید به شما پیشنهاد می کنیم. از ویژگی های منحصر به فرد این ناحیه، جنگل های هیرکانی با قدمت 40 ساله به شمار می رود که جزء مهم ترین میراث طبیعی ایران شناخته شده است. در ضمن در این جنگل ها چهل نوع گیاه دارویی یافت شده استف از جمله عصاره سرخدار که به استخراج ماده ضد سرطان رحم و تخمدان از مقدار 4 یا 5 گرم آن می پردازند. معروف ترین گیاهی که در این منطقه شناخته شده، درخت اورس از گونه سروها است.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

همانطور که تا اینجای مطالب با ما همراه بودید، فهمیدید که باید برای رسیدن به روستای شیرین آباد در استان گلستان، شهرستان علی آباد کتول، که در منطقه زرین گل واقع شده است، باید از جنگل ابر گذر کنید. جنگل ابر با وسعت 35 هزار هکتار که در فاصله 45 کیلومتری از موقعیت شمالی شاهرود و در فاصله 12 کیلو متری از روستای ابر که در مسیر شاهرود – آزادشهر قرار گرفته است. در نهایت این جنگل به آزاد شهر واقع در استان گلستان می رسد که در فاصله 76 کیلومتری از گرگان قرار گرفته است. اما در ارتفاع 900 متری از سطح دریا، روستای شیرین آباد در استان گلستان قرار گرفته است. برای رسیدن به روستا شیرین آباد که در محدوده ابرها و جنگل ها قرار گرفته است، باید مسیر داخل جنگل ابر را به اندازه 7 کیلومتر پیاده روی کنید که در تمام مسیر شاهد شیب منفی مسیر خواهید بود. برای رفتن به روستا از سمت علی آباد، خرید بلیط اتوبوس را انجام دهید و با پیمودن مسیر به روستای شیرین آباد بروید.

https://mrbilit.com/mag/shirinabad-village/



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

درباره بلس کوه

همانطور که چندی قبل اشاره شد، بلس کوه یک مکان تفریحی واقع در استان مازندران و شهرستان تنکابن است که سالانه افراد بسیاری را به خود جذب می نماید. این منطقه گردشگری که دارای مساحت 11211 هکتار است، بیش از بیست سال است که مورد حفاظت قرار دارد. در واقع بلس کوه در کوهستان واقع شده است و در اطراف آن جنگل های هیرکانی به چشم می خورد که فضای بسیار سر سبزی را ایجاد نموده است. شاید نام رودخانه های دو هزار و سه هزار در استان مازندران به گوش تان خورده باشد، کوه بلس دقیقا در میان این دو رودخانه به واقع شده است که البته جزء مناطق ییلاقی محسوب می گردد. لازم به ذکر است که بلس کوه، در جنوب شهرستان تنکابن دیده می شود و دارای اهالی خون گرم و مهربانی است که با رویی گشاده به استقبال توریست ها می روند که همین موضوع سبب دلگرمی گردشگران می گردد. مردم این منطقه معمولا معیشت خود را از طریق کشاورزی و دامداری می گذرانند و در مزرعه ای نزدیک به محل زندگی شان به زراعت و پرورش دام می پردازند. در این منطقه علاوه بر چرای دام ها، قاچاق بیش از حد چوب صورت می گیرد که این موضوع سبب شده حفاظت از بلس کوه به صورت جدی تری انجام گردد. اگر می خواهید با بلس کوه و موقعیت مکانی آن بیش تر آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا با ما در ادامه این مقاله همراه بمانید.

درباره بلس کوه

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

برای این که بتوانید از این منطقه گردشگری دیدن نمایید و خاطره خوشی را برای خود به ارمغان آورید، می توانید از دو روش اقدام کنید: استفاده از بلیط اتوبوس تنکابن و استفاده از اتوموبیل شخصی. اگر می خواهید با خودروی شخصی خود به بلس کوه سفر کنید، کافی است از محل سکونتتان از طریق جاده های متفاوت خودتان را به استان مازندران برسانید و پس از آن به سمت جنوب شهرستان تنکابن حرکت نمایید.

https://mrbilit.com/mag/kuh-e-beles-kuh/

 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

تاریخچه

اگر علاقه ای به مطالعه تاریخ داشته باشید، به خوبی متوجه می شوید که از گذشته تا به امروز، این رود زیبا وجود داشته و تقریبا در هر کتاب تاریخی از رود کارون نام برده شده است. این رود قطور که به مرور زمان درست شده، خیلی از جنگ ها را به خود دیده است که برخی از همین جنگ ها، بر سر تصرف کارون یا همین رود بوده است. اما در هر کدام از این جنگ ها، ایران موفق شد و کسی نتوانست کارون را به طور کامل تصرف کند. حال با مستر بلیط تا انتها همراه باشید، تا کمی راجب جغرافیای این منطقه برایتان شرح دهیم.

 

درباره

نقشه و معرفی بخش های مختلف

رودخانه کارون در کوههای  زاگرس و در غرب اصفهان طغیان کرده و سیر پیچشی را به سمت خلیج فارس دنبال می کند. دهانه این رود فقط حدود 250 کیلومتر است، در حالی که رودخانه در اصل مسافتی بین 860 تا 890 کیلومتر را طی می کند. همچنین این رود، در کوهستان بسیار قابل توجه است؛ البته بیشتر در دشت مشخص می شود. مسیر رودخانه را می توان به سه بخش طبیعی تقسیم کرد:

1) مسیر کوهستانی سر بالا که تا سر چشمه گتوند ادامه دارد و به مکانی که کوه ها رو به اتمام می روند، تمام می شود.

2) مسیر میانی شوارتار تا محل اتصال با آب دز.

3) از اهواز به سمت دشت آبرفت خوزستان، جایی که رودخانه به آرامی به سمت شط العرب جریان دارد.می توانید با تهیه کردن بلیط هواپیما اهواز، به آن جا سفر کنید، یا این که با اتوبوس یا تور گردشگری برای بازدید کردن از این مکان بروید و یک روز خاطره انگیز را برای خود بسازید.

 

https://mrbilit.com/mag/karun-river/

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()