نوشته شده توسط : hsi

پیشنهاد ویژه برای موتور سواری

جزیره زیبای کیش از نظر آب و هوایی در فصل زمستان تقریبا ساعت ۴ و در فصل تابستان در ساعت ۷ هوای بسیار خوب و مطلوبی دارد در این ساعات بهترین زمان برای موتورسواری در جزیره کیش خواهد بود. شما می توانید موتور برقی را برای تفریح انتخاب کرده و همراه با غروب خورشید خط غربی ساحل کیش را طی کنید. همچنین می توانید از زیبایی بی نظیر منظره اطراف و آرامشی که در آن حاکم است لذت کافی را ببرید و به دور از شلوغی و زندگی ماشینی مدتی را در جزیره زیبای کیش به صدای مرغان دریایی و امواج آب گوش دهید. اگر قصد موتور سواری دارید بهترین مکان خلیج شرقی جزیره است که تقرببا ۵.۵ کیلومتر مسافت را دارد. در صورت شارژ کامل موتور رفت و آمد در این مسیر ۳ تا ۵ بار امکان پذیر است و شما‌ می توانید همزمان با زیبایی های طبیعت منظره و صدای امواج که با ساحل برخورد می کنند را بشنوید و‌ لذت ببرید. 

 

شرایط موتورسواری در جزیره کیش

اگر می خواهید موتور برقی اجاره کنید و به گشت و گذار بپردازید باید برخی شرایط را داشته باشید که در ادامه‌ مستر بلیط برای شما خواهیم گفت.

- فردی که قصد اجاره موتور برقی را دارد باید حداقل ۱۵ سال سن داشته باشد.

- باید کارت شناسایی خود را به همراه ببرید و در زمان اجاره مبلغ ۵۰ هزار تومان را برای ودیعه بپردازید.

با این تفریحات شما می توانید لحظاتی خاطره انگیز را برای خودتان رقم بزنید؛ البته در ابتدا باید بلیط هواپیما کیش را تهیه کرده و خودتان را به مقصد برسانید.

- استفاده از کلاه ایمنی لازم و ضروری است.

- تنها مسیری که مجاز به رفت و آمد دارید مسیر دوچرخه سواری است، از تردد در مسیرهای دیگر از جمله خیابان و پیاده رو خودداری کنید اگر این قانون را رعایت نکنید مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه خواهید شد.

- اگر زمان استفاده از اسکوتر برقی به آن آسیبی وارد شود باید خسارت وارده را جبران کنید، اما اگر خود شما صدمه دیده باشید ایستگاه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شما نخواهد داشت.

موتورسواری در جزیره‌ کیش، لذت، سرعت، هیجان

برای موتورسواری در جزیره کیش چه میزان هزینه لازم است؟

در واقع تفریحات جزیره کیش هزینه مناسبی دارند یکی از این تفریحات نیز اجاره موتور برقی است هزینه پائینی دارد. این مبلغ متغیر و وابسته به شرکت ارائه دهنده و نوع موتوری است که شما می خواهید سفارش دهید. برای اجاره موتور برقی هزینه ای که باید بپردازید این مبلغ ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است. البته روزها و شرایط ویژه اجاره موتور برقی متغیر است، به عنوان مثال هنگامی که جزیره کیش پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است مبلغ اجاره موتورها نیز افزایش می یابد.

 

 

 https://mrbilit.com/mag/motorcycling-on-kish/



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

استان هرمزگان نام یکی از استان های جنوبی ایران است، که در شمال تنگه هرمزگان قرار گرفته است.جزیره قشم یکی از جزایر استان هرمزگان که به عنوان بزرگترین جزیره ایران و بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا است، که سواحل آن برای بندر گاه مناسب است.علاوه بر جمعیت بومی و ساکن، جزیره قشم دارای جمعیت غیر بومی و مهاجر بسیاری است، که در بخش های مختلف از جمله تجارت، صنایع معادن، ارگان ها و دیگر بخش ها اشتغال دارند.زبان مردم قشم، مانند تمامی ساکن بنادر سواحل جنوب کشور فارسی است و برای تمامی گردشگران تور قشم که به این جزیره زیبا سفر می کنند قابل فهم است.

 

مردم قشم

 

استان هرمزگان از جهت شمال با استان کرمان و از غرب با فارس و بوشهر، از شرق با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن نیز خلیج فارس و دریای عمان ارتباط دارد.استان هرمزگان دارای سیزده شهرستان، بیست و سه شهر و دوهزارو صدو هفتاد دهستان و آبادی است که هر کدام از آن ها لحجه ها و گویش های متفاوتی دارند. زبان مردم قشم و لهجه های محلی و متدوال مردم این شهر و روستا تقریبا یکسان است، با این تفاوت که اهالی شهر قشم و درگهان، به سبب رفت و آمد با مردم میناب، بندر عباس و دیگر بنادر در مجاور، با لهجه نزدیک به بندر عباس و دیگربنادر مجاور، با لهجه نزدیک به بندر عباس، مینابی (بندری)، پلی (بندر پل خمیر) صحبت می کنند. 

در روستا های اعماق جزیره به سبب مسافرت به شیخ نشینان و هندوستان به زبان و گویش های عربی هندی صحبت می کنند. گردشگران تور قشم جالب است بدانید، به طور کلی زبان مردم این جزیره آمیخته ای از زبان فارسی، بندری، هندی و انگلیسی است.مردم شهر قشم و روستاهای شمالی به تدریج با افراد غیر بومی به آن منطقه تغییر لهجه داده اند، میتوان نتیجه گرفت که زبان مردم قشم به دلیل رفت وآمد و تماس با کشور های مختلف، بر زبان و لهجه مردم این جزیره تاثیر گذاشته است.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

همان طور که در بالا هم گفته شد قدمت این جزیره به دوران ساسانیان می رسد و در آن دوران به آن ابرکاروان می گفته اند. گفته می شود که از دوران قب از اسلام و حتی از دوران پادشاهان ماد در  این جزیره سکونت می شده است، با پیدایش اسلام، مسلمانان جزیره را فتح کرده و اینگونه بود که کم کم همه چیز رنگ و شکل دیگری به خود گرفت. کم کم حکومت های مختلفی بر این جزیره حاکم بودند که از میان آن ها می توان به آل بویه اشاره کرد و در دورانی هم تحت تاثیر حمله  ی مغولان و حکومت ایلخانیان بود. کم کم اروپایی ها پایشان به اینجا باز شد و مدتی مخصوصا پرتغالی ها به آن حکومت کردند و این سلطه تا جایی در دوران قاجار شکل رسمی به خود گرفت تا اینکه دوران بعد از حکومت قاجار دوباره این جزیره به ایران برگردانده شد.

 

راهنمای سفر به قشم

اطلاعات ضروری قشم

کد قشم: ۰۷۶
فاصله از تهران: ۱۲۷۶ کیلومتر تا بندرعباس
مدت سفر زمینی: ۱۴ ساعت تا بندرعباس
مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
مدت سفر با قطار: ۱۹ ساعت تا بندرعباس

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به قشم

با توجه به این که جزیره قشم در جنوب کشور قرار دارد شرایط آب و هوایی آن گرم و به دلیل جزیره بودنش مرطوب هم می باشد. از ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور تقریبا می توان گفت گرم ترین روزهای این جزیره محسوب می شود اما در عوض هزینه سفر شما در این زمان نصف دیگر ماه های سال است. اما بهترین زمان سفر به قشم ماه های دی و بهمن است که بیشتر دمای این جزیره به ۴۶ و کمترین آن به ۱۶ درجه سانتی گراد می رسد.

راهنمای سفر به قشم

اقامت در جزیره قشم

به منظور اقامت در جزیره قشم گزینه های مختلفی پیش رویتان قرار دارد اما انتخاب بین آن ها بستگی به بودجه ای که شما برای سفرتان در نظر گرفته اید دارد.

متوسط هزینه ی اقامت در هتل های قشم از ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۴۰۰ هزار تومان هم متغییر است که این بستگی به این دارد که شما چه هتلی را برای اقامتتان انتخاب کرده اید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
قشم,جزیره قشم,جاذبه های گردشگری قشمتنگه‌ی چاهکو در جزیره قشم

 

سفری به آریزونای ایران + تصاویر شگفت انگیز
خیلی عجیب نیست که ما از داشته‌های خود غافل باشیم؛ اما در این چند ساله، به‌همت تغییرهای نسلی و تکنولوژیکی، بهبهودهایی در این زمینه‌ها به‌دست آمده و در حال شکل‌گیری است. یکی از این موردها، معرفی رو به رشد تنگه‌ی نادر و زیبای «چاهکو» در جزیره‌ی قشم است. «قشم» نه‌تنها بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران، بلکه بزرگ‌ترین جزیره‌ی خلیج فارس است؛ تا جایی که بد نیست بدانید دومین جزیره‌ی خلیج فارس که 2.5 برابر از قشم کوچک‌تر است، بحرین نام دارد؛ کشور بحرین!

 

قشم,جزیره قشم,جاذبه های گردشگری قشمجزیره‌ی قشم بزرگترین جزیره ایران


جزیره‌ی قشم در چند دهه‌ی گذشته، به‌موازات جزیره‌ی کیش، در زمینه‌ی صنعت گردشگری، توسعه‌ها و موفقیت‌هایی داشته است. این جزیره که هم از طریق هوایی با پروازهای مستقیم و هم از طریق مسیر ترکیبی ریلی (تا بندرعباس) و سپس انتقال با لنج، میزبان مسافران بسیاری بویژه در فصل‌های سرد و خنک پاییز، زمستان و نیز تعطیلات نوروزی است، علاوه بر ویژگی خرید در منطقه‌ی آزاد که بازارهای سنتی و مدرن زیادی را تقویت کرده است، ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی‌اش هم طرفداران ویژه‌ای دارد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi

 

مدرسه کمالیه,مدرسه کمالیه قشم,بناهای تاریخی قشم

مدرسه کمالیه یکی از بناهای تاریخی قشم

 

مدرسه کمالیه از آثار تاریخی قشم محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. مسافران تور قشم که علاقه مند به تاریخ هستند می توانند به مدرسه تاریخی کمالیه قشم رفته و کتاب های خطی و قدیمی که مربوط به حدیث و فقه و مذهب اسلامی است را ببینند.

آشنایی با مدرسه علمیه کمالیه قشم

جزيره قشم دارای دارالعلوم هايى با پيشينه طولانی است که شايد از قديمى ترين و پرسابقه ترين مدارس علوم دينى در اين زمينه مدرسه تاريخى کماليه باشد. مدرسه دينى آل کمال قشم، که به اختصار کمالى ناميده مى شود. مدرسه تاریخی کمالیه قشم در سواحل خلیج فارس از جاذبه های توریستی می باشد که قدمت آن به حدود ۳۰۰ سال پیش بر میگردد. طالبان علوم دینی از فاصله های دور و نزدیک به این مکان می آمدند تا علم و دانش فرا گیرند.

 

مدرسه تاريخى کماليه در محوطه اى بزرگ و محصور در نخل هاى کهن بنا شده و نمونه اى زيبا از معمارى اسلامى است. کتابخانه و مدرسه کماليه به عنوان يکى از جاذبه هاى فرهنگى مذهبى جزيره شهرت دارد و محل بازديد و مراجعه پژوهشگران، شخصيت هاى فرهنگى، علماى دينى و مقامات کشورى است.

مدرسه کمالیه,مدرسه کمالیه قشم,مدرسه علمیه قشم

مدرسه کمالیه نمونه اى زيبا از معمارى اسلامى است

 

کتاب‌های تاریخی مدرسه کمالیه

 

شما می توانید در کتابخانه این مدرسه کتاب‌های قدیمی و ارزشمند را مشاهده کنید. تعداد کتاب هاى مدرسه تاريخى کماليه بيش از 20 هزار جلد چاپى و خطى به زبان فارسى و عربى است. کتاب هاى خطى نيز در حدود 2000 جلد است که عموماً به دست خط علماى بنى کمال که در عصر خود عالم بوده و شهرتى به سزا داشته اند نوشته شده اند. کتاب هاى خطى مدرسه بيش تر در زمينه تفسير، حديث، صرف، نحو، تاريخ، بيان، بديع و فقه و توحيد است.

 

علما و مدرسين نامى مدرسه

از علما و مدرسين نامى مدرسه از گذشته تا حال مى توان: شيخ محمد کمال، بانى و بنيان گذار مدرسه، شيخ يحيى پسر شيخ محمد کمال، شيخ زکريا پسر شيخ يحيى و شيخ محمد شيخ زکريا را نام برد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hsi
قشم,جاهای دیدنی قشم,مکان های دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

 

سفر همیشه یکی از جذا‌ب‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توان داشت. با این وجود، محدودیت‌ها و قوانین خاص خود را دارد. حتی فصل گرما و تابستان که بازار سفرهای تفریحی و گردشی حسابی و داغ و پرطرفدار است، نمی‌توان به همه‌ی نقاط ایران سفر کرد. اگر اهل سفرهای فصلی و هیجان‌انگیز هستید،  یکی از بهترین مقصد‌هایی است که در زمستان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما به جا خواهد گذاشت. بزرگ‌ترین جزیره استان هرمزگان و بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران که طبیعتی بی‌نظیر و متنوع دارد. برای آشنایی با جاهای دیدنی قشم ، جزیره‌ی عجایب هفتگانه ایران، تا پایان همراه ما باشید.

 

جاهای دیدنی قشم

قشم آنقدر جاهای دیدنی و زیبا دارد که بدون شک در یک سفر کوتاه و مختصر نمی‌توان به سراغ همه‌ی آنها رفت. از جزایر ناز گرفته تا جزیره‌ی هرمز، نگین سرخ خلیج‌فارس. همگی در میان لیست بهترین مکان‌های دیدنی قشم قرار دارند. برای آشنایی با این مکان‌ها از جزایر ناز شروع کنیم.

 

جزایر ناز در فاصله‌ی ۲۲ کیلومتری از قشم قرار گرفته. جزیره‌ای که فاقد ساحل شنی است و اطراف آن با دیوارهای صخره‌ای احاطه شده است. این جزیره مسکونی نیست و تنها محل استراحت صیادان بومی و محلی است. مثل بسیاری از جزیره‌های قشم،‌ پس از پایان روز و اتمام تفریح و گردش، باید به جزیره‌های اطراف که امکانات رفاهی دارند برگشت.

 

برای کسانی که دوست‌دار دنیای زیر آب هستند، جزیره‌ی هنگام یکی از بهترین پیشنهاد‌هایی است که توصیه می‌شود سفر و دیدن آن را در برنامه‌ی خود داشته باشند. جزیره هنگام در فاصله‌ی دو کیلومتری جنوب شرقی قشم قرار دارد. شکل آن یک مخروط ناقص است و از صخره‌های مختلف و ساحل شنی تشکیل شده.

 

دلفین‌ها، نوعی آهوی خاص و زیبا به نام جبیر و خاردم مصری، کروکودیل پرورش‌یافته در «پارک کروکودیل نوپک» بخشی دیگر از حیات وحش زیبای این جزیره است.

 

یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعی که جزیره‎ی هنگام را با آن می‌شناسند، فیتوپلانکتون‌های دریایی است. فیتوپلانکتون‌ها با فرارسیدن شب، از خود نور آبی ساطع می‌کنند و درخششی زیبا و خیره‌کننده روی ساحل جزیره‌ی هنگام می‌سازند.

 

از کنار حیات زنده‌ی جانوری در جزیره‎ی هنگام که بگذریم، دره‌ی ستارگان هم یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم است که در میان مسافران و بازدیدکنندگان این جزیره حسابی معروف شده است.

 

داستان و روایت‌های ساخت این جزیره متفاوت است. بومیان جزیره معتقدند دو میلیون سال پیش، ستاره‎ای از آسمان به درون جزیره افتاد و این اشکال عجیب‌وغریب را در جزیره ایجاد کرد. به همین دلیل است که آن را به نام دره ستارگان می‌شناسند.

 

برخلاف تصور عامیانه اهالی جزیره، بررسی‌ها و نتایج انجام شده‌ی علمی می‌گوید این دره بر اثر پدیده‎های زمین‎‌شناسی مثل فرسایش توسط آب‌های سطحی، تندبادها و رگبارهای فصلی به وجود آمده است.

 

قشم آنقدر طبیعتی شگفت‌انگیز و چشم‌نواز دارد که تنها به صحبت و دیدن یکی دو مورد از آنها نمی‌‌توان قانع شد. برای دیدن لیستی کامل از جاهای دیدنی قشم سری به صفحه‌ی سفرزون بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()