بهترین رستوران‌های قشم
نوشته شده توسط : hsi

 

اگر به قشم سفر کنید و غذاهای قشمی نخورید یکی از بزرگترین لذت‌هایی که ممکن بود در زندگی‌تان ببرید را از دست داده‌اید. پس در سفر به قشم زیبا تا می‌توانید شکمگردی و طعم‌های تازه تجربه کنید. مهم‌ترین ویژگی غذاهای قشمی پر ادویه بودن است. این غذاها اغلب طعمی شبیه به طعم غذاهای هندی را دارند و ادویه‌های کاری و فلفل‌هایی که درشان استفاده می‌شوند حسابی اشک از چشمانتان سرازیر می‌کنند.

بهترین رستوران های قشم و شیک ترین رستوران های قشم در سال 96

احتمالا به عنوان یک مسافر قشم مهمترین سوالتان این است که این غذاهای هیجان‌انگیز را کجا تجربه کنیم؟ در این یادداشت چند تا از بهترین رستوران‌های قشم را با هم بررسی می‌کنیم.

رستوران خاله

اگر به دنبال غذاهایی با طعم خانگی هستید و دقیقا دلتان می‌خواهد بدانید قشمی‌ها خودشان در خانه‌هایشان چه می‌خورند و چه طعم‌هایی را می‌چشند حتما به رستوران خاله سری بزنید. خاله از زنان جزیره است که خودش به پشتوانه هنر آشپزی‌اش یک کسب و کار راه انداخته. سمبوسه‌های این رستوران در کل قشم شهرت خاصی دارند. به جز سمبوسه انواع غذاهای دریایی مانند کوسه، صدف و غذاهای میکس دریایی هم می‌پزد که همه‌شان حسابی خوشمزه و تعریفی‌اند.

رستوران نعیم

هر چند نعیم به نسبت بعضی رستوران‌های جزیره کمی گران است اما این قیمت شاید به تنوعی که در منوی غذایی‌اش دارد می‌ارزد. بیش از همه این رستوران به میگو‌های پفکی‌اش شهرت دارد. اما اگر دلتان می‌خواد غذایی بدون ادویه و به جز غذاهای سنتی جزیره بخورید، اینجا جای مناسبی برای شماست. استیک، کباب و مرغ از دیگر غذاهای نعیم است.

رستوران قلعه

این رستوران از بهترین‌هّاست. می‌توانید رو به دریا بنشینید و از ماهی‌هایی که همان روز صید شده‌اند نوش جان کنید. جالب است که روزهایی که صید نیست رستوران هم تعطیل است و همین نشان می‌دهد غذاهای دریایی این رستوران تا چه حد تازه و ویژه هستند.

رستوران قله کنار قلعه پرتقالی‌هاست و منوی دریایی‌اش از نظر تنوع کاملا یگانه و منحصر به فرد است.

رستوران الوند

الوند در ابتدا کنار دریا بود. این روزها رستوران به هتل الوند نقل مکان کرده و مثل قبل آن نمای زیبا از موج‌ها را نمی‌توانید ببینید. الوند یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌ّهای قشم است. بشقاب دریایی‌اش حرف ندارد و ترکیب شگفت‌انگیزی از کباب شیر ماهى و قلیه ماهى و میگو و ماهى سوخارى است.

دقت کنید که به غذاهایی که انتخاب می‌کنید درصدی هم حق سرویس اضافه می‌شود. در کل به نسبت نرخ‌های جزیره این رستوان در دسته‌ی گران‌ترها قرار می‌گیرد. اما خب هیچ ارزان و گرانی بی حکمت نیست و کیفیت الوند می‌تواند قیمتش را توجیه کند.

شما کدام یک از رستوران‌ّهای قشم را تجربه کرده‌اید؟ کدام‌یک را بیش از بقیه دوست داشته‌اید و به بقیه توصیه می‌کنید؟ با ما درمیان بگذارید.





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: