آتشکده گیلانکشه
نوشته شده توسط : hsi

 

معماری آتشکده گیلانکشه

این آتشکده مانند دیگر آتشکده های به جا مانده از دوران گذشته دارای پلانی  مربع شکل است که در چهار سمت آن دیوار هایی کشیده شده است و در قسمت سقف آن، گنبدی را ایجاد کرده اند. پلان این بنا از داخل به صورت چلیپایی است و در سمت جنوبی آن درب ورودی قرار دارد. در سمت شرق بنا و چسبیده به آن، در کنار ایوان ورودی بقایای پلکانی دیده می شود، که احتمالا در گذشته از طریق آن به قسمت فوقانی ارتباط می یافت. در دیوارهای داخلی بنا طاق نماهایی با قوس جناغی ایجاد شده، این المان ها نقشه فضای داخلی را به چلیپایی تبدیل کرده است و در بالای هریک از طاق نماها طاقچه های کوچک مثلثی را ساخته اند. مصالحی که در ساخت این آتشکده مورد استفاده قرار گرفته، قلوه سنگ، ملاط آهک و گچ است.

برای سفر به طارم می توانید بلیط اتوبوس را خریداری کنید و سفری لذت بخش را تجربه کنید، موقع خرید بلیط اتوبوس مستر بلیط می تواند شما را یاری کند.

راه های دسترسی به آتشکده گیلانکشه

راه های دسترسی به آتشکده گیلانکشه

همانطور در قسمت های قبل توضیح دادیم، این بنا در نزدیکی روستای گیلانکشه در شهرستان طارم قرار دارد. اگر قصد دارید از این بنا دیدن کنید باید خود را به این محل برسانید. با استفاده از خودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل درون استانی می توانید به این منطقه سفری داشته باشید.
https://mrbilit.com/mag/gilankeshe/




:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: