بهترین و بصرفه ترین راه سفر به قشم
نوشته شده توسط : hsi

سفر به قشم در فصل مناسب

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در کاهش هزینه های سفر به قشم یا هر مقصد دیگر، دقت در انتخاب زمان و فصل سفر می باشد. در نتیجه در همان ابتدای راه باید با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مقصدتان، ببینید که کدام روز و ماه از سال بیشتر توسط گردشگران مورد توجه قرار میگیرد و درست همان روزها را از برنامه ی شروع سفر حذف کنید.
برای مثال، شرایط آب و هوایی قشم شرایط مناسبی را برای سفرهای زمستانی و همچنین نوروزی فراهم میکند و در این روزها شاهد حضور تعداد بسیار زیاد گردشگر در این جزیره و جزایر اطراف آن خواهید بود. نکته ی مهم اینکه، در این مواقع هزینه هایتان چند برابر سایر روزهای سال خواهد بود، اما اگر شما هم دوست دارید تا زیباترین چهره ی قشم را در بهترین شرایط آب و هوایی مشاهده کنید، باید به دنبال سایر روش و راه های سفر به قشم با هزینه ی کم باشید.

سفر به قشم

Photo By : Josh Nezon

 

سفر به قشم با قطار

در بین تمام شیوه های سفر، هیچکدام به اندازه ی قطار امن نیست و برای سفرهای خانوادگی بهترین انتخاب خواهد بود. با توجه به نرخ بالای خرید بلیط هواپیما و همچنین عدم اعتماد اکثر مردم به این شیوه ی سفر، یکی از با صرفه ترین شیوه های سفر به قشم، نشستن در کوپه های دنج و گذر از مسیرهای ریلی پر پیچ و خم و البته خاطره انگیز و رسیدن به شهر بندرعباس و طی کردن ادامه ی مسیر با اتوبوس دریایی می باشد. این شیوه ی سفر مخصوصا برای افرادی مناسب است که کودکان و سالمندان نیز همسفرشان می باشند.

سفر به قشم

سفر به قشم با هواپیما

سریع ترین راهی که می توانید برای سفر به قشم انتخاب کنید، بدون شک سفرهای هوایی می باشند که برخلاف تصور اغلب افراد، با کمی دقت می توانید در هزینه های آن نیز صرفه جویی نمایید. توجه به کلاس پروازی، شرکت های هواپیمایی و همچنین تاریخ و ساعت پرواز از جمله راه های خرید بلیط ارزان هواپیما هستند. شرکت های هواپیمایی بر اساس امکانات و شرایطی که در کلاس های پروازی مختلف ارائه می دهند، نرخ های متفاوتی را برای بلیط های هواپیما اعلام می کنند و این همان فرصتی میباشد که نباید از دست بدهید. برای مثال خرید بلیط هواپیما از کلاس اکونومی یکی از راه های داشتن سفر ارزان به قشم می باشد.

سفر به قشم

Photo By : why kei

سفر به قشم با ماشین شخصی

از تمام راه های متنوع برای سفر به جزایر زیبای کشورمان که بگذریم، در نهایت به خودروی شخصی یا اتوبوس می رسیم که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و قطعا نسبت به دو مورد دیگر که قبلا به آنها اشاره کردیم، هزینه ی کمتری را در بر خواهد داشت. کافیست کمی صبور باشید و خستگی ناشی از طولانی بودن راه را با شیوه های مختلف، مانند گوش دادن به موسیقی و صحبت کردن با یک همسفر همراه و همچنین مطالعه ی کوتاه از بین ببرید. بعد از رسیدن به بندرعباس، با توجه به ساعت حرکت اتوبوس های دریایی یا اجاره کردن قایق خودتان را به قشم زیبا و دوست داشتنی برسانید.
در بین تمام شیوه های سفر، بدون شک اتوبوس و ماشین شخصی هزینه ی کمتری را به همراه خواهند داشت، اما در مقابل سختی های خاص خودش را دارند و مخصوصا برای مسافت های طولانی، روش مناسبی نیست.





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: