طرح‌های نیمه تمام قشم باید پیش از اتمام دولت به سرانجام برسد
نوشته شده توسط : hsi

قشم - امام جمعه جزیره قشم گفت: طرح‌های نیمه تمام جزیره قشم باید با حمایت جدی مسئولان پیش از اتمام دولت به سرانجام برسد.

حجت الاسلام میثم تارم جمعه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل منطقه آزاد قشم با تمجید از تلاش های سازمان منطقه آزاد قشم در پیشبرد امورعمرانی، فرهنگی، مذهبی، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان گفت: اقدامات صورت گرفته جهت عمل به مسوولیت دینی و اجتماعی درکنار نگاه به پیشرفت همه جانبه جزیره قشم هم ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه تمام جزیره قشم باید با حمایت جدی مسوولان پیش از اتمام دولت به سرانجام برسد ارزیابی خود را از عملکرد «حمیدرضا مومنی» در مدت خدمت در جزیره به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مثبت اعلام کرد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این آیین «حمیدرضا مومنی» را شخصیتی تعامل‌گرا خواند که به گفته وی از مجرای تعامل با جامعه محلی توانست توسعه متوازن را در جزیره ایجاد و زیرساخت‌های توسعه‌ای و گردشگری را تا حد قابل قبولی محقق سازد.

وی توسعه رو به رشد جزیره قشم را از مهم ترین دستاوردهای مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد و افزود: قفل‌های زیادی با وجود ایشان گشوده شد و انتظار است مدیرعامل جدید نیز همین رویکرد را تداوم بخشد.

امام جمعه اهل سنت قشم سنگین کردن کفه ترازو عدالت درمناطق محروم را از مهم ترین محورهای مورد تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه معضل کمبود آب شرب در برخی مناطق محروم قشم همچنان به طور کامل حل نشده که باید مورد اهتمام جدی مدیرعامل جدید قرار بگیرد.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز در این آیین اقدامات مومنی در حوزه زیرساختی جزیره قشم را ارزنده و ماندگار خواند و گفت: اخلاص در کار، برای رضای خدا کار کردن و وحدت و همدلی وجوه تمایز کار در نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌ها است.

وی افزود: با وجود تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی، شاخص‌ها در جزیره قشم رو به پیشرفت است و در سایه تفاهم و همکاری گره‌های بسیاری در بخش‌های زیربنایی همچون آب، برق، راه و مبلمان شهری و روستایی گشوده شده است.

به گفته نصری هر کجا با وحدت و همدلی به پیش رفته‌ایم پیشرفت و توسعه بوده و از این رو می‌توان این مهم را رمز توسعه پایدار در جزیره قشم به شمار آورد.

قشم در ۶ سال گذشته توسعه ای فزاینده و پویا تجربه کرده است

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از ۶ سال دوران مدیریت عاملی حمیدرضا مومنی به عنوان سال های جهش توسعه در جزیره یاد کرد.

پروین فرشچی در آیین معارفه رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تبریک سمت جدید به علی درویش پور، حضور حمیدرضا مومنی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را خیرمقدم گفته و اظهار داشت: اخلاق‌مداری، عمل‌گرایی، جسارت و جرات همراه با درایت، تیم سازی و انگیزه دادن به افراد تیم و چالش پذیری از صفت‌های بارز مهندس مومنی است.

وی ضمن تأکید بر این مطلب که همکاری با مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم درنهایت تعامل و هم‌افزایی ادامه دارد، گفت: ۲۸ سال از تاریخ تبدیل‌شدن قشم به یک منطقه آزاد می‌گذرد و اگر چند سال حضور مهندس مومنی را با سال‌های قبل مقایسه کنیم شاهد توسعه فزاینده و پویایی در این دوران نسبت به ۲۲ سال قبل هستیم.

فرشچی با اشاره به دستاوردهای ۶ ساله دوران مدیریت عاملی حمیدرضا مومنی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های عمرانی، احیا صنعت شیلات، پتروشیمی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگ عمومی، ارتقا نقش مناطق آزاد و از همه مهم‌تر ساختن یک تیم اجرایی باپشتکار ماحصل این تلاش‌ها است.

این مقام مسوول در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای علی درویش پور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اطمینان داریم که دکتر درویش پور باهمت و سابقه‌ای که داشته‌اند، راه توسعه منطقه آزاد قشم را ادامه خواهند داد.

بستر مناسب برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در قشم فراهم می شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم در نخستین سخنرانی مراسم معارفه خود، بر تداوم خط‌مشی و عملکرد توسعه‌ای حمیدرضا مومنی و ادامه این مسیر تأکید کرد.

علی درویش پور در این مراسم که با حضور حمیدرضا مومنی، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امامان جمعه شهرستان و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان و جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران این سازمان در محل تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: یکپارچه‌سازی کارکرد در سایه حفظ اصول وفاق و تعامل که ماحصل آن توسعه پایدار است، اعتقاد و شیوه کاری ما است.

وی ضمن قدردانی از حسن اعتماد دولت و مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای این فرصت خدمت‌گزاری به مردم جزیره گفت: برای دستیابی به این خواسته، متعهد هستیم پروژه‌های نیمه‌تمام را دنبال کرده و در فرصت باقی‌مانده از دولت تدبیر و امید، بخشی از آن‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

درویش پور، تکریم ساکنان جزیره و توسعه متوازن را اولویت اصلی سیاست‌های سازمان منطقه آزاد قشم دانست و بر لزوم تقویت درآمد پایدار برای ادامه ارائه خدمات مطلوب تأکید کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: هوشمند سازی خدمات، بسترسازی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به توسعه کسب‌وکارها و استفاده کاربردی و مفید از اسناد بالادستی، همچنین شفافیت در عملکرد و پاسخگویی به سیستم و مردم بخش دیگری از اقدامات و برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه فعالیت‌ها خواهد بود.

وی ضمن برشمردن اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های زیرساختی، صنایع مختلف و رونق اقتصادی این منطقه آزاد در دوران حمیدرضا مومنی، عنوان داشت: این خدمات استمرار خواهد داشت و با یک برنامه‌ریزی هدفمند با تمامی مردم جزیره، دانشگاهیان و بخش‌های اجرایی برای اعتلای جزیره تلاش کرده و سعی می‌کنیم تا خاطره‌ای ماندگار در ذهن مردم و ساکنان منطقه حک کنیم.

درویش پور افزود: پروژه‌های خوب انجام‌شده در قشم، بیانگر ظرفیت منابع انسانی بالای این مجموعه در فضای همدلی است که از این ظرفیت باید استفاده کامل کرد.

این مقام مسوول همچنین بر لزوم مدیریت بیماری کرونا و تلاش در حفظ سلامتی مردم تأکید داشت و گفت: رعایت پروتکل‌ها با قطع زنجیره بیماری به گذر از دوران سخت این پاندمی کمک می‌کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد جزیره و موقعیت استراتژیک این منطقه تصریح کرد: محیط‌زیست زیبای قشم با اکوسیستم کم‌نظیر، مردم خونگرم، نماد درخشان تجلی وحدت شیعه و سنی و موقعیت خاص در منطقه خاورمیانه، متشکل از مجموعه‌ای از ویژگی‌های متفاوت است که برنامه‌ریزی ویژه و خاصی نیز باید برای آن ترسیم کرد.





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: