رودخانه بالخلی
نوشته شده توسط : hsi

استان اردبیل جزو استان هایی از کشور ایران است که به دلیل بارندگی نسبتا زیاد، رودها و رودخانه های زیادی در آن جریان دارد. یکی از آن ها رودخانه بالخلی می باشد که در نزدیکی شهرستان نیر واقع شده است و یکی از زیباترین مکان های گردشگری این استان محسوب می شود. این رودخانه پر آب و خوش آب و هوا، یک مکان بسیار مناسب برای رفع خستگی از شلوغی شهر و آلودگی آن می باشد که در مجله مستر بلیط با این رودخانه بیشتر آشنا می شوید.

درباره رودخانه بالخلی

رودخانه بالخلی، جزء رودخانه هایی است که از بین دو کوه سرازیر می شود و حتی با رودخانه های موجود دیگر هم می پیوندد. در اطراف این رودخانه فضای بسیار سرسبزی نیز وجود دارد که گردشگران می توانند از آن برای نشستن کنار رودخانه استفاده کنند. همچنین این رودخانه جاری، قابلیت ویژه ای دارد و آن هم انواع گونه های گیاهی در اطراف رودخانه می باشد که برخی درمانی نیز هستند. آب بیشتر زمین های کشاورزی هم از این رودخانه تامین می شود و با راه های مختلف به زمین ها می رسد.

درباره رودخانه بالخلی

نقشه و معرفی بخش های مختلف

شاید رودخانه هایی را در سراسر ایران مشاهده کرده باشید که فصلی باشند و در یک زمان مشخص خشک شوند، خاصیت رودخانه بالخلی این است که همیشه پر آب و دائمی است و حتی در بدترین شرایط زمانی هم آب آن جریان دارد. همچنین رودخانه دارای انواع گونه های جانوری مثل ماهی ها می باشد و به همین دلیل جزو رودخانه های ماهی دار محسوب می شود. ماهی هایی که در رودخانه زندگی می کنند عبارت اند از؛ قزل آلای خال قرمز، ماهی سیاه، سس ماهی، شاه ماهی و ... . البته رودخانه بالخلی، دارای جانوران دیگری هم از جمله، سمور آبی و ... در آن زندگی می کنند‌. اگر در فصل مهاجرت پرندگان برای بازدید از رودخانه بروید، می توانید پرندگانی مثل، مرغ ماهی خوار و پرستو را هم مشاهده کنید که در اطراف دریاچه و دشت ها می چرخند. رودخانه بالخلی علاوه بر این که یک مکان مهم تفریحی در نیر محسوب می شود، دو سد مهم هم به رودخانه وابسته هستند و به نوعی آب شیرین هم از این رودخانه تامین می شوند‌. مستر بلیط به شما پیشنهاد می دهد تا در فصل های بهار و تابستان به انجا بروید و از آب خنک رودخانه و طبیعیت بکر اطراف لذت ببرید.

 

https://mrbilit.com/mag/balkhi-river/





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: