آشنایی با جنگل حرا از جاذبه های گردشگری بی نظیر ایران
نوشته شده توسط : hsi

 

عکس جنگل حرا, جنگل حرا, جنگل حرا قشم

تصویری زیبا از جنگل حرا

 

آشنایی با جنگل حرا از عجایب هفتگانه قشم

جزیره قشم یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر و بسیار فوق العاده ایران است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. با قایق طبیعت گردی ما همراه شوید تا دل به جنگل حرا بزنیم و از دیدن زیبایی های آن لذت ببریم. قطعا از رازورمزهای این جنگل قشنگ متعجب خواهید شد.

آغاز سفر به سمت جنگل حرا:

می خواهیم از قلب جزیره قشم به سمت حرا حرکت کنیم تا جاذبه های دیگری را به شما نشان دهیم. اولین منظره زیبا در راه رسیدن به جنگل حرا، مقبره شاه شهید میباشد که در 11 کیلومتری قشم قرار دارد.

 

این مقبره که درست در سمت راست جاده قرار دارد از معماری منحصر به فردی برخوردار است. دریای بی کران روبه روی آن ،زیبای مقبره را دو چندان کرده است.  بعد از گذشت از این مقبره زیبا، در 34 کیلومتری قشم جزیره ای را مشاهده میکنید به نام جزیره ناز. که یکی از عجایب هفتگانه قشم به شمار میرود. از زیبایی های این جزیره قدم زدن درکنار دریای آن است. میوه هایی استوایی که توسط دست فروشان این منطقه به فروش میرسد تجربه متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین میتوانید حس بازی های آبی ، شترسواری، آفرود سواری، پاراگلایدر، چتربازی و .... را در جزیره ناز تجربه کنید.

 

 عکسهای جنگل حرا در قشم, جنگل حرا چابهار, جزیره قشم

جزیره ناز قشم

 

با گذشتن از ناز به سمت جنگل حرا، کشتی نفتکش آتش گرفته عربستان را می بینید که گوشه ای از ساحل دریا به گل نشسته است.

حالا با طی کردن 20 کیلومتر از مسیر، به جنگل حرا رسیدیم، سوار قایق شوید تا به سفر خود ادمه دهیم.

 

توصیف جنگل حرا:

این جنگلی که درحال تماشای آن هستید، در شمال غرب جزیره قشم قرار دارد و یکی از جنگل های پنچ گانه استان هرمزگان به شمار میرود.  زیباترین قسمت این جنگل در مثلث بندر لافت، روستای كوران و منطقه گازی گورزین قرار دارد. بعد از پایین آمدن سطح آب و رخ نمایی درختانی که سر از آب بیرون آورده اند  با جنگلی شگفت انگیز مثل فیلم های علمی-تخیلی روبه رو میشوید تا شما را از دیدن چنین منظره ای حیرت زده کند.

 

جنگل حرا, جنگل حرا قشم, عکس جنگل حرا

درختان سراز آب بیرون آورده جنگل حرا

 

حرا با اختصاص دادن وسعتی به  طول ۸۵,۶۸۶ هکتار، عنوان پارک ملی را از آن خود کرده است.  با حرکت در میان آبهای این جنگل دریایی، شاهد درختانی هستید که در میان انبوهی چوب روییده اند. هیچ میدانید که این چوب ها ریشه درختان هستند؟ انها با تبدیل آب شور به شیرین توانسته اند سالیان زیادی  دوام بیاورند.

 

پوشش گیاهی جنگل حرا:

این درختان زیبا و شگفت انگیزی که میبینید حرا و چندل نام دارندکه در زمان جزر دریا از آب بیرون می آیند وبا آمدن مد تا نیمه در آب فرو میروند. 

 

به درختان حرا بنگرید که ارتفاعی بین 3 تا 6 متر دارند و با پوست تنه خود آب دریا را میگیرند و بعد از دفع نمک آن، بخش شیرین آب را جذب میکنند و قدمتی چندین ساله دارند. این درختان در تمامی فصول سبز میباشند، به همین خاطر به نام جنگل همیشه بهار نیز شناخته شده است.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: