آبشار شورشورنه
نوشته شده توسط : hsi

شهرستان نمین که در استان اردبیل قرار دارد، به خاطر نزدیکی به دریای خزر از آب و هوایی متعدل و مرطوب در تابستان و آب و هوای سرد در زمستان برخوردار است، به همین خاطر طبیعتی بسیار زیبا با گیاهان متعدد و فراوان دارد. این موضوع سبب شده است که این منطقه مورد توجه بسیاری از طبیعت گردان این قرار دارد و سالانه افراد زیادی برای دیدار از جاذبه های گردشگری این منطقه راهی این مکان شوند. مناطق طبیعی این شهرستان بسیار زیاد و دارای تنوع زیادی نیز هستند. شهرستان نمین در شمال شرقی اردبیل در مختصات جغرافیایی 48 درجه و 20 دقیقه تا 48 درجه و 40 دقیقه طول شرقی و 38 درجه 10 دقیقه تا 38 درجه و 30 دقیقه عرض سمالی قرار گرفته است. نمین منطقه ای کوهستانی است که در حاضیه غربی خزر قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1450 متر است. وسعت شهرستان نمین 1038 کیلومتر مربع معادل با 103700 هکتار است و در فاصله 20کیلومتری مرکز استان اردبیل قرار دارد.  از جمله نواحی ای که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند می توان به روستای عنبران، جاده کوهستانی و جنگلی حیران، شاله دره، جنگل و منطقه گردشگری فندقلو، آبهای معدنی قره چناق و ... اشاره کرد. در این بخش از مجله مستر بلیط یکی از جاذبه های این منطقه یعنی آبشار شورشورنه را به شما معرفی می کنیم.

معرفی آبشار شورشورنه

معرفی آبشار شورشورنه

اکوتوریسم از المان های گردشگری محسوب می شود که هدفش طبیعت گردی با ایجاد کمترین زیان و ضرر به طبیعت است. از آنجایی که طبیعت گردی رشد زیادی داشته است، نیاز به حفظ و نگهداری محیط زیست بیش از پیش احساس می شود به همین خاطر اکوتوریسم به وجود آمد تا این خلاء را پر کند. در بسیاری از کشورهای جهان، محیط طبیعی و محیط زیست دلیل اصلی برای سفر محسوب می شود که این موضوع در ایران نیز صادق است. یکی از این مناطق طبیعی که امروزه به عنوان یکی از تفرجگاه های ایران به شمار می آید، آبشار شورشورنه در استان اردبیل نام دارد. این آبشار در شهرستان نمین و در روستای عنبران قرار دارد و منظره ای بسیار زیبا را ایجاد کرده است. آبشارها اصولا در مناطقی به وجود می آیند کوهستانی هستند و باعث جذابیت هر چه بیشتر منطقه ای می شوند که در آن قرار دارند. آبشار شورشورنه که از فراز و میان صخره های دره به طرز شگفت آوری سرازیر می شود و موقعیت طبیعی و منظره های آبشار جلوه های اعجاب انگیزی پدید آورده است، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. هم آمیزی درختان جنگلی و توپوگرافی کوهستانی و دره ای، زیبایی آبشار را دو چندان کرده است. این مجموعه طبیعی پدیده ای شگفت آور را رقم زده است، که گردش و گذران وقت در آن می تواند باعث جان گرفتن و انرژی مضاعف می شود.

ساختار و موقعیت آبشار

این آبشار که از صخره ها سرازیر می شود به داخل رودی می ریزد که در پای آن قرار دارد. مابین صخره و آبشار، غاری دیده می شود و به صورتی است که حتی می توان به آن داخل شد و در آن استراحت کرد. این آبشار در منطقه ای سر سبز و زیبا به نام ایران رود قرار دارد که سبب وجود درختان انبوه و سر به فلک کشیده شده است و مرز ایران و کشور آذربایجان را تشکیل می دهد.  این آبشار ارتفاع چندانی ندارد و در فصول مختلف میزان آبی که از آبشار جاری می شود متفاوت است که در فصل بهار بیشترین حجم را دارد.

 

 

https://mrbilit.com/mag/shoorshoorneh-waterfall/





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: