جاهای دیدنی قشم، سفری که نباید از دست داد
نوشته شده توسط : hsi
قشم,جاهای دیدنی قشم,مکان های دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

 

سفر همیشه یکی از جذا‌ب‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توان داشت. با این وجود، محدودیت‌ها و قوانین خاص خود را دارد. حتی فصل گرما و تابستان که بازار سفرهای تفریحی و گردشی حسابی و داغ و پرطرفدار است، نمی‌توان به همه‌ی نقاط ایران سفر کرد. اگر اهل سفرهای فصلی و هیجان‌انگیز هستید،  یکی از بهترین مقصد‌هایی است که در زمستان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما به جا خواهد گذاشت. بزرگ‌ترین جزیره استان هرمزگان و بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران که طبیعتی بی‌نظیر و متنوع دارد. برای آشنایی با جاهای دیدنی قشم ، جزیره‌ی عجایب هفتگانه ایران، تا پایان همراه ما باشید.

 

جاهای دیدنی قشم

قشم آنقدر جاهای دیدنی و زیبا دارد که بدون شک در یک سفر کوتاه و مختصر نمی‌توان به سراغ همه‌ی آنها رفت. از جزایر ناز گرفته تا جزیره‌ی هرمز، نگین سرخ خلیج‌فارس. همگی در میان لیست بهترین مکان‌های دیدنی قشم قرار دارند. برای آشنایی با این مکان‌ها از جزایر ناز شروع کنیم.

 

جزایر ناز در فاصله‌ی ۲۲ کیلومتری از قشم قرار گرفته. جزیره‌ای که فاقد ساحل شنی است و اطراف آن با دیوارهای صخره‌ای احاطه شده است. این جزیره مسکونی نیست و تنها محل استراحت صیادان بومی و محلی است. مثل بسیاری از جزیره‌های قشم،‌ پس از پایان روز و اتمام تفریح و گردش، باید به جزیره‌های اطراف که امکانات رفاهی دارند برگشت.

 

برای کسانی که دوست‌دار دنیای زیر آب هستند، جزیره‌ی هنگام یکی از بهترین پیشنهاد‌هایی است که توصیه می‌شود سفر و دیدن آن را در برنامه‌ی خود داشته باشند. جزیره هنگام در فاصله‌ی دو کیلومتری جنوب شرقی قشم قرار دارد. شکل آن یک مخروط ناقص است و از صخره‌های مختلف و ساحل شنی تشکیل شده.

 

دلفین‌ها، نوعی آهوی خاص و زیبا به نام جبیر و خاردم مصری، کروکودیل پرورش‌یافته در «پارک کروکودیل نوپک» بخشی دیگر از حیات وحش زیبای این جزیره است.

 

یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعی که جزیره‎ی هنگام را با آن می‌شناسند، فیتوپلانکتون‌های دریایی است. فیتوپلانکتون‌ها با فرارسیدن شب، از خود نور آبی ساطع می‌کنند و درخششی زیبا و خیره‌کننده روی ساحل جزیره‌ی هنگام می‌سازند.

 

از کنار حیات زنده‌ی جانوری در جزیره‎ی هنگام که بگذریم، دره‌ی ستارگان هم یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم است که در میان مسافران و بازدیدکنندگان این جزیره حسابی معروف شده است.

 

داستان و روایت‌های ساخت این جزیره متفاوت است. بومیان جزیره معتقدند دو میلیون سال پیش، ستاره‎ای از آسمان به درون جزیره افتاد و این اشکال عجیب‌وغریب را در جزیره ایجاد کرد. به همین دلیل است که آن را به نام دره ستارگان می‌شناسند.

 

برخلاف تصور عامیانه اهالی جزیره، بررسی‌ها و نتایج انجام شده‌ی علمی می‌گوید این دره بر اثر پدیده‎های زمین‎‌شناسی مثل فرسایش توسط آب‌های سطحی، تندبادها و رگبارهای فصلی به وجود آمده است.

 

قشم آنقدر طبیعتی شگفت‌انگیز و چشم‌نواز دارد که تنها به صحبت و دیدن یکی دو مورد از آنها نمی‌‌توان قانع شد. برای دیدن لیستی کامل از جاهای دیدنی قشم سری به صفحه‌ی سفرزون بزنید.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: